Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co sądzicie na temat swojego renault czy była to dobra decyzja


bartek87mikolow

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy sprzedałem swojego pierwszego Granda myślałem o przesiadce na Niemca. Niestety toporność, tandetne wnętrze, szybko uświadomiły mi o pozostaniu z Renault. A kiedy znajomi opowiadali mi o swoich przygodach z niezawodnością niemieckiej motoryzacji, to szybko poszukałem kolejnego Granda. Dziś cieszę się jazdą!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zadowolony.

 

Po ok 35tys bez awarii. Poza zapoceniem przy intercoolerze nic się nie dzieje. Spalanie jak na 1.9 bardzo niskie a jest juz troche radości z jazdy. + ze udało się kupić jeszcze wersje bez FAP-u.

 

Te zapocenie to po prostu rozszczelnienie .... U mnie przy takich objawach ostatnio chcieli mi turbinę regenerować w jednym zakładzie, jedna wizyta u sprawdzonego mechanika, koszt minimalny, mój uśmiech bezcenny :-)) autko śmiga aż miło :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Megane II 1.6 z 2003 r. - generalnie samochód jest fajny, jedynie co "siada" to elektryka. Niestety Megane II to jest samochodzik, którego właściciel nigdy nie może być w 100% pewien - zawsze coś się może wydarzyć: a to nie zapali, a to zgaśnie itd itd. Ja miałem np. taki problem, że samochód gasł (na marginesie z reguły w korkach, na ruchliwych skrzyżowaniach itd). W ASO przez 7 dni jeździli z podpiętym komputerem i nie byli w stanie okreslić co może być tego przyyczną. Dopiero w nieautoryzowanym serwisie Renault w Kcach usunęli tę usterkę szybko. Wiem, że w kolejnej generacji Megane dopracowali te początkowe niedociągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kuplem meganke z poczatkiem roku i... jestem zadowolony choc nie planowalem zakupu francuza, przewazyla cena 64tys. Najlepsze w tym samochodzie to ergonomia pracy kierowcy poprostu super, wszystko tam gdzie byc powinno i dziala tak jak powinno. Przesiadlem sie z Grand Vitary gdzie byla porazka. Mam wersje Bose to naglosnienie jest dobre choc nie powala. Silnik 1,5 dCi spala w cyklu mieszanym 5,7 Tylko on ma cos takiego przy ok 2,8tys/obr ze tak jakby zawory slychac, ale to nie zawory. Mam taki swoj serwis i moj zacny mechanik mowi ze to jakby EGR. Podjechalem do serwisu Renault i mowia ze to sterowanie wtryskami i tak ma byc no to jezdze. Przebieg to 8tys

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje obydwie renówki kupiłem trochę przez przypadek, ale uważam że był to właściwy wybór.

Pierwsze było clio II ph2 dla Żony - pojechaliśmy do Radomia (ok 200KM ode mnie) po pedzia 206, ale okazało się że clio miało ładniejszy kolor ...... Żeby było śmieszniej żona kierowała nim całą drogę powrotną, a dzień wcześniej odebrała prawo jazdy :-)

Megankę kupiłem też z przypadku, bo potrzebowałem auta z homologacją i pełnym vatem, no i okazało się że grandtour idealnie spełnia te wymagania.

W obydwu autach duży plus za komfort i niskie spalanie. Dodatkowo jak do tej pory praktycznie bez niespodzianek, czego trochę się bałem po autach na "f" :-)

 

P.S. Clio przejechało już u nas prawie 40kkm, a Meganka 25kkm (przebiegi rosną dalej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomast po swoim ojcu odziedziczyłem miłoś do renaultów. Ojciec zaczął od starej dobrej R19 1.4 i poprzez meganki- IphI-1.4e, IphII-1.4 16v, IphII-1.6 16v dotarł do lagun- IIphI-1.8 16v i tak "objeżdżanej" przez mechaniorów 2.2dci by taraz śmigać 2.0dci i nigdy nie miał poważnych usterek (chyba że awarie cewek zapłonowych w meganach można za takie uznać). Ja zacząłem śmigać najpierw clio IIphI 1.4 8v które było kompletnie bezawaryjne, no i niedawno odstawiłem na boczny tor Clio IIphII 1.4 16v które nękane było przez drobne usterki elektryczne, w większości usuwane przeze mnie. Miesiąc temu stałem się posiadaczem megane III 1.9dci i mam nadzieję że też będę zadowolony z eksploatacji, bo z jazdy już jestem. <piwko>

Polecam te najgorsze auta w Polsce, gdzie wszystko, co na masce nie ma znaczka audi, VW-ena, bmw, toyoty lub hondy to szmelc.

