Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mod tylnich świateł postojowych/stopów w Megi II sedan.


Askaron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Posiadam Megi 2 generacji w sedanie. Autko spisuje się wyśmienicie, jednak dla własnego bezpieczeństwa chciałbym wykonać małego moda. Jak na swoje wymiary auto posiada bardzo małe światła postojowe i stopy z tyłu. Widziałem już raz fajną przeróbkę a mianowicie zamienione miejscami przeciwmgielne i stopy. I tutaj powstaje moje pytanie, czy ktoś z was już dokonał takiej przeróbki, albo ma pojęcie co mniej więcej trzeba zrobić. Generalnie dokładnie są 3 opcje umiejscowienia:

 

1. -stopy zostawiamy tam gdzie są, czyli w tych małych trójkącikach na górze lampy,

-przeciwmgielne zostają na dole pod migaczami i wstecznym,

- do przeciwmgielnego dokładamy żarówkę z postojowych,

 

2. - postojówka i stop idą w miejsce przeciwmgielnego,

- przeciwmgielne na górę w miejsce postojówek,

 

3. najmniej przeróbek:

- dodanie jakiś diodek do przeciwmgielnego,

 

Chciałbym zrobić to w oryginalnych lampach, najlepiej bez ich rozklejania(jeśli są klejone). Generalnie chciałbym żeby tył był bardziej oświetlony. Wydaje mi się ze zamienienie miejscami było by łatwiejsze, tylko czy mocowania żarówek są podobne. A jeśli dodałbym diody czy komputer nie łapał by jakiś błędów, bo nie wiem jak w tym aucie, ale w niektórych są jakieś układy sprawdzające czy żarówki nie są popalone i podobno przy diodkach zaczynają się sypać. Jeśli powtórzyłem temat to bardzo przepraszam, ale jestem nowy na tym forum i szukałem, ale nic nie znalazłem. Wersje mam poliftową.

 

P.S. Tylnie lampy w moim egzemplarzu na pewno nie są szczelne, ponieważ w jednym miałem już stonkę, a w drugim muchę i na przeglądzie gwarancyjnym wyczyścili to.

Edytowane przez Askaron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 niemożliwe albo trudne do wykonania, w przeciwmgielnych brak odpowiedniego cokołu (odpowiednio ustawionych rowków na żarówkę dwuwłóknową) i podwójnych styków plusowych.

Można się pokusić o dorobienie odpowiedniego rowka i dodatkowego styku ale to już rzeźba. Do tego przekładka 1 przewodu na ten nowy styk dla postojowego i uruchomienie po przeróbce, obecnej prawej lampy przeciwmgielnej.

Ad 2 jak wyżej ale zamieniasz pomiędzy sobą już 3 przewody, w każdej lampie.

Ad 3 doróbka i tu własna inwencja potrzebna.

Wersja 4 (moja propozycja)

Postojowe na żarówce dwuwłóknowej 5/21W zostawiasz tam gdzie jest, postojowe nadal 5W, to samo z żarówką w przeciwmgielnych, nadal pojedyncza 21W.

Przekładasz (zamieniasz miejscami) kabelki w kostce pomiędzy stopem (21W z górnej żarówki) z przeciwmgielnymi (21W dolna żarówka)

Kostki sa rozbieralne więc nic nie tniesz i jest to odwracalne.

Efekt- pozycyjne tam gdzie masz i nadal tej samej mocy, nieoślepiające tego z tyłu w normalnych warunkach pogodowych.

Po naciśnięciu stopu, w dole klosza zapala się jako stop, to co teraz jest przeciwmgielnym, moc ta sama ale umiejscowienie inne i większa lampa czyli bardziej widoczna różnica.

Przy zapaleniu przeciwmgielnej, w miejscu gdzie teraz masz pozycyjną, zapala się dodatkowo 2 włókno i świeci mocniej, tak jak teraz pozycyjne ze stopem 5W + 21W.

W tej opcji jednak również trzeba pamiętać, by uruchomić prawą lampę, gdyż fabrycznie może nie mieć podłączonego przeciwmgielnego, (tego na dole) Przepisami jest wymagane tylko z lewej strony, a jakby miał to być STOP, to musi być i prawa i lewa strona.

Roboty z tym jest najmniej moim zdaniem i nie występuje problem z cokołami, a co na to powiedzą w przeglądzie czy w czasie kontroli na drodze, to już inna bajka i nie mój problem.

