Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przegrzewaniem sie silnika


cyper1976

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dziś pojawił sie w mojej megance clasic 98r. 2.0 8v dość poważny problem.Przy temp.zewn ok -16 stopni po ok.10min zagotował mi sie płyn chłodniczy wentylator nie załacza sie a w środku jest zimno.Ledwo dojechałem do domu co chwile musiałem sie zatrzymywać i studzić auto.Do tej pory wszystko było ok jestem z niej bardzo zadowolony mały przebieg fajny motor itd wymieniłem w niej tylko termostat i nowy płyn chłodniczy wtedy na pewno było wszystko ok wentylator ładnie się załączał,nie wiem co jest przyczyną mam nadzieje, że to nie jest uszczelka pod głowicą.Pomóżcie mi proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak płyn bąbluje a ogrzewanie nie działa to masz raczej 3 możliwości:

1. Uszczelka pod głowicą - przebicie komory spalania z komorą wodną

2. Padła pompa wody

3. Zapchana nagrzewnica albo coś innego u układzie chłodzenia i nie ma obiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera nie załamuj mnie:(a jakie są metody sprawdzenia tego samodzielnie w garazu??porblem w tym że mieszkam w Szwecji i tu naprawa będzie pewnie bardzo droga lub znajda sie naciągacze na kasę.Czy jak wymienia sie uszczelke pod głowicą to tylko jest uszcelka czy trzeba cos jeszcze poza tym kupić??

 

Dodano: 04 lut 2012 - 21:12

Ponieważ ten samochód mam dopiero ok miesiąca i jeszcze go dobrze nie znam czy ktoś powie mi jakie mam oznaczenie silnika???2000cm 8v 115km.Jeżeli coś to pomoże to termostat wymienny z całą plastikową obudową a nie sam wkład:)dzieki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrzucić cały rozrząd (i go wymienić na nowy) aby wymienić uszczelkę pod głowica. Do tego dochodzi nowy płyn do układu chłodzenia. Trzeba także wymienić olej w silniku jak się dostał płyn do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rozrządu to raczej nie, ale do przykręcenia głowicy potrzebujesz klucza dynamometrycznego. Co do rozrządu to ja dałem stary tylko, że nie napinałem ponownie paska. Zrobiłem już tak ze 20kkm od wymiany uszczelki pod głowicą. Nie namawiam do takiego postępowania, ale tak też można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok mogę sobie taki klucz pożyczyć ale z jaka jest kolejność przykręcania i z jaką siłą trzeba ją dokręcić??Czy mogła polecieć uszczelka skoro nie kopci na biało i nie dolewałem płynu chłodniczego ani razu stan akurat kolor super bez nalotu itp.???wszystko było ok nawet ani razu sie nie przegrzał,tylko stał 3dni na mrozie i po tym coś się stało do dziś.Martwi mnie cały czas brak ciepła w środku do tej pory nagrzewał sie szybko,sama praca silnika też jest dobra nic nie stuka pracuje równo nie wiem sam co mu dolega i od czego sie zabrać.

Edytowane przez cyper1976
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dokładnie kolega odpowietrzył układ po wymianie termostatu. Bo możliwe że zrobił się korek powietrzny w przewodzie od nagrzewnicy i stąd brak ogrzewania. Trzeba ponownie porządnie odpowietrzyć układ a dopiero potem myśleć o rozłożeniu auta na części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem w niej tylko termostat i nowy płyn chłodniczy wtedy na pewno było wszystko ok

Ja w tej sytuacji sprawdził co wart jest płyn (jaka jest temperatura zamarzania,

.Przy temp.zewn ok -16 stopni po ok.10min zagotował mi sie płyn chłodniczy wentylator nie załacza sie a w środku jest zimno.

bo ten wpis sugeruje, że mogło dojść do jego zamarznięcia.

Jeżeli coś już jest walnięte to samo się nie naprawi. Nie wiem w jakich warunkach jest garażowany samochód, czy nie doszło do ewentualnego zamarzniecia płynu. W ciepłym garażu sprawdziłbym czy nie ma wycieków płynu, uzupełnił ewentualne ubytki, odpowietrzył układ i uruchomił silnik. Uruchomiony zostawił na wolnych obrotach (niech się rozgrzewa) i cały czas kontrolowałbym jak ono przebiega (temperatura silnika i jej wskazanie) oraz jak się zmienia temperatura węży (górnych i dolnych)do nagrzewnicy (powinny się nagrzewać równocześnie z silnikiem) i do chłodnicy (temperatura powinna zacząć się podnosić (i to szybko) po osiągnięciu przez silnik normalnej temperatury pracy. Obserwowałbym jak zmienia się twardość węży w trakcie nagrzewania silnika, jak się zachowuje poziom płynu w zbiorniku, czy po nagrzaniu silnika nie ma syczenia w okolicach korka, czy nie ma gdzieś wycieków płynu, a na koniec po wyłączeniu silnika sprawdziłbym olej w misce olejowej (czy go nie przybyło i czy nie ma emulsji). Można to nagrzewanie przeprowadzić również przy odkręconym korku na zbiorniku napełnionym płynem do połowy (nie ma sensu wtedy sprawdzać twardości węży - będą cały czas miękkie), nożna wtedy przeprowadzić test (butelka z wodą)na obecność przedmuchu do układu chłodzenia.

Na podstawie wyników tych obserwacji dopiero decydowałbym się na rozkopywanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak wiec dziś zacząłem od termostatu wyjąłem go i okazało sie że borygo które wlałem po prostu zamarzło trochę dziwne ale to chyba jest przyczyna.Pytanie moje jak i którędy zlać cały płyn z silnika i układu chłodzenia czy jest jakaś prosta metoda wylania tego dziadostwa?Mam nadzieje że nie uszkodziłem uszczelki pod głowicą bo motor pare razy sie zagrzał i to porządnie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie moje jak i którędy zlać cały płyn z silnika i układu chłodzenia

Musisz zdjąć przewód od chłodnicy, ten dolny. Nie zapomnij odkręcić odpowietrzników. Nie wiem czy w Twoim silniku jest kranik na bloku, jeżeli jest to szukaj w okolicach filtra oleju.

Przypuszczam, że wszystkiego płynu nie spuścisz. Jakbyś miał dostęp do sprężonego powietrza to możesz spróbować przedmuchać układ. Powietrze powinno wydmuchać znaczną ilość pozostałego płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!