Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

świece żarowe


Rekomendowane odpowiedzi

Na tym pinie nie będzie jak to piszesz "prądu". Na nim musi pojawić się masa. + woltomierza do + aku a minus voltomierza do pinu 8. Naciśnij start i woltomierz musi pokazać 12V. Przed naciśnięciem startu voltomierz musi pokazywać 0v bo nie ma połączenia z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, odgrzeje temat odnośnie świec żarowych. Mam pytanie mianowicie na komputerze wyskoczył mi błąd odnośnie sterowania świec żarowych i w zeszłej zimie błąd dal się skasować a teraz nie chce a nie miałem żadnych problemów z odpalaniem nawet przy -20. A że zima tuż tuż postanowiłem sprawdzić. Po zdjęciu wtyczki z świecy podłączyłem przewodem na krotko (+) z akumulatora by zobaczyć czy się będzie coś iskrzyło i nic, cisza na trzech świecach a czwarta ma przebicie na obudowę. Tak wiec wszystkie 4 świece do wymiany. Sprawdziłem na żarówkę czy napięcie przychodzi na każda wtyczkę i jest ok. Po załączeniu zapłonu przy temp 10stopni na zewnątrz napięcie +12V na wtyczka jest z jakieś 12sek- czyli wydaje się ok . Później podłączyłem miernik i się troszkę zdziwiłem bo na wyłączonym silniku i zapłonie tzn w stanie spoczynku na wtyczkach od świec jest +5V dopiero po podaniu zapłonu lub odpaleniu pojawia się +12V na kilka sekund. I tu moje pytanie z tym napięciem w stanie spoczynku czy tak ma być?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że z tym 5V to jakieś przekłamanie będzie. aczkolwiek w dCi świece grzeją nawet po odpaleniu silnika, więc dokładnie nie wiem, jak ten komputer nimi steruje.

świece zmień - uważaj, by nie wyłamać. polej parę godzin wcześniej jakimś penetrantem, np. naftą. wkręcaj na smar miedziowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jest tak jak mówisz podczas odpalania kontrolka na desce w tych warunkach co są dziś tzn ok 10stopni na dworze zapala się dosłownie na 1-2 sek silnik odpala i one grzeje tak jak wyżej napisałem jeszcze z ok 12sek tak mi wyszło z testu na żarówkę. Wczoraj zakupiłem już świece nie wiem czy dobre czy nie ale kupiłem BERU takie też miałem wsadzone przejechałem na nich 40tys i teraz dopiero klękły a nie wiem ile jeszcze poprzedni wł na nich przejechał. Czytałem tutaj że większość sobie chwali BOSCH a dzwoniąc po sklepach to co sklep to inna opinia wiec się pokierowałem opinia BOSCHA masz - gown...... masz ;)nie obrażając nikogo kto sobie chwali boscha. Z odkręceniem to nie ma problemu bo już je odkręcałem na próbę i stąd mi wyszło ze 3szt maja 0 oporności i ta jedna co ma przebicie na obudowę. tylko właśnie zastanawiało mnie to napięcie jakie jest w stanie spoczynku na tych końcówka od świec.Jak to jest z tym smarowaniem nowych świec przed wkręceniem??? bo jakiego mechanika nie pytałem to się zapytał czy mam wszystkich zdrowych w domu.Podobno pasta miedziana jest dobra ale nie na taka temp jaka występuje w bloku silnika ze potem dopiero są jaja z wykręcaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś nawet widziałem wykres grzania świec w 1,5 dci...

ja też kupiłem BERU i nic się złego nie dzieje. przed wkręceniem smarujesz lekko gwint takim smarem i świece się nie zapieką przed następnym odkręceniem. ja tak wkręcałem już naście świec i nigdy nie było problelemów z wykręceniem, a i w klince w Kielcach tak robią :D

może mechanicy na smalec wkręcają, nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Cześć. Odświeżę temat bo niestety mam podobny problem. Scenic II, 1.5 DCI (106). Do świec nie dochodzi prąd, tzn, na desce pokazuje się spirala, teoretycznie trwa dogrzewanie świec, raz krócej raz dłużej w zależności od temperatury, ale do świec nie dochodzi prąd. Wymieniłem przekaźnik - nie pomogło. Sprawdziłem piny na kostce do przekaźnika i na 3 mam 12V, więc jest ok. Sugerując się wcześniejszymi uwagami sprawdziłem pin 8 i tu też jest prąd 12V, ale w momencie kiedy wciskam start i trwa dogrzewanie świec, wartość spada do zera. Wcześniej ktoś pisał ze powinno być odwrotnie. Na komputerze pojawia sie błąd sterownika grzania świec (czy coś podobnego). Elektryk u którego byłem postawił diagnoze - wymiana komputera.

Czy ktoś miał podobny problem lub ma jakiś pomysł żeby coś jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MADEIN80 masz silnik 106 KM i tam zastosowano inny przekaźnik świec żarowych. Stały plus z akumulatora zasila pin 4. Tam zawsze powinno być 12V, jak nie ma to masz spalony bezpiecznik 70 A.

Pin 8 steruje masą przekaźnika i po włączeniu grzania świec powinien być zwarty z masą. Czyli + voltomierza do + aku a - woltomierza do pinu 8 i w momencie grzania świec powinno pokazać 12V.

Pin 3 jest do diagnostyki przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Cześć. Odświeżę temat bo niestety mam podobny problem. Scenic II, 1.5 DCI (106). Do świec nie dochodzi prąd, tzn, na desce pokazuje się spirala, teoretycznie trwa dogrzewanie świec, raz krócej raz dłużej w zależności od temperatury, ale do świec nie dochodzi prąd. Wymieniłem przekaźnik - nie pomogło. Sprawdziłem piny na kostce do przekaźnika i na 3 mam 12V, więc jest ok. Sugerując się wcześniejszymi uwagami sprawdziłem pin 8 i tu też jest prąd 12V, ale w momencie kiedy wciskam start i trwa dogrzewanie świec, wartość spada do zera. Wcześniej ktoś pisał ze powinno być odwrotnie. Na komputerze pojawia sie błąd sterownika grzania świec (czy coś podobnego). Elektryk u którego byłem postawił diagnoze - wymiana komputera.

Czy ktoś miał podobny problem lub ma jakiś pomysł żeby coś jeszcze sprawdzić?

Od zeszłej zimy minęło trochę czasu, problem rozwiązał się czasowo, bo nie było mrozów i auto paliło bez problemu, bez grzania świec. Biorąc pod uwagę fakt że zima znowu się zbliża, odświeżyłem temat i zacząłem szukać rozwiązania ponownie. Nowe podejście do problemu, to świeższe podejście. Okazało się że problemem była kostka którą wpina się do przekaźnika (wtedy nie wiem czemu nie brałem jej pod uwagę). Kupiłem używkę i problem się rozwiązał. Na świece idzie prąd, auto dziś przy -5 odpaliło za pierwszym razem. UFFF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!