Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Ew. co innego polecicie? Ile tego plynu wejdzie do calego ukladu chlodniczego?

 

Ja do siebie wlałem Borygo jak na razie wszystko jest ok. Do 1.6 wchodzi około 6l więc myślę, że u Ciebie podobnie. 6l Borygo kosztuje około 40zł. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ludziska mam problem z wymianą płynu. W instrukcji pisze żeby odkręcić korek spustowy w kadłubie silnika. Ale czym ? W miejscu w którym on się znajduje u mnie jest tj wpust z gwintem w środku tak że można by wkręcić jakąś śrubę. Trochę głębiej w tym wpuście coś jest tj korek, lecz nie potrafię go odkręcić - tzn nie wiem czym.

 

istnieje jeszcze możliwość że korek u mnie jest urwany i jedna część siedzi w środku, a ta na zewnątrz gdzieś wyleciała.

 

Mógłby ktoś powiedzieć jak to wygląda u niego ?:)

 

Z góry dzięki za informację ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W sklepie motoryzacyjnym wcisneli mi jakiegos Antyfrosta -35 stopni Celsjusza z firmy Unilex Oil (z mojego miasta). Chcialem Dynagel 2000, ale oczywiscie nie bylo. Byl jeszcze jakis Kuler, ale oczywiscie nie bylo takiej pojemnosci jaka byla mi potrzebna... Tak mnie sprzedawcy w 2-och zbajerowali, ze wreszcie to wzialem. Nie wiem czy dobrze zrobilem...

Na opakowaniu jest napisane, ze zawiera srodki zabezpieczajace przez rdza uklad chlodniczy itd. i ze testowane przez jakies Instytuty wojskowe (niebieski kolor). Wole placic za przesylke i miec to co chce, bo niestety sklepy motoryzacyjne w moim miescie to porazka, a za te jezdzenie po nich i szukanie czego sie chce, mialbym na kuriera.... Jak myslicie lac to? Za 5 litrowy baniak zaplacilem 35 zlotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poleglem przy wymianie plynu chlodniczego. Bez kanalu to mozna sobie popatrzec, a nie zmienic plyn. Wcale nie ma dostepu - odepne, a pozniej nie przypne i co zrobie. Jade do mechanika i za 2 piwa mi to zrobi. Przy okazji przymocuje mi rure wydechowa, bo zawadzilem i wisi swobodnie.

A to plyn jaki kupilem <ok>

2u61llh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieni kolor <ok>

Mieszanie płynów chłodzących różnego pochodzenia grozi poważnym uszkodzeniem silnika!

 

Główną przyczyną jest ich różny współczynnik pH oraz skład chemiczny.

Inhibitory korozji będące bardzo ważnymi składnikami płynu chłodzącego są aktywne tylko w wąskim zakresie współczynnika pH. Różne płyny chłodzące zawierają różne inhibitory i dlatego współczynnik pH ich mieszaniny z wodą powinien mieścić się w odpowiednich dla nich granicach.

Dla zapewnienia prawidłowego działania inhibitorów płyny zawierają również różne roztwory buforowe. Tylko w takich warunkach inhibitory zapobiegają korozji elementów układu chłodzenia.

 

Zmieszanie różnych płynów chłodzących może spowodować, że płyn chłodzący stanie się agresywny korozyjnie.

 

Inhibitory korozji zawarte w różnych płynach mogą również wchodzić w reakcje chemiczne ze sobą tworząc osady obniżające skuteczność odprowadzania ciepła z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam megane 1.6 8v, postanowiłem sam wymienić płyn w chłodnicy, kupiłem 6litrów (tyle chyba starczy?), korzystałem z pomocy w książce sam naprawiam, wszystko robiłem jak trzeba ale nie znalazłem "korka spustowego w kadłubie silnika" który według książki podobno ma być pod kolektorem dolotowym i na tym poprzestałem robotę wyleciał płyn z węża który rozpinałem ale to chyba nie wszystko, narazie zalałem wody destylowanej i jak się od was dowiem co i jak to będzie 2 podejście <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda destylowana w tym wypadku może służyć co najwyżej do przepłukania układu chłodzenia, w żadnym przypadku nie należy jej używać do chłodzenia silnika. W wysokociśnieniowym układzie chłodzenia Megane temperatura cieczy często osiąga wartość powyżej 100C i jest to zjawisko normalne w współczesnych silnikach. Nikomu nie trzeba chyba tłumaczyć co dzieje się w takiej temperaturze z wodą <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu nie trzeba chyba tłumaczyć co dzieje się w takiej temperaturze z wodą <ok>
Pewnie jak wiesz, że wraz ze wzrostem ciśnienia (a współczesne układy pracują w obiegu zamkniętym pod ciśnieniem) punkt w którym woda się gotuje się przesuwa i może być sporo ponad 100 st C przy odpowiednim ciśnieniu :-P

 

btw. na Mount Evereście woda się gotuje przy ok. 70 st. C :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!