Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka akumulatora,stop i reset komputera pokł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam megane II ph1 2005 rok 1.9 dci grandtour.

Dziś przy mrozie minus 22 odpalał za piątym razem,wcześniej nie miałem żadnych problemów.

Po przejechaniu 5 kilometrów zaświeciła mi kontrolka akumulatora i "stop".

Potem z pracy jak wróciłem zdjąłem klemy podładowałem akumulator,

odpala fakt już lepiej ale kontrolka akumulatora i "stop" nadal świecą.

Dodam ze zauważyłem ze mi kasuje komputer pokł.po włączeniu silnika.

Czy to wina akumulatora?

czy nie przypadkiem bezpieczniki akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdziłem miernikiem czy łąduje,przygazowałem kontrolka nie gaśnie i nie zmienia też napięcie.

Więc stawiam ze padł alternator.

Czy trzeba zmienić cały alternator czy lepiej do elektryka dać do naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy trzeba zmienić cały alternator czy lepiej do elektryka dać do naprawy?

Prawdopodobnie padł regulator napięcia, ale lepiej dać cały alternator, niech go przy okazji sprawdzą i wyczyszczą.

W niektórych, większych zakładach specjalizujących się w naprawach alternatorów i rozruszników, zwykle mają na stanie typowe regenerowane rozruszniki i alternatory. Zostawiasz swój uszkodzony, a oni sprzedają Ci regenerowany, zwykle z gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jak sprawdzić czy jest uszkodzony regulator napięcia?

Spróboje odkręcic cały alternator...

czy ktos z Was zdjął?

od góry wygląda malo miejsca...

jak to zdjąć?

 

Dodano: 14 lut 2012 - 12:40

Niestety nie dalicie odpowiedzi na temat rozebrania zeby dojść do alternatora....

po rozebraniu moj mechanik doszedł po rozebraniu przodu megane II wykazał uszkodzony wirnik w alternatorze,

po wymianie z robocizną zapłaciłem 400zł i po kłopocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Zapaliła mi się kontrolka akumulatora z napisem stop. Podnoszę maskę i słychać głośno pracujący alternator tak jakby zatarło się łożysko. Podczas jazdy kilkakrotnie kontrolka ginęła i zapalała się tak jakby na chwile wracało ładowanie. W chwili obecnej napięcie na aku to niecałem 12V. Poważna jest to awaria alternatora czy da się szybko i tanio go zregenerować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!