Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

przede mna wymiana plynu chlodnieczego w mojej megance, sprawa dla mnie zupelnie nowa, jezdze nia dopiero 2 miesiace i dopiero sie dokladnie poznajemy...

 

pytanie: czy probowac robic to na wlasna reke czy jechac do mechanika?

 

jesli nie wymaga to jakis specjalnych umiejetnosci to chetnie sambym sie tym zajal, pewnie 50 zl za wymiene zostanie mi w kieszeni, albo nawet wiecej - nie znam cennika

prosilbym ew. o jakies wskazowki co i jak

 

szukalem po necie ale nie udalo mi sie nic znalezc dokladniejszego, jakis redaktor w artykule stwierdzil ze lepiej udac sie z tym do mechanika, ale ja jesli tylko mozna to wolalbym sobie zaoszczedzic

 

 

pozdrawiam

 

pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I jak tam Pawle, wymieniłeś płyn bez żadnych problemów? Wg książki?

 

Ja właśnie w następnym tygodniu muszę wymienić, bo dowiedziałem się, że była dolewana woda w lecie.

 

Tylko boję się za to zabierać, bo nie wiem czy mi jakieś problemy nie wyskoczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka

 

niestety jestem w ostatnich dniach dosc zagoniony i jeszcze tego nie zrobilem, ale juz w pon dzwonie do mechanika i sie umawiam z nim konkretnie na najblizszy termin

ze wstepnych ustalen powiedzial ze nie wezmie wiecej niz 50 zl wiec potraktuje to jako lekcje pogladowa i nastepny raz bede probowal sam... w sumie to chyba nie tak drogo...

 

tez sie boje sam za to troche zabrac z tych samych powodow

 

a ksiazke to mi zoncia drukuje w pracy hehe, bede mial wkrotce cala...

 

 

p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. Ja jutro chyba odwiedzę serwis, bo u nas w Krośnie mechanicy to o dupę rozbić, a nie chcę mieć potem problemu tak jak niektózy tutaj na forum, że im nie grzeje.

 

Sam raczej specem od napraw również nie jestem.

 

Ktoś wie ile kosztuje 1l płynu chłodniczego do naszego auta? Glaceol RX typ D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kupiłem Borygo w markecie bo nie sądzę, żeby Borygo różniło sie od Dynagel-u 1000 i jedno i drugie ma nie zamarzać w zimę ;) W dodatku kupiłem różowe Borygo a nie zielone EKO. Dla mnie to tylko chwyt marketingowy. Na butelce Borygo EKO napisane jest, że chroni aluminium i miedź itp., a na różowym Borygo napisane jest, że chroni chłodnice itp. a z czego zrobiona jest chłodnica.... z aluminium ;) ;) Oczywiście nikogo nie namawiam, chciałem sie tylko podzielić własnym zdaniem z szanownym gronem użytkowników i życzyć zdrówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...tu też się dopiszę :-)

 

Wymiana płynu to prościzna (przynajmniej w moim scenicu).

 

Czekam aż ostygnie silnik, odkręcam korek zbiornika wyrównawczego.

Podstawiam w okolice chłodnicy miskę i zdejmuję dolny wąż który przychodzi do chłodnicy... mamy małą niagarę :-)

 

Dalej wymieniałem termostacik więc odkręciłem obudowę - też poleciało.

Jakoże czyściłem nagrzewnicę i znalazłem w niej jakieś gumowe farfocle, kuleczki(?!) to postanowiłem przepłukać/przedmuchać układ/blok silnika i chłodnicę.

Zrobiłem to za pomocą węża ogrodowego i wody pod ciśnieniem który przytykałem w odpowiednie otwory.

 

Płukałem tak długo aż cały szlam i syf wyleciał z kanałów... a było tego trochę.

 

Potem poskładałem wszystko i nalewałem płyn przez zbiornik wyrównawczy, w miarę powoli aby powietrze przez odpowietrznik wyleciało...

 

Może i coś robiłem nie tak jak ksiązka zaleca ale wszystko działa jak należy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie mechanik nie plukal ukladu chlodniczego woda bierzaca - z tego jak to tlumaczyl to wprowadzajac wode do ukladu narazamy go na mozliwosc wdania sie rdzy w elementy.

plyn chodniczy temu zapobiega

moze nie ksiazkowo - ale w pewien sposob do mnie ta argumentacja przemawia

 

co wy sadzicie o tym?

 

pozdrawiam

 

 

p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!