Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczy cos pod maską


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem. Mianowicie coś mi nie gra pod maską , zaraz po odpaleniu silnika słychać piszczenie nie jest takie chamskie jak przy lużnym pasku klinowym, brzmi to troszku inaczej. Pytanie co to moze być jak auto sie rozgrzeje cisza? Jakies podpowiedzi. Co jest napędzane z którego paska.

Pasek rozrzadu napędza pompe wody i klimę? Czy Klima i alternator jest na pasku klinowym? Bo moze jakies łożysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przy lużnym pasku klinowym

Raczej pasek, ewentualnie rolki.

jak auto sie rozgrzeje cisza

pasek, rolki

Pasek rozrzadu napędza pompe wody i klimę

tylko pompę wody

Czy Klima i alternator jest na pasku klinowym

tak

Bo moze jakies łożysko?

może, ale nie koniecznie, bardziej stawiam na pasek

Kiedy był ostatnio wymieniany? Skoro masz 135 kkm to powinien zostać wymieniony przy okazji wymiany paska rozrządu, a cały napęd paska akcesorii sprawdzonym łącznie z alternatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd z paskiem pompa i resztą pierdułek robiony 40 kkm ( 2 lata).

A że tak się zapytam napinacz paska ?? Sam ustala naciąg czy tak jak w trabim trzeba samemu naciagnąć i przykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może łożysko na sprzęgle ?

Zrób test :) Po zapaleniu zimnego na wolnych obrotach nie powinnio piszczeć. Wciśnij delikatnie sprzęgło i jak zacznie to znaczy, że łożysko oporowe sprzęgła. Ewentualnie przygazuj i tak przy ok 2500 obr. powinno zapiszczeć.

Mam to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi sprrawdzę tez to sprzegło, choc dzis po odpaleniu auta ( za 4 razem -22 na dworze) nabrałem przekonania graniczącego z pewnością ze to jednak pasek klinowy. Tylko czemu dziad się zluzował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo poszło łożysko w jakimś urządzeniu (najczęściej alternatorze) napędzanym od paska. Też się zdarza.

Zwłaszcza, jeśli autor wspomina, że piszczenie jest nieco inne niż jak przy pasku.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze to nie to. Nie usmiecha się mi wyciaganie alternatora , z serwisówki wynika że będzie trzeba rozebrać pół auta. Najpierw spróbuję podciagnąć jak dalej będzie piszczało no to....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnych temperaturach różne rzeczy się dzieją, to tylko guma, zimna jest twarda. Sam napisałeś, że jak się rozgrzeje to jest cisza, Ja bym poczekał do wyższych temperatur i obserwował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie piszczy łozysko na sprzęgle, spróbuj jak odpalisz wcisnąć lekko pedał i nasłuchuj czy pisk sie zmienia :l:...

Nie wiem jak długo tak bedzie piszczało zanim padnie, ale nie mam zamiaru narazie nic grzebać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Troche odświeże. Jakiś czas temu pojawiło się u mnie piszczenie na wolnych obrotach. Mechanik stwierdzil napinacz paska klinowego, przy okazji wymienione koło zamachowe pasowe bo niby sie rozpadło na dwie czesci. Po około dwóch miesiącach pojawił sie podobny problem.

-problem wystepuje tylko przy mocno rozgrzanym silniku

-pisk tylko na wolnych obrotach do około 1000/1200 obr/min (czym bardziej goracy tym dluzej slyszalny)

-wciskanie sprzegla nic nie zmienia

-Zauwazylem ze problem pojawia sie takze kiedy jadę na biegu na małych obrotach (800-1200 obr/min) i wystepuje tylko kiedy nie ma obciazenia. Tzn jesli wcisne gaz na tak wolnych obrotach to pomimo iz obroty caly czas sa niskie to pisk znika

-Mechanik zdjął pasek klinowy ale pisk dalej byl lekko slyszalny-wiec raczej wykluczamy wszystko co napędza ten pasek włacznie z alternatorem i napinaczem

-Po zgaszeniu silnika jeszcze przez okolo 1sekunde slychac ten pisk. Czyli tak jakby piszczało cos co się kreci i po zgaszeniu silnika jeszcze przez chwile się obraca, albo to jakies cisnienie ktore gdzies uchodzi (chociaz to raczej wykluczam). Pytanie: CO SIE KRĘCI JESZCZE PRZEZ MOMENT PO ZATRZYMANIU SILNIKA?

-Pisk po dluzszej jeździe jest dość głośny-wyraznie słyszalny na zewnątrz

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!