Ale ja kocham ten szmelc.

I co by się nie dzialo, to następnym autem też będzie szmelc marki Renault.

Edytowane przez bear84waw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, ja też postanowiłem się podzielić moimi uwagami do posiadanej M III Grandtour 1,5 dci DYNAMIQUE + pakiet COMFORT.

 

Mam go 15 miesięcy, przebieg 80tyś.km, na początek coś miłego:

Plusy za komfort, niskie spalanie, dynamiczny silnik, niewielkie koszty przeglądu co 30tys. km, dobre wyposażenie, m.in.: hands free, czujniki parkowania, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, 6-cio biegowa skrzynia.

 

Jest też dużo niedociągnięć:

-brak klimatyzowanego schowka,

-krótki podłokietnik dla niewielkich wzrostem trochę niewygodny,

-wycieraczki spoczywające na nieogrzewanej części szyby nawet podczas jazdy- po 100 km nie potrafią dobrze oczyścić szyby pozostawiając po stronie pasażera "placek" (na szczęście występuje ten problem 2-3razy w sezonie zimowym, biorąc pod uwagę codzienne korzystanie z auta)

-automatyczna klimatyzacja podczas słonecznych dni zimą górą chłodzi, dołem grzeje (można zgotować nogi- to tak jakbyśmy w domu palili w piecu co i otwierali okna bo gorąco) <piwko>

-lakier podatny na zarysowania

 

No i awarie :)

-po 15 tyś. skrzynia biegów wymieniona(głośna praca porównywalna do hałasu tylnego mostu w Polonezie) Problem powrócił na wymienionej skrzyni po dystansie 25tyś., serwis "szuka rozwiązania"

-blokowanie w zimie hamulca ręcznego - wymieniona na gwarancji linka, teraz to samo koło "piszczy" podczas jazdy i wyczuwalnie ciężej się obraca, problemu jeszcze nie zgłosiłem.

-bąble na lakierze na tylnych progach wewnątrz, oraz na tylnym lewym błotniku :)

-opóźniona reakcja turbosprężarki niezależnie od obrotów (ok.1,5 sek.)- w serwisie twierdzą że ok, porównam to jeszcze z innym pojazdem

-wyczuwalne "szarpanie" silnika na 6 biegu przy prędkościach 90-100 km/h przy stałej prędkości na niewielkich zjazdach

-uszkodził się pierwszy ząbek na zębatce hamulca ręcznego

 

Odpisując na pytanie z tematu postu, mogę śmiało napisać że decyzja nie była dobra. Miałem nadzieję, że auto przekażę po trzech latach żonie i będzie w rodzinie służyło przynajmniej kolejne trzy, ale po pierwszym roku zaczynają wychodzić bąble na lakierze i nie wiem czy po 6 latach będzie jeszcze coś warte.

Edytowane przez tete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tete

na watku o silniku megane III opisalem taki problem, mozesz sie do tego odniesc?

Witam,

Megane 1,5 dCi 110KM przy ok 2,8obr (lub na luzie ok 3,2) slychac cos jakby "granie zaworow"

Bylem u jednego mechanika powiedzial, ze to w tych silnikach normalne

U drugiego uslyszalem, ze cos jakby dzwiek z zaworu EGR

Podjechalem do ASO i uslyszalem, ze to jakies sterowniki wtryskiwaczy

To jeszcze zrobilem tak, ze podjechalem do salonu gdzie kupilem meganke i poprosilem czy moge takiego silnika w innym nowym posluchac

dali mi scenica i... po rozgrzaniu bylo to samo

Jak juz jest tak mocno dogrzany to wtedy tego grania nie ma ale tylko jak ciut przestygnie juz jest

Czy ktos z Was ma podobnie i wie co to jest?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Artykuły w prasie to czasami wielki sponsoring.

Ja z doświadczenie napiszę tobie że miałem w MII kombi silnik 105 dCi i nie miałem żadnych problemów i byłem bardzo zadowolony i pod wyględem osiągów i ekonomiczności z niego.

Teraz mam MIII kombi 1.5 dCI i tez mi pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!