Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

injection fault + stop


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Meganke II, 1.5dci, 86KM

Wczoraj wymieniłem akumulator, wcześniej auto stało na tym mrozie nie odpalane przez jakieś 3 dni. Po wymianie akumulatora i odpaleniu auta pojawil mi sie komunikat "injection fault" + zapalila sie czerwina kontrolka STOP, silnik nie wkrecał sie na obroty powyzej 2000, wylaczylem silnik odczekalem chwilke i znowu odpalilem i juz komunikat sie nie pojawił. Wieczorem auto odpaloalo normalnie i nie bylo zadnych problemow.

Dzisiaj rano Renia odpalila z duzymi problememi dopiero za 2gim razem, ale jakos dziwnie pracowal silnik. Przejechalem moze z 50m i znowu zapalila sie w/w kontrolka i lampka i silnik zgasl. Tak było kilka razy zanim wrocilem na miejsce parkingowe, tam go jeszcze troszke pomeczylem i za kazdym razem dzialo sie podobnie do czasu jak chyba zlapał troche wiekszej temp silnika i zaczal normalnie pracowac. Przejechalem ok 30km i juz nic sie nie działo.

Czy ktoś mógłby mi podpowiedziec co to moze być?

Pożniej pojede jeszcze raz wieczorem i sproboje go odpalic, a jutro chyba podjade do jakiegos ASO

Edytowane przez tomek_b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdo podobnie miałeś coś z paliwem, np: wytrąciła się parafina lub kropelki wody. Dobrym pomysłem jest podjechać do ASO i sprawdzić na kompie co faktycznie było przyczyną by ustrzec się przed tym w przyszłości :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

dzisiaj mnie dotknęła podobna sytuacja - rano odpaliłem samochód - wszystko działa jak zawsze bez żadnego problemu - przejechałem ok 4-5km i zapala mi się kontrolka stop + check injection. Oczywiście zjechałem na bok, uruchomiłem ponownie samochód i wszystko OK - jadę dalej po ok. 2km powtórka z rozrywki. Później już następowało częściej - po 500m i ok 300m. Jakoś dotarłem na parking i udało się zaparkować.

 

Sytuacja o tyle ciekawa, że filtr paliwa nowy oraz stojąc na parkingu i trzymając gaz na 1-1,5tys obrotów nie ma żadnych problemów - siedziałem tak w aucie jakieś 30 minut - wystarczy, że wyjadę na drogę i zaczynają się problemy.

 

Podjechałbym na jakiś ogrzewany parking ale żeby się wydostać od siebie muszę pokonać kilka podjazdów podczas których pojawia mi się w/w komunikat - jako, że to dojazdówki do głównych arterii zatrzymanie się na nich nie będzie należało do najprzyjemniejszych momentów - nie będzie jak mnie wyprzedzić.

 

Wstępnie myślałem, że z ropy zrobiła się kaszka - zastanawia mnie tylko dlaczego stojąc na parkingu wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnóstwo osób ma z tym problemy tej zimy :)

Clip pokazuje coś takiego:

schowek01vcv.jpg

 

W filtrze wytrąca się parafina i podczas przyspieszania (obciążenie) do pompy nie dochodzi wystarczająca ilość paliwa przez zatkany filtr, co w efekcie powoduje wywalenie błędu.

 

Wstępnie myślałem, że z ropy zrobiła się kaszka - zastanawia mnie tylko dlaczego stojąc na parkingu wszystko jest OK.

nie ma obciążenia, więc wydatek paliwa też nie jest duży - dlatego wszystko działa prawidłowo.

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale przy przegazowaniu nawet do 2-2,5 tys (chwilowo, bo chwilowo ale jednak) też nie było żadnego błędu. Druga kwestia to wyjaz z zaśnieżonego parkingu - już wtedy moim zdaniem potrzebny był duży wydatek bo parking to lekko stromy bruk pokryty śnieżną papką - także wyjazd z niego też nie należy do najłatwiejszych dla auta.

 

No nic - pozostaje mi chyba czekanie do odwilży :) Później wymiana filtra - o ile na tym się skończy:(

Edytowane przez krysk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej go do pełna pewnym paliwem, dolej 0,5 denaturatu i coś do czyszczenia wtryskiwaczy. Wyjedź gdzieś na trasę aby go ogrzać i spalić syf z baku.

U mnie to rozwiązało problem, a miałem to samo. Jak stał to do 5k można było kręcić. Jak ruszał to powyżej 2k gasł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postał troche w cieplejszym miejscu, wymieniłem wczoraj filtr paliwa.

I dzisiaj pomimo -17stopni silnik odpalił i działał bez zarzutu (odpukac puki co:) )

 

Zdzwiwiło mnie tylko to że do tego modelu występuja 2 rodzaje filtra paliwa.

Jeden z jakimś czujnikiem podpinanym od dołu a grugi bez - u mnie jest ten z czujnikiem

 

Powie mi ktoś co to takiego i po co??

