Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

  knq napisał(a):
Ew. co innego polecicie? Ile tego plynu wejdzie do calego ukladu chlodniczego?

 

Ja do siebie wlałem Borygo jak na razie wszystko jest ok. Do 1.6 wchodzi około 6l więc myślę, że u Ciebie podobnie. 6l Borygo kosztuje około 40zł. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ludziska mam problem z wymianą płynu. W instrukcji pisze żeby odkręcić korek spustowy w kadłubie silnika. Ale czym ? W miejscu w którym on się znajduje u mnie jest tj wpust z gwintem w środku tak że można by wkręcić jakąś śrubę. Trochę głębiej w tym wpuście coś jest tj korek, lecz nie potrafię go odkręcić - tzn nie wiem czym.

 

istnieje jeszcze możliwość że korek u mnie jest urwany i jedna część siedzi w środku, a ta na zewnątrz gdzieś wyleciała.

 

Mógłby ktoś powiedzieć jak to wygląda u niego ?:)

 

Z góry dzięki za informację ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W sklepie motoryzacyjnym wcisneli mi jakiegos Antyfrosta -35 stopni Celsjusza z firmy Unilex Oil (z mojego miasta). Chcialem Dynagel 2000, ale oczywiscie nie bylo. Byl jeszcze jakis Kuler, ale oczywiscie nie bylo takiej pojemnosci jaka byla mi potrzebna... Tak mnie sprzedawcy w 2-och zbajerowali, ze wreszcie to wzialem. Nie wiem czy dobrze zrobilem...

Na opakowaniu jest napisane, ze zawiera srodki zabezpieczajace przez rdza uklad chlodniczy itd. i ze testowane przez jakies Instytuty wojskowe (niebieski kolor). Wole placic za przesylke i miec to co chce, bo niestety sklepy motoryzacyjne w moim miescie to porazka, a za te jezdzenie po nich i szukanie czego sie chce, mialbym na kuriera.... Jak myslicie lac to? Za 5 litrowy baniak zaplacilem 35 zlotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poleglem przy wymianie plynu chlodniczego. Bez kanalu to mozna sobie popatrzec, a nie zmienic plyn. Wcale nie ma dostepu - odepne, a pozniej nie przypne i co zrobie. Jade do mechanika i za 2 piwa mi to zrobi. Przy okazji przymocuje mi rure wydechowa, bo zawadzilem i wisi swobodnie.

A to plyn jaki kupilem <ok>

2u61llh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieni kolor <ok>

  google napisał(a):
Mieszanie płynów chłodzących różnego pochodzenia grozi poważnym uszkodzeniem silnika!

 

Główną przyczyną jest ich różny współczynnik pH oraz skład chemiczny.

Inhibitory korozji będące bardzo ważnymi składnikami płynu chłodzącego są aktywne tylko w wąskim zakresie współczynnika pH. Różne płyny chłodzące zawierają różne inhibitory i dlatego współczynnik pH ich mieszaniny z wodą powinien mieścić się w odpowiednich dla nich granicach.

Dla zapewnienia prawidłowego działania inhibitorów płyny zawierają również różne roztwory buforowe. Tylko w takich warunkach inhibitory zapobiegają korozji elementów układu chłodzenia.

 

Zmieszanie różnych płynów chłodzących może spowodować, że płyn chłodzący stanie się agresywny korozyjnie.

 

Inhibitory korozji zawarte w różnych płynach mogą również wchodzić w reakcje chemiczne ze sobą tworząc osady obniżające skuteczność odprowadzania ciepła z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam megane 1.6 8v, postanowiłem sam wymienić płyn w chłodnicy, kupiłem 6litrów (tyle chyba starczy?), korzystałem z pomocy w książce sam naprawiam, wszystko robiłem jak trzeba ale nie znalazłem "korka spustowego w kadłubie silnika" który według książki podobno ma być pod kolektorem dolotowym i na tym poprzestałem robotę wyleciał płyn z węża który rozpinałem ale to chyba nie wszystko, narazie zalałem wody destylowanej i jak się od was dowiem co i jak to będzie 2 podejście <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda destylowana w tym wypadku może służyć co najwyżej do przepłukania układu chłodzenia, w żadnym przypadku nie należy jej używać do chłodzenia silnika. W wysokociśnieniowym układzie chłodzenia Megane temperatura cieczy często osiąga wartość powyżej 100C i jest to zjawisko normalne w współczesnych silnikach. Nikomu nie trzeba chyba tłumaczyć co dzieje się w takiej temperaturze z wodą <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Rbit napisał(a):
Nikomu nie trzeba chyba tłumaczyć co dzieje się w takiej temperaturze z wodą <ok>
Pewnie jak wiesz, że wraz ze wzrostem ciśnienia (a współczesne układy pracują w obiegu zamkniętym pod ciśnieniem) punkt w którym woda się gotuje się przesuwa i może być sporo ponad 100 st C przy odpowiednim ciśnieniu :-P

 

btw. na Mount Evereście woda się gotuje przy ok. 70 st. C :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!