Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przestawiony Rozrzad w tarkcie wymiany paska


Rekomendowane odpowiedzi

Witam - jestem w posiadaniu Renault Scenic 2000r silnik 1,6 16V. W momencie wymiany paska rozrzadu za glupoty zapomnialem zablokowac wal korbowy po odkreceniu sruby od kola pasowego nastawilem gorne kola okrecajac je 1,5 do 2 razy z paskem ( jak wiecie dolne kolo jest bez klina tak tez wal zostal w miejscu. Pytanie jest czy posiadajac wszytkie blokady moge podejsc do ustawienia rozrzadu i w takim razie prosilbym o kilka wskazowek. Drugie pytanie czy w takim momencie moglem uszkodzic zawory, choc nie czulem wielkiego oporu przy nastawie gornych kol ?

 

Pozdrawiam wszytkich

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wał był w położeniu, że żaden tłok nie był GZP to nic się nie stało. Teraz musisz ustawić wał w położeniu do ustawiania rozrządu. Na wale masz wycięcie na klin. Powinno być pionowo w górze. Możesz próbować delikatnie obracać wałem do tego położenia. Musisz to robić tak by żaden tłok nie spotkał się z zaworem. Gdy poczujesz opór to lekko obróć wałkiem rozrządu ssącym lub wydechowym. By było lżej obracać wałem wykręć świece. Przed osiągnięciem przez wał właściwego położenia wkręć w blok blokadę a nastepnie lekko dociśnij wykorbienie do blokady. Ustaw koła rozrządu i powinno być ok.

Pamiętaj o odłuszczeniu powierzchni czołowych na wale, kołach i podkładce śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki. Rozumiem ze najlepiej odkrecic swiece i sprawdzic przy pomocy jakiegos drutu czy nie ma znacznej roznicy pomiedzy tlokami ?

 

Jeszcze jedno - jak najlepiej obrocic ten wal, czy mam wkrecic srube i prz jej pomocy to zrobic czy moze masz lepszy sposob ?

 

Dodano: 03 mar 2012 - 15:36

Zmierzylem roznice pomiedzy tlokami, to jest 80mm lub troche mniej - 1 i 4 jest najnizej. Czy wiesz jaka wysokosc to ta gorna, czyli roznica pomiedzy Gornym a Dolnym polozeniem ?lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałem najłatwiej obracać kręcąc kołem. Wrzucony 5 bieg. Jednak lepsze wyczucie będziesz miał gdy wkręcisz z powrotem tę śrubę i użyjesz klucza. Różnica między górnym i dolnym położeniem jest taka jak skok tłoka ale to do niczego nie jest potrzebne. Ważne by wycięcie na klin było w górnym położeniu. Kręć delikatnie, z wyczuciem by nie spowodować za dużej kolizji z tłokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce kombinowac, komplet blokad bede mial w srode. Srawdzilem odlegosc pomiedzy koncowka swiecy a tlokiem i wynosi okolo 25-30mm - czy to wystarczy aby byc pewnym ze przy poruszeniu kolami od zaworow 2 obroty jak juz wczesciej pisalem nie uszkodzilo samych zaworow ??

 

Idac wasza wskazowka ustawic zawory w lini poziomej tak by wyciecia na obu byly ponizej i nastepnie zalozyc blokade po czym lekko obracac wal korbowy a przed dotarciem rowka do gornego punktu wkrecic w blok kolejna blokade. Pisalej o oporze ktory moze nastapic w trakcie obracania walu korbowego kiedy jeden z tlokow bedzie na styk z zaworami, czy wtedy zdjac blokade zaworow i leko je ruszyc w lewo w prawo by je domknac czy to ssacy czy wydechowy ??

 

I ostanie czy ta blokada w bloku - kiedy bede wiedzial ze jest w odpowiednim miejscu ?

 

Dzieki wam za informacje.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

:mrgreen:

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że brałeś się za wymianę rozrządu bez blokad :mrgreen: Zrób tak jak piszesz. Jeżeli masz blokadę do tego silnika, to po jej wkręceniu wykorbienie wału oprze się o koniec trzpienia i wał znajdzie się w odpowiednim połozeniu. Dalej wałem nie obrócisz. Wałki ustaw tak jak piszasz i załóż na nie blokadę. Załóż pasek i powinno bYć dobrze. Po założeniu paska zrób ze dwa obroty wałem (po wyjęciu blokad i dokręceniu odpowiednim momentem śruby na wale korbowym)i sprawdź ustrawienie rozrządu.

Z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że nie bardzo wiesz jak robi się rozrząd w silnikach renault. Na forum są instrukcje. Jutro niedziela, poszperaj i wszystko znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki.

@#$%<_<&*!

Mam wszytkie materialy i masz racje ze zabralem sie do tego bez przygotowania ale coz robote nalezy dokonczyc.

@#$%<_<&*!

Pytalem rowniez czy jak tloki pozostaly w takim polozeniu ze 25 d 30 mm to przerwa pomiedzy koncowka swiecy a tlokiem i zakrecilem kolami od zaworow to moge byc o nie spokojny ?

@#$%:)&*!

Co pierwsze ustawic wal czy zawory w takiej sytuacji ?

@#$%:mrgreen:&*!

Sorka ze tyle pytan ale nie chce juz zrobic wiecej bledow.

@#$%<_<&*!

Jezeli chodzi o dokladna instrukcje to sa tylko jak wymienic pasek i napinacz ale nie kiedy rozrzad jest przestawiony i nie dlatego ze pasek pekl podczas pracy.

@#$%:P&*!

Zrobilem blad ze poluzowalem srube kola pasowego a potem ustawilem krecac kolami od zaworow (z paskiem na kolach) 2 razy by zlapac wspolny punkt.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.9 - Enter

:mrgreen: Ostatnie ostrzeżenie, jeżeli się nie poprawisz zacznę przydzielać punkty.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przepraszam najmocniej , że odgrzewam temat ale chciałbym sprecyzować pewną sprawę przy ustawianiu wału ( też przez własną głupotę przestawiłem cały rozrząd) . Przyjmuję ,że rowek powinien patrzeć pionowo do góry ( nazwijmy go godz 12 ) . Środek/pion przyjmuję , że jest to środek pomiędzy dwoma wałkami rozrządu.I tu mam problem wkładając blokadę wału , wał blokuje/opiera się przed pionem powiedzmy godz. 11 obracając wałem wałem w prawo( jak zaleca instrukcja ) . Wyjmując blokade, mijając ten punk powiedzmy do godz 3 , wkładając blokadę i obracając w lewo wał się opiera i rowek jest na godz 12. Mam pytanie czy to ma jakieś znaczenie czy po prostu rowek ma być pionowo do góry . Z góry dziekuje za wyjaśnienia .

Edytowane przez gniotek750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz rowek na wale powinien " patrzeć" po srodku moniędzy dwoma wałkami rozrządu.

I mam kolejne pytanie. Wszystko pozakładałem , silnik pracuje prawidłowo natomiast zauważyłem , że ruchomy znak na napinaczu w czasie pracy silnika rusza się 2 do 3 mmm - ruch na prawo i powrót do własciwego położenia. Czy to jest normale ?? Nie zauażyłem żeby było coś jajowatego , a przesuwanie wskaźnika nastepuje w momencie nacisku kolejnych krzywek na zawory A może z czasem się to wszystko unormuje ? Poprostu boję się aby czasem pasek nie przeskoczył i nie narobił rabanu w silniku :)

Edytowane przez gniotek750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!