Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Termostat otwiera się za wcześnie..?


Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie, pod odpowietrznikiem widać śrubkę od czujnika położenia wału. Co to jest zatem nr 3 ? Rozrusznik ? U mnie nie ma tam żadnego czujnika...

Dodam jeszcze, że po wymianie czujnika (biała wtyczka) nie zapala się kontrolka płynu na liczniku. Przed wymianą, na starym czujniku, na pewno się zapalała. Magia jakaś...

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniłem termostat ale ciepło nie wróciło chyba jednak nagrzewnicę będę musiał zmienić :l:

 

Dodano: 20 lut 2012 - 13:16

oba węże gorące od nagrzewnicy tak jak i od chłodnicy wentylator włączył się w połowie między 3 a 4 kreską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. doczepiam sie do tematu. u mnie w meganie temperatura silnika nie przekracza i zatrzymuje sie na 1wszej kresce.. tak jak na zdjeciu zaznaczylem.. termostat do wymiany? dzieki za pomoc post-42438-0-17857500-1330285063_thumb.png

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również miałem tak samo.

A Ty kolego pasek ciągle na forum, kiedy nie zajrze to pasek ciągle jest... Chyba żadym z moderatorów tyle nie jest na forum co TY :mrgreen:

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie również temperatura stała na pierwszej kresce, więc postanowiłem wymienić termostat.Po wymianie termostatu i dokładnym odpowietrzeniem układu okazało się że u wskaźnik temperatury stał wyżej ale falował. Zrobiłem około 800km a temperatura w dalszym ciągu falowała. Pomyslałem sobie że kupiłem wadliwy termostat, więc zdecydowałem się na zakup drugiego termostatu tym razem innej firmy i co się okazło? Bez zmian teperatura w dalszym ciągu falowała. Wkurzyłem się i przeprosiłem stary termostat i założyłem go spowrotem. Po jego wmąntowaniu, okazło się że po nagrzaniu silnika temperatura na starym termostatcie stoi stabilnie i nie faluje, ale do końca nie jestem zadowolony ponieważ silnik się nie dogrzewa do swojej teperatury, więc chyba zastawie trochę chłodnice. Nie mam pojecia dlaczego są takie efekty na nowym termostacie wskaźnik temperatury faluje, natomiast na starym wskazówka stoi stabilnie,dziwne??? Co o tym koledzy myślicie?

Pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. doczepiam sie do tematu. u mnie w meganie temperatura silnika nie przekracza i zatrzymuje sie na 1wszej kresce.. tak jak na zdjeciu zaznaczylem.. termostat do wymiany?

Ja bym najpierw sprawdził kiedy się termostat zaczyna otwierać, a właściwie czy jest otwarty już na zimnym silniku (temperatura węża do chłodnicy rośnie wraz z temperaturą silnika - jeżeli rośnie to termostat do wymiany). W następnej kolejności sprawdziłbym czy wskaźnik temperatury widzi właściwą temperaturę (czy z jakiegoś powodu nie przekłamuje).

Tak przy okazji - zastanawia mnie to, że jeździłem po kilkanaście lat kilkoma różnymi samochodami i ani raz nie była konieczna wymiana termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod pokrewny temat. U mnie temperatura silnika nie przekracza 1 kreski w korku nabiera ładnie 90 stopni (jakby termostat nie puszczał) dodatkowym objawem są za wysokie obroty na rozgrzanym 2 000. Na 1 przy delikatnym puszczaniu sprzęgła bez gazu spadają na ok 1 500. Wskazuje to też na walniety czujnik temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź na forum albo w "sam naprawiam" jaką rezystancje powinien mieć czujnik temp i sprawdź jaką rezystancje ma Twój czujnik. Będziesz miał odp czy masz dobry czujnik czy nie

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wymienilem termostat na nowy i dalej wskazowka zatrzymuje sie na 1-wszej kresce :mrgreen: nie wiem czy tak ma byc bo jak stalem w korku to wtedy podchodzi na srodek i sie zatrzymuje, a wystarczy ze przejade troche to znow opada do pierwszej kreski.. co to moze byc?

i jeszcze drugi problem: wskazowka paliwa mnie denerwuje bo nie podnosi sie do gory nawet jak jest paliwo, kontrolka rezerwy raz sie swieci a zaraz gasnie.. wiecie co to moze byc?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a termostat był sprawny ? otwierał się przy 89*C ? sprawdzałeś go przed założeniem ?

 

Dodano: 07 mar 2012 - 21:51

mi po wymianie termostatu temp faluje w okolicy 3 kreski, a ogrzewanie słabo jednak grzeje

P.S.

Sprawdź potencjometr przy pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!