Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpie przy ruszaniu


meganeIII

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam 1.9dci i owe szarpanie również miałem pojawiło się przy około 87 tyś, z racji iż do wymiany był uszczelniacz i skrzynia na wierzchu postanowiłem wrzucić nową dwumase i sprzęgło, problem ustąpił po przejechaniu kilkudziesięciu km po wymianie i nie występuje do teraz, zdarza sie jedynie sporadycznie przy przejedzaniu przez leżących policjantów przejechane od wymiany okolo 15tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W benzyniakach nie stosuje się raczej koła dwumasowego, tylko w silniakch diesla. Wprowadzono je po to by poprawić kulturę pracy silnika. Ma ona na celu redukcję drgań powstających w wyniku pracy tłoków w tulejach cylindrowych.

 

Wracając do tematu.

Mam silnik 1,6 16V z 5b skrzynią i tego efektu nie zauważyłem. Jedynie szarpanie było na początku, ale to musiałem się nauczyć operować sprzęgłem w tym aucie.

Edytowane przez yawa20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam 1.5 dci 5 bieg, i niestety też szarpie na 1 biegu (w końcowej fazie puszczania sprzęgła). Jak jest zimny nie, ale jak się rozgrzeje, albo trochę pojeźdżę po mieście (światła - stop - jedynka - dwójka - światła....). Zaczęło się jak miałem ok 50 tys. (teraz 98 tys.). Trzy dni temu ASO wgrało mi nowy firmware do wtrysków i miałem nadzieję, że będzie lepiej, ale po dniu spokoju znów szarpie. Zastanawiam się, czy to nie ma związku z odpowiednią ilością paliwa dostarczaną podczas ruszania. Za tydzień wraca do ASO, ale po 3-ch próbach naprawy nie widzę tego w optymistycznych kolorach. Może ktoś coś poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie w MIII 1.6 16V z 6 biegową skrzynią też ten problem występuje. Musze naprawdę się skupić aby autkiem ruszyć bez szarpania a trochę już nim nakręciłem. W okolicach 90k km miałem wymieniane sprzęgło, bo szarpanie już było nie do wytrzymania. Okazało się że sprzęgło już w jednym miejscu było wytarte. Po wymianę szarpanie się zmniejszyło do stanu początkowego, ale nadal minimalne występuje.

Teraz się do niego przyzwyczaiłem i nie zwracam na to uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie delikatne szarpanie przy ruszaniu na 1 biegu pojawiło się przy niespełna 50000 km przebiegu silnik 1.5 dci skrzynia 6 biegowa, nie jest to jakoś zbytnio uciążliwe ale fakt, że taki problem się pojawił. Przy następnej wymianie oleju dokładnie obadam poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów ale podobno to problem znany już od modelu Megane II i jak widać w Megaen III temat powraca.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odgrzeje kotleta

Miałem podobne problemy a rozwiązane było banalne. W miarę zcierania się klocków hamulowych obniżał się poziom płynu hamulcowego i poprostu zapowietrzyłem sprzęgło. Pomogło dolanie płynu i odpowietrzanie. Problem rozwiązany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No właśnie skoro poziom płynu w normie to taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, chyba że ten typ już tak ma... A tak na marginesie to jak można zapowietrzyć sprzęgło? Być może u nas wszystkich problem istnieje w zapowietrzonym układzie? Ja nie mogę się przyzwyczaić do tego szarpania i denerwuje mnie ten objaw ogromnie! :/

Sytuacja jest do opanowania przy odpowiednim operowaniem sprzęgłem i gazem choć nie jest to proste. Czasami dodaję sporo gazu a czasami dużo mniej i ów objaw nie występuje wcale więc może to rzeczywiście jest sprawa zapowietrzenia...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jest kilka powodów szarpania

1.zniszczona poduszka pod silnikiem

2.zaklejona i brudna przepustnica lub trwale uszkodzona (benzyna) - szarpie gdy silnik zimny (potrafi się zakleić co 10 tyś. km)

3.uszkodzone cewki zapłonowe lub świece do wymiany - szarpie gdy silnik zimny

4.stary zawilgocony płyn hamulcowy oraz/lub zapowietrzony wysprzęglik lub pompa sprzęgła- trzeba odpowietrzyć oba każdy oddzielnym sposobem - szarpie gdy silnik zimny i ciepły

5.walnięty czujnik temperatury powietrza w kolektorze i/lub czujnik temperatury silnika - szarpie gdy silnik zimny

6.walnięty czujnik położenia wału - typowy objaw długo kręci rozrusznikiem lub nie zapala od razu

7.zanieczyszczone lub uszkodzone wtryskiwacze (proponuje użyć środka do czyszczenia wtryskiwaczy wiem, że do naprawy wtryskiwaczy w dieslach używa się środka forte)- szarpie gdy silnik zimny i ciepły

8.spalone lub nierówno wytarte sprzęgło ewentualnie uszkodzona dwumasa (spokojniej jeździć) - przy wymianie zawsze wymieniać z wyprzęgnikiem - szarpie gdy silnik zimny i ciepły

9 brudny zawór EGR w dieslach

Niektórzy mówią że mogą mieć też wpływ nieszczelności w kolektorze dolotowym - czyli uszczelki do wymiany lub mapsensor ale nie spotkałem się z tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeżdżę Megane III phl od ponad miesiąca i do tej pory w ogóle nie było problemu. Parę dni temu przejechałem 300km po autostradzie i gdy ruszałem spod bramek auto tak zaczęło szarpać podczas puszczenia sprzęgła, że zdziwił się praktycznie każdy w samochodzie. Trochę mniej ale również szarpało przy drugim biegu (szarpanie występowało od tego momentu już cały czas do końca podróży). Gdy następnego dnia jeździłem to problem już nie występował. Potem znowu powrót do domu autostradą i pod koniec podróży (około 350km) to samo.

Edytowane przez Espeen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!