Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Ew. co innego polecicie? Ile tego plynu wejdzie do calego ukladu chlodniczego?

 

Ja do siebie wlałem Borygo jak na razie wszystko jest ok. Do 1.6 wchodzi około 6l więc myślę, że u Ciebie podobnie. 6l Borygo kosztuje około 40zł. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ludziska mam problem z wymianą płynu. W instrukcji pisze żeby odkręcić korek spustowy w kadłubie silnika. Ale czym ? W miejscu w którym on się znajduje u mnie jest tj wpust z gwintem w środku tak że można by wkręcić jakąś śrubę. Trochę głębiej w tym wpuście coś jest tj korek, lecz nie potrafię go odkręcić - tzn nie wiem czym.

 

istnieje jeszcze możliwość że korek u mnie jest urwany i jedna część siedzi w środku, a ta na zewnątrz gdzieś wyleciała.

 

Mógłby ktoś powiedzieć jak to wygląda u niego ?:)

 

Z góry dzięki za informację ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W sklepie motoryzacyjnym wcisneli mi jakiegos Antyfrosta -35 stopni Celsjusza z firmy Unilex Oil (z mojego miasta). Chcialem Dynagel 2000, ale oczywiscie nie bylo. Byl jeszcze jakis Kuler, ale oczywiscie nie bylo takiej pojemnosci jaka byla mi potrzebna... Tak mnie sprzedawcy w 2-och zbajerowali, ze wreszcie to wzialem. Nie wiem czy dobrze zrobilem...

Na opakowaniu jest napisane, ze zawiera srodki zabezpieczajace przez rdza uklad chlodniczy itd. i ze testowane przez jakies Instytuty wojskowe (niebieski kolor). Wole placic za przesylke i miec to co chce, bo niestety sklepy motoryzacyjne w moim miescie to porazka, a za te jezdzenie po nich i szukanie czego sie chce, mialbym na kuriera.... Jak myslicie lac to? Za 5 litrowy baniak zaplacilem 35 zlotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poleglem przy wymianie plynu chlodniczego. Bez kanalu to mozna sobie popatrzec, a nie zmienic plyn. Wcale nie ma dostepu - odepne, a pozniej nie przypne i co zrobie. Jade do mechanika i za 2 piwa mi to zrobi. Przy okazji przymocuje mi rure wydechowa, bo zawadzilem i wisi swobodnie.

A to plyn jaki kupilem <ok>

2u61llh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieni kolor <ok>

Mieszanie płynów chłodzących różnego pochodzenia grozi poważnym uszkodzeniem silnika!

 

Główną przyczyną jest ich różny współczynnik pH oraz skład chemiczny.

Inhibitory korozji będące bardzo ważnymi składnikami płynu chłodzącego są aktywne tylko w wąskim zakresie współczynnika pH. Różne płyny chłodzące zawierają różne inhibitory i dlatego współczynnik pH ich mieszaniny z wodą powinien mieścić się w odpowiednich dla nich granicach.

Dla zapewnienia prawidłowego działania inhibitorów płyny zawierają również różne roztwory buforowe. Tylko w takich warunkach inhibitory zapobiegają korozji elementów układu chłodzenia.

 

Zmieszanie różnych płynów chłodzących może spowodować, że płyn chłodzący stanie się agresywny korozyjnie.

 

Inhibitory korozji zawarte w różnych płynach mogą również wchodzić w reakcje chemiczne ze sobą tworząc osady obniżające skuteczność odprowadzania ciepła z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam megane 1.6 8v, postanowiłem sam wymienić płyn w chłodnicy, kupiłem 6litrów (tyle chyba starczy?), korzystałem z pomocy w książce sam naprawiam, wszystko robiłem jak trzeba ale nie znalazłem "korka spustowego w kadłubie silnika" który według książki podobno ma być pod kolektorem dolotowym i na tym poprzestałem robotę wyleciał płyn z węża który rozpinałem ale to chyba nie wszystko, narazie zalałem wody destylowanej i jak się od was dowiem co i jak to będzie 2 podejście <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda destylowana w tym wypadku może służyć co najwyżej do przepłukania układu chłodzenia, w żadnym przypadku nie należy jej używać do chłodzenia silnika. W wysokociśnieniowym układzie chłodzenia Megane temperatura cieczy często osiąga wartość powyżej 100C i jest to zjawisko normalne w współczesnych silnikach. Nikomu nie trzeba chyba tłumaczyć co dzieje się w takiej temperaturze z wodą <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu nie trzeba chyba tłumaczyć co dzieje się w takiej temperaturze z wodą <ok>
Pewnie jak wiesz, że wraz ze wzrostem ciśnienia (a współczesne układy pracują w obiegu zamkniętym pod ciśnieniem) punkt w którym woda się gotuje się przesuwa i może być sporo ponad 100 st C przy odpowiednim ciśnieniu :-P

 

btw. na Mount Evereście woda się gotuje przy ok. 70 st. C :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!