Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Ja dzisiaj kupiłem 2 bańki po 5L petrygo i będę wymieniał w przyszłym tygodniu, bo sprawdzałem 2 dni temu i mam -15 tylko. W dTi tak samo się wymienia czy różni się czymś od innych?? Odpowietrznik w chłodnicy jest?? Wymieniałem u dziadka w megi 1.6 i poszło bez problemów, tylko tam więcej miejsca;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda destylowana w tym wypadku może służyć co najwyżej do przepłukania układu chłodzenia, w żadnym przypadku nie należy jej używać do chłodzenia silnika. W wysokociśnieniowym układzie chłodzenia Megane temperatura cieczy często osiąga wartość powyżej 100C i jest to zjawisko normalne w współczesnych silnikach. Nikomu nie trzeba chyba tłumaczyć co dzieje się w takiej temperaturze z wodą :mrgreen:

Przewaga płynów do chłodnic nad wodą polega tylko na tym, że zamarzają w temperaturze grubo poniżej 0*C i ewentualnie posiadają dodatki uszlachetniające. Chcę dodać, że płyn stosowany przez Renault, to koncentrat rozcieńczany w odpowiedniej proporcji właśnie wodą.

Co do temperatury silnika. Jeżeli temperatura płynu chłodzącego (silnika) przekracza 100*C, to oznacza niewydolność układu chłodzenia. Po to jest zastosowana ta cała automatyka (termostat, czujniki temperatury, wentylatory itp) aby temperaturę utrzymać na stałym poziomie. U mnie w żadnym z używanych prze zemnie samochodów temperatura nie "jeździła", niezależnie od obciążenia silnika, pory roku (temperatury zewnętrznej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Odświeżam bo mam pytanko :mrgreen:

Jeżeli będę zmieniał płyn to czy koniecznie muszę odkręcić te koreczki które służą do odpowietrzania?? I tam jest jeszcze jakiś korek w bloku silnika, co się stanie jak odkręce te na przewodach a tego w bloku silnika nie??

Bo jeżeli zbiorniczek wyrównawczy jest na górze to wg mnie jak się zaleje płyn i zostawi odkręcony zbiorniczek to sama pompa powinna już przepompować cały płyn i te bańki powietrza wylecą same. Oczywiście jeżeli będziemy lać powoli ten płyn a nie od razu do pełna tylko stopniowo.

Czy mam rację czy się mylę??

Proszę o odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tam jest jeszcze jakiś korek w bloku silnika

Gdzie ten korek jest? Bo ja czegoś takiego nie mam.

sama pompa powinna już przepompować cały płyn

Nie rozumiem! Chcesz spuszczać płyn na uruchomionym silniku :mrgreen:

Tego nigdy się tak nie robi, silnik ma być wyłączony aż zalejesz cały układ nowym płynem :!: :!: :!:

Potem odpowietrzasz, procedurę odpowietrzania masz powyżej.

Pompa sama nie odpowietrzy układu, taką ma konstrukcję.

Przy okazji polecam wypłukanie nagrzewnicy i w ogóle całego układu. Opłaca się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem! Chcesz spuszczać płyn na uruchomionym silniku :mrgreen:

Nie no oczywiście że nie na uruchomionym silniku, głupi nie jestem przecież.

Oczywiście wiem jak odpowietrzyć układ, ale chodziło mi o to czy to konieczne jest, czy sama pompa po tym jak bedziemy wlewali ostrożnie małym strumieniem płyn i zostawimy odkręcony korek wlewu do zbiorniczka sama sobie nie poradzi z tym.

Znajomy tak robił w lagunie I, wlewał delikatnie małym strumieniem i nigdy nie bawił się w odpowietrzanie i nie miał problemów z tym. Chyba że tam układ się sam odpowietrza, bo tego nie wiem.

Gdzie ten korek jest? Bo ja czegoś takiego nie mam

No wg książki sam naprawiam nazywa się to korek spustowy i jest gdzieś w kadłubie silnika ale nie mogę znaleźć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie mogę znaleźć

Bo nie ma :mrgreen:

Znajomy tak robił w lagunie I

A miał taki sam silnik? Musisz odpowietrzyć, to dodatkowe 30 min ale nie będzie problemów z ogrzewaniem i przegrzewaniem się silnika. Silnik może i sam się odpowietrzy, po pewnym czasie, ale po co go męczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

I znowu odświeżę.

Wymieniając płyn chłodniczy po kupnie autka zalałem Borygo (i podobno to był mój błąd).

Nie dalej jak miesiąc temu zaczęła cieknąć chłodnica na prawym dolnym rogu (stojąc przodem do silnika) w miejscu gdzie rurki aluminiowe wchodzą w plastik.

Wyciek był trudny do zlokalizowania, ponieważ Borygo po odparowaniu nie zostawia nalotu a pozatym niby nie powinno się go niby stosować do układów z aluminiową chłodnicą chociaż na opakowaniu jest, że można.

Z racji, że naprawa była nie możliwa padła decyzja zakupu nowej chłodnicy.

Zamiennik około 150 PLN ale wolałem oryginał.

Za chłodnicę Valeo i 2 litry Petryga zapłaciłem niecałe 250 PLN.

Jedyna różnica tej zakupionej i tej co miałem to znaczek Renault na naklejce.

Obydwie oryginał Valeo, na żadnej nie było znaczka Renault-tylko na tej naklejce.

Zalałem układ Petrygo.

Odpowietrzyłem według procedury i się okazało, że cieknie z pod obudowy termostatu.

Wymieniłem go ale zauważyłem że ta guma w środku termostau (nie uszczelka zewnętrzna) była sparciała i wykruszała się przy lekkim dotknięciu.

WKŁ podaje, że pojemność układu to 8 litrów a tym czasem weszło 6 z kawałkiem.

 

Dla ciekawostki-cena chłodnicy w ASO to prawie 1600 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to mój pierwszy post na tym forum ,więc chciałem się przywitać :-)

A teraz do rzeczy. od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem scenica

Dziś kiedy dokładnie zapoznawałem się z jego budową a dokładnie jego "wnętrznościami"

zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego jest ... żółty płyn!

Po raz pierwszy się spotykam z takim kolorem, pogrzebałem trochę w necie i wyczytałem gdzieś ,że to ponoś płyn jaki zalewają w ASO zalecany przez producenta

Jest go trochę poniżej połowy i dlatego zastanawiam się, czy można go gdzieś kupić i przede wszystkim czy jak już znajdę tego samego koloru to czy go będę na pewno mógł wymieszać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to jeszcze może mi ktoś precyzyjnie odpowie czy płyny można mieszać??

Wyczytałem ,że raz tak ,raz nie i teraz już sam nie wiem , czy wymienić cały czy szukać takiego żółtego i dolać(wymieszać)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość

Mam Scenica 2002r. 1.9 dCi i padł mi termostat a co za tym idzie wymiana płynu chłodniczego :/

Jakie obecnie polecacie i ile go wejdzie?

Pisaliście o Dynagel-u czy Glaceolu, ale to było dość dawno i coś mogło innego wejść

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!