Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy na mrozie


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Laros napisał:

Do wymiany, u mnie przynajmniej, jest poduszka prawego amortyzatora

Też o tym myślałem. Zanim pojawił się problem, o którym pisałem wyżej,  przy ruszaniu słychać coś w stylu zgrzytu zębami. Nie ma tego zgrzytu podczas ruszania, gdy kierownica jest skręcona max w lewo. W innych pozycjach jest to słyszalne. Na postoju, gdy kręcę kierownicą z włączonym pojeździe, nie ma tego zgrzytnięcia. Czyżby to była poduszka McPersona?

9 godzin temu, pbet napisał:

Dopiero przy drugiej próbie gdy mechanik się przejechał i pokazałem mu o co chodzi, szukał aż znalazł nietypowo wyrobiony łącznik drążka stabilizatora, który lekko cykał tylko w jednej pozycji.

Łącznik  miałem wymieniony na wiosnę ub, a "tykanie" pojawiło się jesienią. Raczej mało prawdopodobne u mnie, chociaż do sprawdzenia. Dzięki za ukierunkowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok maniek ale rozróżnijmy dwie rzeczy - czy masz to na łukach przy dodawaniu gazu czy także bez dodawania gazu?

 

(U mnie tylko na łukach i tylko przy dodawaniu gazu a wtedy może układ przeniesienia napędu - może mech. różnicowy?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tylko na łuku i  przy dodawaniu gazu, ale na niewielkiej prędkości rzędu 15-20 km/h. Powyżej tej prędkości jest ok.   Na samym początku ten dźwięk dochodził z lewej tylnej strony.  Dlatego myślałem, że to może tłumik . Teraz słychać to raz z tyłu z lewej strony, z przedniej lewej i czasami z prawej przedniej strony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie poduszki objawiało się u mnie początkowo właśnie poprzez skrzypienie czy też terkotanie, zgrzytanie itp. Problem występował w zasadzie tylko na rondzie jak napisał @pbet, przy małych prędkościach. Wynikało to chyba z przeniesienia środka ciężkości samochodu na prawą stronę podczas pokonywania ronda. Teraz poduszka jest zerwana i zamiast tego skrzypienia stuka przy małej prędkości na nierównościach. Dodam że dźwięk był słyszalny wyłącznie z przodu z prawej strony. Jak się trochę ociepli umawiam się na wymianę.

Edytowane przez Laros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że to wątek o zimie. Maniek już się przyznał do tego, że jego problem nie jest typowo zimowy.

Nie wiem jak panwie: pbet, laros?

 

Wracając do sedna dziś przy -3,5 st. żadnych niepokojących odgłosów. Zakręciłem pare rundek na rondach, łukach w prawo, i ani razu nie udało się wymusić charczenia, które było samo z siebie przy -10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to nie była zima. Wg mnie niska temperatura może potęgować zaczynający się dopiero co problem. Zmrożone podzespoły często wydają z siebie różne dźwięki. Jak masz cicho to obserwuj, może niebawem wróci nawet podczas ciepłych dni,  a jak nie to znaczy, że będziesz musiał się przyzwyczaić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyzwyczaić się wiela nie trzeba bo-10 jest raz na parę lat :-)

Ale póki co  możemy dumać i wymyślać...

Dziś rano... -10 postanowiłem nagrać dźwięki i zapodać to nagranie na forum.

To jest pierwsze rondko po wyjechaniu z pod domu. Chrupanie / charczenie słychać 3 krotnie: w 12 sekundzie filmu, w 17s i 23s (za każdym razem przy dodaniu gazu, i na granicy podsterowności).

No to teraz już może będzie łatwiej..?

 

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!