Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cofanie się płynu w przednim spryskiwaczu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam i na wstępie ślę życzenia najlepsze (ot zaczęło się już chyba dawno wysyłanie?)

Dziś naprawiłem pompkę metodą zdejmowania zderzaka

a teraz to co wg mnie warto dodać

1. zdejmowanie zderzaka to bułka z masłem i rzeczywiście podchodząc do tego z drżącymi rękoma dzięki manualowi zdejmowania zderzaka sprawa była wręcz błyskawiczna

wskazówki wyciągając plastikowe kołki najpierw lekko śrubokrętem płaskim - u nie były takie zatyczki - lekko je odkręćmy .

potem wyciągnijmy podważając np tymże samym śrubokrętem środek i dopiero takie coś wyciągajmy

2. co do samej pompki

pompka jest w zbiorniku na uszczelce na wcisk zatem nic nie kręcimy tylko wyciągamy

przy zakładaniu dobrze jest najpierw uszczelkę zdjąć z pompki włożyć równo w zbiornik dopiero później wciskać naprawioną pompkę

- u mnie pompka warczała aż miło powodem był spory paproch - chyba jakieś sitko sobie założę na wlew płynu ;-)

rozbieranie pompki u mnie to najpierw oddzieliłem króćce od pompki (białe razem z czarnym) - jest to połączanie na wcisk trzeba dobrze ciągnąć

samo rozdzielenie króćca białego od czarnego to też trochę wysiłku - duży płaski śrubokręt i też połączenie na wcisk

gumkę obciąłem w miarę równo prawie do zera - inaczej krzywo mi szło. zauważyłem że i tak 'fruwająca' tulejka z gumką ma wiekszą średnicę a otwór w środku króćców ma nadlew więc gumka tak czy siak dochodzić będzie i uszczelniać

teraz rzeczywiście - drugie życie spryskiwacza i mimo że zaworków zwrotnych nie montowałem ( nie znalazłem na szybko w pobliskich sklepach) mam wrażenie że sprysk idzie wcześniej niż wycieraczki

czyli szyba nie będzie na pewno za długo na sucho wycierana - czytaj: żywotność wycieraczek

Pozdrawiam

 

PS. cała operacja około 1,5h w jedną osobę

ps2. weźcie sobie jakiś słoik to odzyskacie płyn wyciągając pompkę - typowa bańka na płyny jest za duża jeśli nie będziecie odkręcać dolnych mocowań zderzaka

Edytowane przez mefikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetna robota!

"bańkę" kładzie się dużą powierzchnią na ziemi/podłodze/dywanie/trawie/zoli etc. i odcina się górny duży bok. oczywiście zakrętka musi być zakręcona. w ten sposób można zebrać cały płyn :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyż prawda mocium Panie;-)

Następnym razem położę na kołdrę)

A na serio. Miałem jedyną bańkę. Nie chciałem więc jej ciąć.

Inny sposób to czysta fizyka.długa rurka aż na dno zbiornika, bańka na ziemi i zasysamy. Potem samo leci do bańki na dole.ja tak chciałem zrobić ale nie przewidziałem ze będę mieć za krótką rurke) potrzeba ze 2 metry)

Ot.tez metoda.tylko przy zasysaniu płyn kiepsko smakuje)

Edytowane przez mefikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Inny sposób to czysta fizyka.długa rurka aż na dno zbiornika, bańka na ziemi i zasysamy. Potem samo leci do bańki na dole

Oj nie bądź tego taki pewny....

Zbiornik nisko bańka tylko trochę niżej a przez wlew i pas przedni trzeba wysoko zaciągać i różnica wysokości pomiędzy końcem zasysającym a wypływowym jest za mała, by ta grawitacja zadziałała jak należy.

Słup płynu w części wylewowej musi być wyższy jak ten w zasysającej by dobrze zassało.

Osobiście sprawdzałem jak chciałem letni płyn odessać przed poprzednią zimą.

Owszem dłuższy wąż i bańka w kanale pod autem, to tak.

