Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zegarami, dodatkową skalą, wskazówką i manetką wycieraczek i kontrolką migacza prawego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Napisałem ten temat bo nie mogę znaleźć prostej jednoznacznej odpowiedzi

Otóż, od paru dni zniknęła mi w liczniku (jego nr7700/839/644) kontrolka prawego kierunku (żarówka sprawna, masy przy lampach tylnych przeczyszczone i dokręcone), wskazówka od temperatury wody przy zapłonie powinna wskazywać poziom oleju (z tego co się dowiedziałem), lecz tylko drgnie i koniec tak jakby coś ja zablokowało i skala dodatkowa się nie wyświetla lub mignie na chwilkę. Podświetlenie obrotomierza działa częściowo (od około 3000obr do końca).

Druga sprawa to manetka wycieraczek(mam obie wycieraczki przód i tył), wysiadły mi w niej czasówki(na przód), nie reagują wcale, reszta działa ok.

Jeżeli są już odpowiedzi na moje problemy to proszę o linki i administrację o usunięcie tematu jeśli są już odpowiedzi na forum .

Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki i ewentualne linki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysiadły mi w niej czasówki(na przód), nie reagują wcale

Możliwe, że masz problem z obiema tymi rzeczami, ponieważ powyższe nie ma nic wspólnego z zegarami. Możliwe, że po prostu trzeba przeczyścić wtyczki od manetek.

Sprawdź wtyczki na liczniku i manetkach. Jak nic nie pomoże, zostaje demontaż BSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetki są rozbieralne. Da się je również złożyć z powrotem :l:

Do wyciągnięcia ich nie trzeba zdejmować kierownicy. Przydatny przy tym jest zwykły (długi lepszy) śrubokręt TORX, bodajże T20, ale pewny nie jestem (taki, jak od osłony kierownicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z tymi wskazówkami bo ta od temp jest blokowana jak się pojawia druga skala, a ta od paliwa leży na słupku (po ruszaniu pływakiem unosi się więc przewody sprawne) ale dlaczego nie pokazuje poziomu paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie pokazuje poziomu paliwa

Może trzeba wyczyścić potencjometr na pompie paliwa...

Co do reszty Twoich pytań, to najpierw ogarnij te wtyczki. Możliwe, że znaczna część problemów zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to najpierw ogarnij te wtyczki

wczoraj miałem zdjęta obudowę kierownicy i białą wtyczkę(od góry) od manetki miałem wypiętą kilka razy wpiąłem i wypiąłem ją pod spodem znalazłem dwa piny nie podłączone (i brak do nich przewodów)i małą wtyczkę (biała dwu-pinowa)tez parę razy wpiąłem i wypiąłem i nic to nie dało czasówki nadal milczą(reszta działa).

Spróbuje rozebrać całą manetkę i ją przeczyścić od środka.

Co do zegarów to ich na razie nie ruszałem dziś(tylko wczoraj miałem wyjęte by sprawdzić lampkę kierunku czy sprawna i jest ok a kontrolka nie mruga)

Postaram się i do nich zajrzeć przeczyścić styki.

 

Mam jeszcze jeden objaw związany z moim drugim tematem (radia) http://megane.com.pl/topic/36468-radio-jvc-kd-s7r-nie-czyta-plyt/ tam jest opisany jakby ktoś mógł zerknąć i napisać jak i co mam zrobić choć jakieś wskazówki dać

 

Dodano: 16 lut 2012 - 21:47

niestety nie wyrobiłem się dziś z tym powodem tego stał się uwalony krtokowiec ale mam nadzieję ze jutro coś ogarnę

 

Dodano: 17 lut 2012 - 17:25

Witam

Dobrałem się dziś do zegarów

Okazało się ze 4 żarówki są przepalone i jak ruszam kablami we tyczkach szarej i przezroczystej to kontrolki i podświetlenie miga(taśma drukowana zegarów jest ok).

Po doginałem piny we wtyczkach, nic to nie dało :l: . Jutro wstawię nowe żarówki to zobaczymy co działa a co nie.

Teraz po przekręceniu na gałce od świateł na pozycyjne wyświetlacz zegarka gaśnie a podświetla się włącznik awaryjnych (światło w schowku działa lecz podświetlenie pokręteł nie). Po przekręceniu kluczyka na pozycję 1 uruchamia się pompa w baku i reszta elektroniki (tak jakbym chciał odpalić auto), między pozycją stacyjki 1 i 2 wszytko gaśnie i na pozycji 2 znowu się wszystko uruchamia i mogę odpalić auto(czy to wina stacyjki czy zwarcie w UCH lub gdzieś na przewodach). Skala dodatkowa się pojawia ale wskazówka nadal się blokuje.

Jak można poprawić te piny na tych zgięciach (we wtyczkach)?

Już nie wiem co mam z\robić żeby to działało ;) proszę o jakieś sugestie porady

Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli jest uszkodzony, czy wystarczy go zamienić czy będzie trzeba kupić komplet (z UCH,komputerem, stacyjką i odbiornikiem IR)?

Czy ciężko rozebrać UCH?

Czego w nim szukać? Śniedzi, przerw? jak sprawdzić przekaźniki (jeśli jakieś odpowiadają za zegary lub stacyjkę)

Czy taką lutownicą coś się da zrobić w UCH

transformatorowa.jpg

 

Dodano: 17 lut 2012 - 19:24

czy jak wypnę UCH to będę musiał na nowo kodować wtrysk i centralny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już się dobierzesz do UCH (wyjmiesz z auta), rozbierz do poziomu płytki drukowanej (scalaki, kondensatory, itp.) i przeczyść całą płytkę acetonem (ja pożyczam od swojej kobiety zmywacz do paznokci). Pomocna przy tym jest stara szczoteczka do zębów. Delikatnie na mokro (od acetonu, nie wody) czyścisz wszystkie części na płytce. Jak nie pomoże, niestety czeka Cię wymiana UCH. Wiąże się to również z wymianą kluczyka (jego elektroniki). Lutownicą niewiele tam zdziałasz. Potrzebował byś lutownicy precyzyjnej lub Hot-Air-a. Taką lutownicą jak na obrazku, jedynie dasz radę wylutować przekaźniki, ale raczej to nie one są przyczyną Twoich problemów.

Przy tej operacji, układ może zgubić kod z kluczyka. Ale wystarczy go później zsynchronizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiąże się to również z wymianą kluczyka (jego elektroniki)

Dzięki jutro muszę to zrobić bo już mnie cholera bierze :/

A czy jeśli jednak będzie trzeba zmienić UCH to muszę kupić komplet ze sterownikiem silnika ? Patrzyłem na alle ale same UCh są bez elektroniki kluczyka :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz, ale nie musisz. Nowy UCH automatycznie przyuczy sterownik silnika.

same UCh są bez elektroniki kluczyka

Komplet tych 2 rzeczy, jest jak biały kruk. Dostępne są komplety, czyli UCH, kluczyk, stacyjka, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostępne są komplety, czyli UCH, kluczyk, stacyjka, itd

no właśnie :/ ehh :/

 

Dodano: 17 lut 2012 - 21:07

a co jeśli znajdę o tych samych nr skrzynkę wtedy też muszę kodować czy wystarczy podpiąć i będzie działać ?

ta ma chyba te same nr co moja http://allegro.pl/renault-megane-skrzynka-bezpiecznikow-7703297183g-i2097680917.html

tylko cena :l:

Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!