Znając jednak z praktyki jak wyglądają przeglądy i jakie ustrojstwa w tym kraju takie przeglądy zaliczają, śmiem twierdzić, że operacja nie zostanie zauważona, ponieważ nadal jest to w obrębie jednej lampy.

Jak jeszcze nie podłączysz jako przeciwmgielne obecnej prawej lampy STOP czyli nadal zapali się tylko z lewej strony, to kontrolujący całkiem zgłupieje. No chyba, że trafisz na speca, lub posiadacza megi II sedan.

Dla jadących z tyłu też nie powinno to być problemem, bo moc żarówek będzie taka sama jak teraz przy podłączeniu fabrycznym. jedynie powierzchnia świecenia stopu będzie większa.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym uważał z modami w tych lampach, u mnie też w Sedanie zwykła żarówka po przepaleniu okopciła i delikatnie zniekształciła lampę (żarówka od pozycji/stop). Więc materiały z których lampa jest wykonana są raczej mierne. Ja bym tego na twoim miejscu nie rozbierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gojgien: Twój pomysł jest dobry, ale mi własnie bardziej zależało, żeby więcej światła było na pozycyjnych. Stop nie jest źle bo świeci jeszcze 3, więc idzie zauważyć. Problemem dla mnie są postojowe. Jechałem kiedyś za Meganka w nocy i świeciły wręcz tragicznie. W starych puntach czy innych autach są mocniejsze niż w moim.

 

Do trybik: Właśnie tego się boję, przerabiania mocowań żarówki. Jak by odbłyśniki były metalowe to nie było by problemu, ale plastik sam nie wiem. Te diody jeszcze mnie kuszą tylko musiałbym rozebrać lampę, żeby zobaczyć czy idzie tam jakoś je wepchnąć, jakiś pasek.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Temat może trochę powisi i ktoś znający się na temacie wrzuci coś.

Edytowane przez Askaron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do brudijr: Wiem, ale nie wydaje mi się żeby się tego ktoś przyczepił. Raz nie miałem oświetlenia tablicy, a przegląd bez problemów przeszedłem. Wszystko zależy na kogo się trafi.

 

Do airbites: Moje nie świecą może strasznie słabo, ale malutka powierzchnia jest tylko rozświetlona. I przy złych warunkach pogodowych są dla mnie zbyt mało widoczne. Trzeba będzie rozebrać i pokombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do aston76: Źle mnie zrozumiałeś. Lampa nie ma tragicznie niskiej jasności, tylko wielkość obszaru który świeci jest niewielki, a do tego w miejscu świecenia postojowych/stopów klosz jest fabrycznie zmatowiony od środka. Żarówki są nowe a klosze wymyte, zrobione to było przy okazji przeglądu w ASO. Powtórzę jeszcze raz: Chcę zwiększyć obszar lampy który świeci przy włączonych światłach postojowych/mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukasz problemu na siłę tam, gdzie go nie ma. Tylne światła pozycyjne, jak zresztą każde oświetlenie zewnętrzne samochodu, musi posiadać homologację dopuszczającą do użytku na drogach publicznych. Zapewniam Cię, że Twoje tylne światła pozycyjne też takową posiadają. Czy mam rozumieć, że o mało nie zagarażowałeś w tej Megance o słabych światłach za którą jechałeś? Jeśli tak, to moim zdaniem problem chyba leży gdzie indziej. Ja widzę w nocy światła pozycyjne nawet starych ciężarówek, które to światła są małe, zakopcone, brudne, krzywe, popękane a złączki zaśniedziałe. Nawet kilka razy zdarzyło mi się jechać w nocy za samochodem z przepalonymi obiema pozycjami i widziałem go! Niemożliwe, a jednak!

Jeżeli już coś miałbym na upartego znaleźć do przeróbki, to w polskich warunkach przydałoby się rozdzielić stop i pozycję - jak pisał gojgien. Ale to też gra nie warta świeczki. Nie poprawiajmy na siłę czegoś co wymyślili ludzie mądrzejsi od nas. Tym bardziej, że każda taka przeróbka jest nielegalna. Możesz mieć problem gdy ktoś Ci w kufer wjedzie. I to właśnie nie wtedy, gdy będziesz miał lampy fabryczne, tylko przerobione!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Czacha: Wiem, że robię z igły widły, wiem że to jest nielegalne i nie nie byłem blisko skasowania Meganki przede mną. Porównując tylko tyły innych samochodów, mają one wyraźniejsze światła, poza tym widziałem już tak przerobioną Megankę i jak dla mnie dużo lepiej wyglądała. Takie jest po prostu moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!