 

P.S. Zdzwiwila mnie cena bez tego czujnika ok 150zl a z tym czujnikiem 260zł (dlaczego to takie drogie do innych aut są zdecydowanie tańsze:(. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niektórych filtrach jest czujnik wody w paliwie. W razie błędu tego czujnika Clip pokazuje zabawną informację: "płyn chłodzenia w oleju napędowym", a to po prostu najzwyklejsza woda z paliwa. Można przeprogramować żeby nie było tego czujnika bo czasami wywala błąd, mimo, że wody nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Podepnę się pod ten temat, bo mam podobne problemy. Samochód Megane II ph I, 1.9 dCi, 120 KM. Po ostatniej wymianie filtrów oleju, powietrza i paliwa (ok. miesiąc temu), po przejechaniu ok. 4-5 km wyskoczył mi komunikat „injection fault + stop”, a samochód przeszedł w tryb awaryjny (brak mocy powyżej 2 tyś obrotów). Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu samochodu wszystko ok., aż do następnego komunikatu, który pojawia się w różnych odstępach czasu. Początkowo wydawało mi się, że działo się to tylko na rozgrzanym silniku i po redukcji na niższy bieg albo po odjęciu gazu i lekkim dodaniu na tym samym biegu (głównie na IV biegu). Pojechałem z autkiem do mechanika, który podłączył samochód pod CLIP i wyszedł mu następujący błąd „FUNKCJA REGULACJI CIŚNIENIA LISTWY” oraz kilka możliwych usterek (chyba z 8), które ten komunikat powodują. Mechanik stwierdził, że w problem związany jest z układem zasilania paliwem i prawdopodobnie łapie on lewe powietrze. Nie mógł jednak wskazać jednej konkretnej przyczyny. Na moje pytanie, czy może to mieć związek z czujnikiem ciśnienia doładowania lub EGR, stwierdził, że to raczej nie te powody, bo przy nich wyskoczyłyby inne błędy. Ponieważ jedną z możliwych przyczyn, którą wskazał komp, był problem z filtrem paliwa zasugerowałem, że najpierw spróbuję go wymienić i może to rozwiąże problem. Nadmienię, że problem pojawił się właśnie po wymianie między innymi filtra paliwa, podczas której pękła mi jego obudowa i (sobota wieczór) ratowałem się jej sklejeniem, więc myślałem, że faktycznie tu tkwi problem. Dodatkowo dodam, że samochód odpala normalnie, nie zużywa więcej paliwa i nie traci mocy do momentu pojawienia się komunikatu. Mechanik stwierdził, że to może faktycznie pomóc, powiedział, też, że nawet jeżeli nieprawidłowo odpowietrzyłem układ, to po takim czasie (kilkanaście dni) on już nie powinien być zapowietrzony. Dziwił się też, że samochód mi nie gaśnie oraz stwierdził, żebym spróbował wywołać ten błąd jadąc na IV biegu od niskiej prędkości gaz w podłogę (bo wtedy jest największe obciążenie). Jak się okazało jadąc według jego wskazówek już po 3 km jazdy błąd się pojawił. Po powrocie do warsztatu i podłączeniu kompa na włączonym silniku, wyszedł ten sam błąd, o którym pisałem wcześniej.

Wymieniłem więc tydzień temu obudowę filtra paliwa oraz założyłem nowy wkład filtra (Purflux). Jeszcze przed jego wymianą samochód potrafił przejechać 40 km po mieście bez wyskoczenia komunikatu, lecz na tej samej trasie po kilku godzinach komunikat pojawiał się trzy razy. Niestety wymiana obudowy i wkładu filtra paliwa nie rozwiązały problemu bo po kilkunastu kilometrach komunikat znowu ten sam. Dodatkowo zauważyłem, że jakby komunikat zaczął pojawiać się częściej, tzn. na przykład zauważyłem, że już na zimnym silniku dwukrotnie podczas pokonywania ronda na 2 biegu wyskoczył ten sam komunikat.

Przepraszam, za te moje długie wywody, ale chciałem opisać sytuację dość dokładnie, bo może ktoś miał podobny przypadek. Wiem, że na ten temat napisano już wiele, również w tym wątku, ale oprócz tego samego komunikatu w zasadzie we wszystkich przypadkach problem miał różne rozwiązania, a sytuacje nie były identyczne. Być może ktoś będzie umiał postawić trafną diagnozę i coś podpowiedzieć, bo średnio mi się uśmiecha wymieniać po kolei kilka różnych rzeczy, żeby się okazało, że dopiero 3, 4 lub 5 z nich rozwiąże problem.

Nie wiem czy to może mieć cokolwiek wspólnego z tym błędem, ale oprócz tych opisanych dolegliwości od stycznia do marca (zimne dni) po postoju kasował mi się licznik przebiegu częściowego. Myślałem, że to przez słaby akumulator, chociaż samochód odpalał (pomimo mrozów) za pierwszym razem. W kwietniu ten problem jakby zniknął, przebieg się nie resetował. U mechanika, na komputerze wyszły jakieś błędy z elektryką deski rozdzielczej, ale on powiedział, że to właśnie przez słaby akumulator. Po ostatniej wymianie obudowy i filtra paliwa, podczas której odłączałem akumulator, znowu zaczął się resetować przebieg km i to już po krótkim postoju samochodu.

Wiem, że nikt wirtualnie problemu mi nie rozwiąże, ale liczę chociaż na jakąś podpowiedź. Chciałbym jechać do mechanika uzbrojony w elementarną wiedzę na ten temat. Przeczytałem różne wątki i już zgłupiałem co może pomóc. Nawiasem mówiąc dziwne, że co najmniej kilku osobom podobny problem wystąpił po wymianie filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!