Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam Scenica od roku kupilem od starszego pana w Norwegii (tam tez mieszkam).Od 3 dni niedziala mi klimatyzacja oraz ogrzewanie.Pol roku temu mialem wymieniany zawor EGR obecnie znowu oddaje dzwieki metaliczne (po 7500 km)dosc czesto musze uzupelniac plyn chlodzacy w zbiorniczku wyrownawczym.Poza tym okolo 2 miesiecy temu podczas jazdy jakby komputer oszalal,komunikat "sprawdz airbag" :sprawdz wtryski" oraz po chwili "sprawdz prakticfilter"i nagle silnik niemial mocy jechal tylko na wlasnych obrotach.Gdy sie zatrzymalem chwile poczekalem odpalilem ponownie i bylo juz dobrze,problem pojawil sie jeszcze 2 razy.Teraz niedziala mi klimatyzacja ogrzewanie oraz podgrzewanie foteli.Jest mozliwosc zdiagnozowania samemu?Samochod zakupiony w idealnym stanie wersja Previlege servisowana.Napisalem o wszystkich problemach jakie mi sie pojawily bo niemam pojecia czy to wszystko ma cos wspolnego ze soba.

Edytowane przez biallutki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosc czesto musze uzupelniac plyn chlodzacy w zbiorniczku wyrownawczym.

Wygląda mi na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Sprawdź czy nie przybyło oleju w silniku. Albo masz gdzieś przeciek na wężach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem wszystko jest ok stan taki sam jak po wymianie,w oleju niewidac kaszki,silnik jest suchy,wyciekow tez niezauwazylem tydzien temu zmienialem kola i ogladalem od spodu na podnosniku i niewidac aby cos cieklo.Poza tym Renia smiga bardzo dobrze 130 konikow daje rady,a przy uszkodzeniu uszczelki to bym zauwazyl roznice (przerobilem ten temat z Citroenem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klima nie działa, bo jest zimno. normalnie włącza się gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 5*C. są jeszcze inne możliwości sprawdzenia, ale trzeba mieć odpowiednie warunki.

ogrzewanie które nie działa - elektryczne czy od silnika?

co to znaczy, że EGR oddaje dzwieki metaliczne . tam nie ma się co tłuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie wogole niedziala,wentylator niezalacza sie na zadnym biegu.Panel sterowniczy dziala bo jak zmieniam opcje to slychac jak sie zmienia na nogi czy na szybe lub obieg wewn.Nagrzewnica tez raczej jest dobra bo przy ustawieniu temperatury na maxa,i ustawienie na odszranianie przedniej szyby kontrolki sie swieca na panelu i z wylotu na szybe czuc jak delikatnie wydobywa sie gorace powietrze.Bezpieczniki sprawdzalem sa ok.Najlepsze jest ze dzisiaj na chwile mi odpalila wszysko dzialalo ale tylko chwile.Po przejechaniu 5 km i zgaszeniu silnika,ponownie nieodpalila.A co do zaworu mialem go wymienianego w polsce przy ostatnim servisie.Wymiana byla w servisie BOSCH + wymiana olej wszystkie filtry niby ok.Mechanik stwierdzil ze mam prawdopodobnie jakis problem z czujnikiem w kabinie bo kilka razy mu bledy wyskakiwaly ale na koniec wszystko dzialalo.Zawor EGR kupilem z Angli ponoc oryginalny koszt 300 zl w serwisie okolo 1600.A teraz przy zgaszeniu silnika slychac "metaliczny dzwiek" tzn "podobny jakby sie turbina zacierala albo lopatki stukaly na wirniku" turbina jest ok,identyczny dzwiek byl poprzednio przed wymiana zaworu.Staram sie zdiagnozawac sam i z WASZA POMOCA bo tu w Norwegii jak beda szukac przyczyny w servisie to koszt jest rzedu kilku tys albo ponad 10 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!