Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka akumulatora,stop i reset komputera pokł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam megane II ph1 2005 rok 1.9 dci grandtour.

Dziś przy mrozie minus 22 odpalał za piątym razem,wcześniej nie miałem żadnych problemów.

Po przejechaniu 5 kilometrów zaświeciła mi kontrolka akumulatora i "stop".

Potem z pracy jak wróciłem zdjąłem klemy podładowałem akumulator,

odpala fakt już lepiej ale kontrolka akumulatora i "stop" nadal świecą.

Dodam ze zauważyłem ze mi kasuje komputer pokł.po włączeniu silnika.

Czy to wina akumulatora?

czy nie przypadkiem bezpieczniki akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdziłem miernikiem czy łąduje,przygazowałem kontrolka nie gaśnie i nie zmienia też napięcie.

Więc stawiam ze padł alternator.

Czy trzeba zmienić cały alternator czy lepiej do elektryka dać do naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy trzeba zmienić cały alternator czy lepiej do elektryka dać do naprawy?

Prawdopodobnie padł regulator napięcia, ale lepiej dać cały alternator, niech go przy okazji sprawdzą i wyczyszczą.

W niektórych, większych zakładach specjalizujących się w naprawach alternatorów i rozruszników, zwykle mają na stanie typowe regenerowane rozruszniki i alternatory. Zostawiasz swój uszkodzony, a oni sprzedają Ci regenerowany, zwykle z gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jak sprawdzić czy jest uszkodzony regulator napięcia?

Spróboje odkręcic cały alternator...

czy ktos z Was zdjął?

od góry wygląda malo miejsca...

jak to zdjąć?

 

Dodano: 14 lut 2012 - 12:40

Niestety nie dalicie odpowiedzi na temat rozebrania zeby dojść do alternatora....

po rozebraniu moj mechanik doszedł po rozebraniu przodu megane II wykazał uszkodzony wirnik w alternatorze,

po wymianie z robocizną zapłaciłem 400zł i po kłopocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Zapaliła mi się kontrolka akumulatora z napisem stop. Podnoszę maskę i słychać głośno pracujący alternator tak jakby zatarło się łożysko. Podczas jazdy kilkakrotnie kontrolka ginęła i zapalała się tak jakby na chwile wracało ładowanie. W chwili obecnej napięcie na aku to niecałem 12V. Poważna jest to awaria alternatora czy da się szybko i tanio go zregenerować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!