Dopiero zakup ręcznej gumowej pompki do wysysania wody z akwarium pozwolił płyn wypompować bez takich różnic wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh:) fakt leci szybciej przy większej różnicy poziomów:)

generalnie i tak trwało to wieki więc płyn zlałem do czystej miski wstawionej pod zbiornik płynu. po wyciągnięciu pompki wyleciało o wiele szybciej niż cyzelowanie się przez jakieś rurki. grunt, że dzięki naszemu forum naprawiłem pompkę i psika aż miło:)

Pozdrawiam serdecznie wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś i mnie dopadł problem z niedziałającą pompką,więc przyszedł czas zamontować nową pompkę z zaworkami ,mimo mrozu na zewnątrz był łatwo i szybko . Postanowiłem ściągnąć zderzak,bo to prosta i łatwa robota .Jako,że trochę zdjęć zrobiłem to zebrałem informacje w całość .

thumb_hosting_zdjec_1389636159__zderzak_przedni_sciaganie.jpg

1. ściągamy osłonę pasa przedniego,jak ktoś ja ma <piwko> -obracamy kołek ,który trochę się wykręci ,a potem podważamy i wyciągamy

thumb_hosting_zdjec_1389612632__dsc_1029.jpg thumb_hosting_zdjec_1389612743__dsc_1030.jpg

2.wykręcamy kilka śrubek torx i wyjmujemy kołki mocujące zderzak do pasa

thumb_hosting_zdjec_1389612777__dsc_1031.jpg

3.po obu stronach nadkola kluczem 7mm wykręcamy po 2 wkręty

thumb_hosting_zdjec_1389612838__dsc_1032.jpg

4.pod zderzakiem odkręcamy 3 śruby mocujące zderzak i osłonę silnika do podwozia

5.Po odkręceniu wszystkich śrubek i kołków pozostaje nam wypiąć zderzak z zatrzasków ,zaczynamy od boków,ciągniemy do siebie a następnie w kierunku przodu auta

thumb_hosting_zdjec_1389612970__dsc_1035.jpg

Następnie od przodu auta ciągniemy zderzak do siebie :

thumb_hosting_zdjec_1389613089__dsc_1036.jpg thumb_hosting_zdjec_1389613118__dsc_1037.jpg

Jeśli ktoś chce zdjąć zderzak musi z prawej strony wypiąć jeszcze wtyczkę halogenów ,tu nie było takiej potrzeby

Teraz mamy świetny dostęp do pompki i możemy wylać płyn ze zbiorniczka :

thumb_hosting_zdjec_1389613220__dsc_1038.jpg

odpinamy 2 pinową wtyczkę od pompki i wyjmujemy pompkę ,warto sobie podstawić naczynie na wyciekający płyn:

thumb_hosting_zdjec_1389613258__dsc_1041.jpg thumb_hosting_zdjec_1389613320__dsc_1043.jpg

Ze starej pompki zdejmujemy uszczelkę i wkładamy ją do zbiorniczka ,następnie na nową pompkę montujemy zaworki zwrotne i wkładamy króciec ssący pompki do zbiorniczka spryskiwaczy .

thumb_hosting_zdjec_1389613875__dsc_1014.jpg

Prawe wyjście podaje płyn na przednią szybę-czarne ,lewe na tylną- białe jak na zdjęciu :

thumb_hosting_zdjec_1389613403__pompka.jpg

Następnie sprawdzamy działanie spryskiwaczy i montujemy zderzak .Czas operacji ok 20 minut .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt 4 można pominąć by do pompki się dobrać.

Sam zderzak po odczepieniu zaczepów można opuścić, warto pamiętać by coś miękkiego podłożyć, by lakierowana część nie opierała się o beton.

W ten sposób przy składaniu unikniemy potrzeby ponownego pasowania, gdyż te 3 śrubki od dołu, nie wykręcane jak w 4 punkcie, trzymają poprzednie ustawienie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzej27r: rozumiem, że Tobie pompka zdechła i nie było słychać silniczka? u mnie przycięte gumki załatwiły sprawę, no ale silniczek działał..

Ktoś pisał - że jak pompka pada całkowicie to ponoć pomka od Opla podpasowuje? Powiedz jaką pompkę zamontowałeś i jaki koszt? ja jak pytałem w ASO to się za głowę złapałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompkę dostałem ,nie wiem ile kosztowała ,stara była od citroena bo takie logo jest na niej ,postaram się ją z reanimować jakby ta padła <piwko>

gojgien jakbym nie zdjął zderzaka kombinowałbym jak tu spuścić płyn ,a tak poszło szybko .Problemów ze spasowaniem nie było żadnych bo wszystko na swoje miejsca łatwo wchodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Resztę płynu spuszczasz w ten sam sposób, tylko naczynie trzeba w opuszczonym zderzaku przytrzymać, bo jest nierówno. Tak to robiłem u siebie w sceniolu drugim jak gumki obcinałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!