Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cofanie się płynu w przednim spryskiwaczu.


Rekomendowane odpowiedzi

przód i tył obsługuje jedna pompka - ma dwa króćce (biały i czarny), a pomiędzy nimi ta nieszczęsna gumka, którą się przycina by poprawnie działało. sprawdź ją.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde, pompkę wyciągnąłem. Tu nadmienię, że w Scenicach wyposażonych w spryskiwacze przednich reflektorów (tak jak u mnie), występują dwie pompki. I sprawa wygląda tak, że pompka do reflektorów jest od strony zderzaka, a do szyb jest od strony koła (!). Nie ukrywam, że się ucieszyłem :lol:

 

Od pompki udało mi się odłączyć tylko te króćce (biały i czarny które są złożone razem). Rozłożyłem je, a ta gumka w środku bez problemu się przesuwa. Zauważyłem, że w pompce nie ma czegoś takiego jak zawór zwrotny. Tylko nie rozumiem, dlaczego teraz ten płyn pryska z opóźnieniem, a wcześniej tak nie było.

 

Sama pompka pompuje szybko, a może mi się wydaje?

Po odłączeniu tych króćców, dalej nie mogę poradzić sobie z rozłożeniem samej pompki. Tylko nie wiem czy jest sens ją rozkładać, bo w zbiorniku czyściutko. Na króćcu dolotowym i wylotowych też czysto.

 

Mrarku, czy możesz podpowiedzieć, jak rozebrać na czynniki pierwsze te ustrojstwo? Mam wrażenie, że to wszystko złożone na stałe. A może faktycznie założyć na wężyki zaworki zwrotne? Można coś takiego w sklepie dostać? I czy to rozwiązanie nie pogorszy wydajności samej pompki?

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) zaworki zwrotne dostaniesz w sklepie

2) pompkę można rozebrać - zdaje się, że obudowę się nieco odgina i można dostać się do wirnika i szczotek.

3) mówiłem, że prościej będzie zdjąć zderzak :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Sama pompka nie posiada zaworka zwrotnego. Udało mi się rozłożyć tylko część czarną pompki (patrz fotki Mrarka:), tam gdzie znajduje się wiatraczek pompujący płyn. Element biały w którym znajduje się silniczek zostawiłem w spokoju. Ciężko jest to rozłożyć. Plastik zaczął mi "strzelać" i nie chciałem nic połamać. Z silniczka zdjąłem takie gumowe uszczelnienie przez które przechodzi wirująca ośka silniczka. Wziąłem zasilacz stabilizowany (12V), podłączyłem do pompki i po kropelce puszczałem oliwkę na obracającą sie ośkę/wirnik, trzymając silniczek wirującym elementem do góry. Teraz silniczek kręci jak ta lala :-) Przed smarowaniem było gorzej. Na wszelki wypadek zakupiłem jeszcze dwa zaworki zwrotne. Jak to wszystko zmontuję, napiszę czy już dobrze pryski pryskają :-)

 

EDIT:

I gotowe! Pryska aż miło. Może i piór z ramion wycieraczek nie urywa :-), ale jak wszystko złożyłem i dokonałem próby, to gumowego wężyka od przedniej szyby urwało przy samej pompce :-) Pompka teraz mocniejsza, a wężyk już nieco przy króćcu osłabiony. Teraz czas reakcji jest niesamowity. Mam wrażenie, że pryska szybciej niż pociągnę włącznik spryskiwacza :)

Dzięki za pomoc!

 

Dodano: 19 lip 2012 - 23:52

O Matko jedyna, powrót do tematu pompki :-)

Problem inny niż opisywany lecz nie chciałem zakładać nowego tematu.

 

Z pompki/zbiornika kapie płyn. Gdzieś chyba na gumowej uszczelce, tej pomiędzy zbiornikiem a pompką. Ruszanie/dociskanie pompki nie pomaga.

Czy mieliście podobny problem? Jeśli tak, to w jaki sposób uszczelniliście? Bo ja nie mam pomysłu. Może na pompkę nawinąć troszkę jakiejś taśmy uszczelniającej? Na nią wcisnąć uszczelkę gumową i dopiero do zbiornika wcisnąć na większy wcisk? :D

 

Pomóżcie, bo na płyn do sprysków nie wyrobię. Cztery litry średnio na cztery dni mi starcza. Oczywiście przy nieużywaniu spryskiwaczy :)

Edytowane przez moby_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wcześniej demontowałem pompkę, to zauważyłem, że ta uszczelka gumowa zrobiła się już tak jakby bardziej plastikowa. Wiadomo, starzenie się materiału. Postaram się jutro tam zajrzeć. Dam znać co i jak i czy naprawiłem/uszczelniłem.

Boję się tylko, że przez to moje rozbieranie pompki i smarowanie silniczka rozszczelniła się sama pompka. Tylko, że do tej pory było OK, a smarowałem ją tak pod koniec marca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja u siebie (co prawda w MIphII)z przodu zamontowałem taki: http://allegro.pl/zawor-spryskiwacza-zwrotny-trojnik-zaworek-i2721188542.html

kupiłem w sklepie motoryzacyjnym za połowę ceny niz na aukcji. Na tył są pojedyńcze, ale ja nie montowałem. Do tego spryskiwacze mgłowe. Włączam spryskiwacze i zanim wycieraczki ruszą całą szyba jest już w płynie :(

Edytowane przez ziomek4007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, aby nie rozpoczynać nowego tematu chciałbym prosić o pomoc w sprawie problemu dotyczącego mojego sprzyskiacza. Otóż przy próbie włączenia spryskiwacza na tylną szybę płyn leci, ale na przednią (słabe ciśnienie). Gdy natomiast uruchamiam na przód to nie ma żadnego problemu. Co może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem zaworki po 4PLN na Allegro. Nowa pompka za 23PLN. Tak to wygląda po zamontowaniu.

 

thumb_hosting_zdjec_1353196309__17112012263_medium.jpg

 

Ta wersja pompki ma odwrócone kolory: czarny-biały w stosunku do oryginału.

Edytowane przez monkahead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!