Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zegarami, dodatkową skalą, wskazówką i manetką wycieraczek i kontrolką migacza prawego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Napisałem ten temat bo nie mogę znaleźć prostej jednoznacznej odpowiedzi

Otóż, od paru dni zniknęła mi w liczniku (jego nr7700/839/644) kontrolka prawego kierunku (żarówka sprawna, masy przy lampach tylnych przeczyszczone i dokręcone), wskazówka od temperatury wody przy zapłonie powinna wskazywać poziom oleju (z tego co się dowiedziałem), lecz tylko drgnie i koniec tak jakby coś ja zablokowało i skala dodatkowa się nie wyświetla lub mignie na chwilkę. Podświetlenie obrotomierza działa częściowo (od około 3000obr do końca).

Druga sprawa to manetka wycieraczek(mam obie wycieraczki przód i tył), wysiadły mi w niej czasówki(na przód), nie reagują wcale, reszta działa ok.

Jeżeli są już odpowiedzi na moje problemy to proszę o linki i administrację o usunięcie tematu jeśli są już odpowiedzi na forum .

Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki i ewentualne linki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysiadły mi w niej czasówki(na przód), nie reagują wcale

Możliwe, że masz problem z obiema tymi rzeczami, ponieważ powyższe nie ma nic wspólnego z zegarami. Możliwe, że po prostu trzeba przeczyścić wtyczki od manetek.

Sprawdź wtyczki na liczniku i manetkach. Jak nic nie pomoże, zostaje demontaż BSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetki są rozbieralne. Da się je również złożyć z powrotem :l:

Do wyciągnięcia ich nie trzeba zdejmować kierownicy. Przydatny przy tym jest zwykły (długi lepszy) śrubokręt TORX, bodajże T20, ale pewny nie jestem (taki, jak od osłony kierownicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z tymi wskazówkami bo ta od temp jest blokowana jak się pojawia druga skala, a ta od paliwa leży na słupku (po ruszaniu pływakiem unosi się więc przewody sprawne) ale dlaczego nie pokazuje poziomu paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie pokazuje poziomu paliwa

Może trzeba wyczyścić potencjometr na pompie paliwa...

Co do reszty Twoich pytań, to najpierw ogarnij te wtyczki. Możliwe, że znaczna część problemów zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to najpierw ogarnij te wtyczki

wczoraj miałem zdjęta obudowę kierownicy i białą wtyczkę(od góry) od manetki miałem wypiętą kilka razy wpiąłem i wypiąłem ją pod spodem znalazłem dwa piny nie podłączone (i brak do nich przewodów)i małą wtyczkę (biała dwu-pinowa)tez parę razy wpiąłem i wypiąłem i nic to nie dało czasówki nadal milczą(reszta działa).

Spróbuje rozebrać całą manetkę i ją przeczyścić od środka.

Co do zegarów to ich na razie nie ruszałem dziś(tylko wczoraj miałem wyjęte by sprawdzić lampkę kierunku czy sprawna i jest ok a kontrolka nie mruga)

Postaram się i do nich zajrzeć przeczyścić styki.

 

Mam jeszcze jeden objaw związany z moim drugim tematem (radia) http://megane.com.pl/topic/36468-radio-jvc-kd-s7r-nie-czyta-plyt/ tam jest opisany jakby ktoś mógł zerknąć i napisać jak i co mam zrobić choć jakieś wskazówki dać

 

Dodano: 16 lut 2012 - 21:47

niestety nie wyrobiłem się dziś z tym powodem tego stał się uwalony krtokowiec ale mam nadzieję ze jutro coś ogarnę

 

Dodano: 17 lut 2012 - 17:25

Witam

Dobrałem się dziś do zegarów

Okazało się ze 4 żarówki są przepalone i jak ruszam kablami we tyczkach szarej i przezroczystej to kontrolki i podświetlenie miga(taśma drukowana zegarów jest ok).

Po doginałem piny we wtyczkach, nic to nie dało :l: . Jutro wstawię nowe żarówki to zobaczymy co działa a co nie.

Teraz po przekręceniu na gałce od świateł na pozycyjne wyświetlacz zegarka gaśnie a podświetla się włącznik awaryjnych (światło w schowku działa lecz podświetlenie pokręteł nie). Po przekręceniu kluczyka na pozycję 1 uruchamia się pompa w baku i reszta elektroniki (tak jakbym chciał odpalić auto), między pozycją stacyjki 1 i 2 wszytko gaśnie i na pozycji 2 znowu się wszystko uruchamia i mogę odpalić auto(czy to wina stacyjki czy zwarcie w UCH lub gdzieś na przewodach). Skala dodatkowa się pojawia ale wskazówka nadal się blokuje.

Jak można poprawić te piny na tych zgięciach (we wtyczkach)?

Już nie wiem co mam z\robić żeby to działało ;) proszę o jakieś sugestie porady

Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli jest uszkodzony, czy wystarczy go zamienić czy będzie trzeba kupić komplet (z UCH,komputerem, stacyjką i odbiornikiem IR)?

Czy ciężko rozebrać UCH?

Czego w nim szukać? Śniedzi, przerw? jak sprawdzić przekaźniki (jeśli jakieś odpowiadają za zegary lub stacyjkę)

Czy taką lutownicą coś się da zrobić w UCH

transformatorowa.jpg

 

Dodano: 17 lut 2012 - 19:24

czy jak wypnę UCH to będę musiał na nowo kodować wtrysk i centralny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już się dobierzesz do UCH (wyjmiesz z auta), rozbierz do poziomu płytki drukowanej (scalaki, kondensatory, itp.) i przeczyść całą płytkę acetonem (ja pożyczam od swojej kobiety zmywacz do paznokci). Pomocna przy tym jest stara szczoteczka do zębów. Delikatnie na mokro (od acetonu, nie wody) czyścisz wszystkie części na płytce. Jak nie pomoże, niestety czeka Cię wymiana UCH. Wiąże się to również z wymianą kluczyka (jego elektroniki). Lutownicą niewiele tam zdziałasz. Potrzebował byś lutownicy precyzyjnej lub Hot-Air-a. Taką lutownicą jak na obrazku, jedynie dasz radę wylutować przekaźniki, ale raczej to nie one są przyczyną Twoich problemów.

Przy tej operacji, układ może zgubić kod z kluczyka. Ale wystarczy go później zsynchronizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiąże się to również z wymianą kluczyka (jego elektroniki)

Dzięki jutro muszę to zrobić bo już mnie cholera bierze :/

A czy jeśli jednak będzie trzeba zmienić UCH to muszę kupić komplet ze sterownikiem silnika ? Patrzyłem na alle ale same UCh są bez elektroniki kluczyka :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz, ale nie musisz. Nowy UCH automatycznie przyuczy sterownik silnika.

same UCh są bez elektroniki kluczyka

Komplet tych 2 rzeczy, jest jak biały kruk. Dostępne są komplety, czyli UCH, kluczyk, stacyjka, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostępne są komplety, czyli UCH, kluczyk, stacyjka, itd

no właśnie :/ ehh :/

 

Dodano: 17 lut 2012 - 21:07

a co jeśli znajdę o tych samych nr skrzynkę wtedy też muszę kodować czy wystarczy podpiąć i będzie działać ?

ta ma chyba te same nr co moja http://allegro.pl/renault-megane-skrzynka-bezpiecznikow-7703297183g-i2097680917.html

tylko cena :l:

Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!