Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Dodam, że zrobiłem to bo w nagrzewnicy był szlam, resztki gumy - musiałem to przepłukać i dokładnie wyleciało coś podobnego z bloku i chłodnicy.

 

Widać poprzednik jeździł chyba na jakimś badziewiu bo skąd był by ten cały syf??!

(auto nie jest po powodzi! :-) )

 

Jak woda poleciała już czysta to za pomocą węża i dmuchania płuckami :-) starałem się resztę wody wypchnąć... coś tam zawsze zostało ele pewnie czyściej niż wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak a propo płynu do chłodnicy byłem u mojego znajomego mechanik az pytaniem o płyn bop w mojej Megii nie wiadomo co jest gdyz jest sprowadznaa z niemczech i za ciula nie moge sie rozczytac z książki serwisowej tych ich bazgrołów:D:D:D chciałem wymienic cały płyn ale mechanik (swój chłop) poradził mi bym dolała koncentratu :

 

najpierw zbadalismy płyn specjalnym przyżadem (w wiekszości serwisów takie badanie jest bezpłatne) wyszło -23 wiec troszke za mało obliczylismy ile koncentratu nalezy dolac ( koszt 1 l 23 zł koncentrat w stezeniu 1:2,5) po czym upusciłem litr starego płynu i dolałem litr koncentratu bo przejechaniui 150 km i "wymieszaniu sie substancji " pojechałem znów na badanie wskaźnik pokazał -35 wiec OK

 

 

 

pytanie do tych którzy tak robili już keidys ??? czy to jest dobry sposób czy warto jednak wymienic całośc płynu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry jak wiele innych 8-) ... ja tam wolałem wymienić cały bo skoro auto z 2 ręki to nie ufałbym do końca w to co było zalane i ile na tym śmigane.

Zresztą wymiana całego płynu to jakis nieduży koszt a ewentualny problem z chłodzeniem ominięty, wiesz co masz zalane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już o tym pisałem:

1) Po spuszczeniu płynu powinno się wypłukać układ chłodzenia, zwykle robi się to przez zalanie zwykłą wodą z kranu, właśnie w celu wypłukania rożnych śmieci, które się w nim zbierają. Przejechaniu kilkunastu km i ponownym spuszczeniu. Równie dobrze można napełnić układ wodą i pojeździć parę dni, potem spuścić wodę i zalać płynem.

 

2) Zaleca się aby całkowicie spuszczać zużyty płyn, oczywiście resztki nie powodują zmiany właściwości "nowego" płynu. Dlaczego? Nowy płyn zawiera zestawu dodatków antykorozyjnych, antyutleniaczy, stabilizatorów i środków antypiennych, skutecznie chroniących metale układu chłodzenia przed korozją, które z biegiem czasu i pracy w układzie chłodzenia zużywają się.

 

3) Niewielkie ubytki zawsze uzupełniamy wodą najlepiej destylowaną, jak takiej nie mamy możemy dodać zwykłej wody z kranu ale po uprzednim przegotowaniu. Czemu? Każdy zobaczy po jej ostudzeni. Wodę zlewamy odstaną, bez osadu.

Dlaczego, tylko woda? A no dlatego, że glikole mają temp. wrzenia wynosząca 180-200 °C woda natomiast 100°C. Co odparuje wcześniej?

Było niedawno, że ktoś zrobił 10 kkm od wymiany, chyba na wiosnę, miał pod kreską max a teraz ma trochę ponad min, normalne woda odparowała i trzeba jej dolać.

Z tym, że bez przesady jeśli tyle co powyżej płynu ubędzie po przejechaniu kilkudziesięciu km to nie ma szans, żeby woda wyparowała - płyn ucieka i trzeba na gwałt szukać gdzie, obu nie była to uszczelka pod głowicą.

 

4) Nigdy, ale to nigdy, nie zalewamy chłodnicy czystym nierozpuszczonym wodą koncentratem. Dlaczego? A no dlatego, że taki czysty koncentrat krzepnie w w temp. ok (-15) - (-10) °C, Natomiast rozrobiony w odpowiednim stosunku wodą wytrzymuje temperatury nawet do -50°C, oczywiście wszystko zależy od bazy. W jakim stosunku rozpuścić koncentrat zawsze pisze na etykiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Witam pięknie.

Zauważyłem, że poziom płynu chłodniczego w moim autku jest na poziomie minimalnym. Nie wiem jaki płyn jest w układzie, ma on kolor żółty. Autko było serwisowane w ASO. Czy mogę dolać płyn, jeśli tak, to jaki użyć? Czy jednak wymienić całość. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz dolać taki płyn jak podałem dwa posty w górę bo jest on mieszalny ze wszystkimi innymi. Możesz również dolać wody destylowanej a następnie zmierzyć temperaturę zamarzania (bo z płynu właśnie ubywa woda parując) tak dla pewności. Jeżeli płyn który masz w aucie ma więcej niż 5 lat albo zbliża się ten termin to radził bym wymienić na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!