Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadszedł już czas


graceb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mija kolejne 5 lat z kolejną już meganą ( trzecią ). I chyba nadszedł czas rozstania. Ogólnie samochodzik sprawował się bez zarzutów ale niedawno wystąpiły objawy chyba świadczące o problemach z KZFR. Trochę szybko jak na przejechane kilometry, ale nie to jest powodem rozstania, gdyż generalnie nowe samochodziki użytkowałem zawsze przez okres 5 lat. Samochodzik będę chciał spieniężyć i kupić znów coś nowego. No i teraz mamy w domu dylemat czy pozostać wiernym marce Renault czy... ? Właśnie tu jest problem. Zrobiliśmy z rodzinką rekonesans po salonach różnych marek i coś nie za bardzo Renault, tak jak to było w minionych latach, przekonał mnie do siebie. W oko wpadła mi i małżonce C4 od konkurencji.

Za niedługo (około 2 m-ce) moja MG II z 2007 roku w wersji expresion z przebiegiem sic! 41000 km będzie do sprzedania jak ktoś byłby chętny....

Wracając do kupna nowego autka to czy ktoś z szanownych forumowiczów miał do czynienia z C4 i czy ewentualnie warto w nią wchodzić czy też pozostać przy marce Renault.

Na chwilę obecną w grę wchodzi właśnie C4 1.6 16v VTi 120 KM w wersji Exclusive i MG III 1.4 16v TCe 130 KM Dynamique.

Czy ktoś z Was, mający na temat wiedzę, mógłby wykazać, które z tych autek będzie lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaryjność na mniej więcej jednym poziomie - procentowo, opinie na różnych stronach www dość pochlebne o C4. Choć trafiają się wypowiedzi negatywne ale to jak we wszystkim jak się trafi dobry egzemplarz to będzie służył. Zapisałem się na jazdy w Renault i Citroenie. Myślę, że po tych jazdach sprawa będzie rozwiązana choć sentyment do Meganki mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak: Przed MIII 1,4 TCE Dynamique jeżdziłem kilka lat Citroenem C5 MKI. wmiędzyczasie mój ojciec zmienił swój samochód na C5 MKII. Po lekko ponad 3 latach nowe C5 ma w gorszym stanie wnętrze niż sprzedawany przeze mnie we wrześniu 9 letni samochód. Niestety nie wiem jak z C4'kami, ale jeśli podobnie zastosowanno delikatniejsze materaiły to szkoda bo fajne auto. W Megi mam wrażenie, że wnętrze MKIII zystkało na materiałach względem MKII (jeździłem chwilę kilkuletnią Megi MKII).

Nie wiem czy pomogłem, ale co tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że jeśli zadałbyś podobne pytanie na forach citroena to chwalili by C4-kę. Tak jak napisałeś, by obiektywnie ocenić oba samochody, musisz po prostu sie nimi przejechać a reszta to już sprawa gustu a jak wiadomo nad nimi sie nie dyskutuje :)

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lekko ponad 3 latach nowe C5 ma w gorszym stanie wnętrze niż sprzedawany przeze mnie we wrześniu 9 letni samochód

Nie wiem jakie wnętrze miał C5 i z jakich materiałów go zrobiono. Więc odniesienia do modeli MGII, MGIII i C4 nie mam. Porównując obecnie wskazane trzy autka mam wrażenie, że C4 wypada korzystniej przynajmniej w moim odczuciu. Siedzenia ma materiałowo-skórzane, deska zrobiona jest z przyjemnych w dotyku tworzyw. Natomiast w MGIII materiał na siedzeniach jak dla mnie jest fatalny. Przód kabiny ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu będę chciał jeszcze zwiedzić salony fiata i forda. Pooglądamy to zobaczymy. Choć zaglądałem na stronę forda i muszę powiedzieć, że ceny względem wyposażenia mają chyba z kosmosu. Myślę jednak (mam taką nadzieję), że mimo wszystko wybór bedzie między MGIII a C4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenowo napewno najlepiej wyjdzie Fiat Bravo. Przy nowym aucie to tak naprawdę jest gwarancja i usterki są na niej usuwane, więc pozostaje tylko kwestia gustu. Jeżeli po jeździe próbnej nię będziesz mieć faworyta to zostań przy Renault, tak z lojalności. hihihi. Powodzenia. Daj znać co wybrałeś i dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz C5 oczywiście jest klasy wyższej samochodem. Ale patrząc jak tworzywa których codziennie dotykasz wycierają się, łuszczą,zmieniają kolor (mówię o wersji z jasnym wnętrzem) to szlag mnie trafia. W moim C5 znowu była super jasna welurowa tapicerka, superwygodna i przyjemna w dotyku (trochę łątwo brudząca się.) W ojca jest taka sama i tam tez niestety zrobił się dziwny defekt siedziska kierowczy. popekała gabka z lewej strony podparcia tyłka. dziwne, że przy 60000km. co do awaryjności (podobno wielkie) nie potwierdzę! Nie psuł się bardziej niż inne marki z jakimi miałem do czynienia. Tu bardziej własny gudt moim zdaniem ma wpływ na wybór. nowe C4 też mi się podoba. Nie wiem jak tapicerki "skórano materiałowe" (z eko skóry rozumiem?) Citroena, ale takie łączone w MIII nie sprawdzały się i były naprawiane na gwarancji (na forum o tym było z tego co pamiętam).

Nie ma aut bezawaryjnych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skody czy VW mają zawyżona ilość przejechanych km niż inne marki samochodów. Np. Skoda octavią roczną odległość od demnie do siostry to 17 km a skoda pokazał 20 km mimo jeżdżę ta samą trasą i podobnie w VW golfie i pokazał 19 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz C5 oczywiście jest klasy wyższej samochodem. Ale patrząc jak tworzywa których codziennie dotykasz wycierają się, łuszczą,zmieniają kolor (mówię o wersji z jasnym wnętrzem) to szlag mnie trafia.

a który rocznik tej C5, bo te najnowsze modele (czytaj C4) to już inna bajka wykonania wnętrza i użytych materiałów tu jest link do porównania aut, którymi jestem zainteresowany - bez VW oczywiście - http://www.auto-swiat.pl/1-czy-nowy-citroen-c4-jest-lepszy-od-golfa-i-megane/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!