Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowni forumowicze.

Kupiłem samochód, klima działała, po zimie przestała, pojechałem do mechanika, nabił klimę sprawdził szczelność, wszystko o.k. Odpalamy nie chodzi klima, samochód w górę coś postukał przy czujniku ciśnienia zaskoczyła klima, ale tylko działa na pierwszym stopniu nawiewu, włączam drugi przestaje działać, z powrotem pierwszy bieg nawiewu znowu działa. Był problem gościu nie miał kompa do podłączenia i nie mógł sprawdzić co jest grane. Za napełnienie odgrzybianie skasowali ale o.k to zrobili, wina tkwi gdzieś w śwince, czytałem forum sam już nie wiem czy to może być czujnik ciśnienia (jak tak to od którego opla pasuje bo już się wypłukałem) czy może to być opornica wentylatora (gdzie ona się znajduje)?

Szukałem tego problemu na forum ale odpowiedzi się rozjeżdżając, dlatego nie gańcie tylko pomóżcie, nie dla mnie starego konia tylko dla mojego małego syna bo lato już idzie. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie manualne. Wentylator w nagrzewnicy chodzi. Wszystkie biegi wentylatora nadmuchu pracują a klima chodzi tlko na pierwszym biegu nadmuchu w kabinie.

Edytowane przez koni30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli klima nabita właściwą ilością środka i działa na I biegu, nie włącza się byle kiedy to czujnik ciśnienia (presostat) bym wykluczył.

podłącz auto do CLIPa i niech ktoś kumaty odczyta błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika, sprawa wygląda następująco, sprawdzony stan czynnika chłodzącego o.k, uparłem się na podłączenie pod kompa, mechanik twierdzi że co do klimy manualnej to test komputerowy nic nie pokarze nawet uszkodzenie czujnika czy też opornica wentylatora, oczywiście chciał wymieniać po omacku na nowy czujnik ciśnienia ale mu podziękowałem bo sam wole się do tego zabrać niż być oskubany, a za zaoszczędzone pieniądze coś dziecku kupić. Zastanawia mnie jedna rzecz, poprzedni jak napełniono mi klimę to sprężarka w ogóle nie chciała ruszyć dopiero koleś jak postukał i poruszał wtyczką od czujnika to zaskoczyło, tylko że chodzi na pierwszym biegu nawiewu na 2 już rozłącza, co wy na to wymieniać czujnik, barć się za coś innego, znaleźć innego z kompem? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu pod Clipa należy wejść w komputer od silnika i włączyć opcje podglądu parametrów odpalić silnik i w odpowiedniej zakładce będzie odczyt ciśnienia czynnika.Najpierw spawdz bez uruchomienia jakie jest ciśnienie a później po uruchomieniu silnika .Nie ważne manualna czy climatronik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff to podobnie jak u mnie :-)

Generalnie u mnie klima kolejny raz po zimie złapała błąd ( bieg zimnego powietrza - nie pamiętam numeru ). Myślałem, że mam znowu za mało czynnika, ale wygląda, że jest OK.

 

Dzięki za pomoc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam mam podobny problem,koniu czy rozwiązałeś problem klimy w swoim autku???? jeżeli tak to czekam na odp jak to zrobiłeś,właśnie wczoraj próbowałem uruchomić klimę i mam to samo co ty działa tylko sprężarka na 1 biegu,na pozostałych się wyłącza,czekam na odp i pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam. No to znalazłem gościa z Clipem kumatego, niestety komp nie wykazał ani jednego błędu, czyli podobno czujnik ciśnienia można wykluczyć. I teraz mam pytanie co może być, spisałem wartości jakie mi podał aby szanowni forumowicze mi pomogli w rozwikłaniu zagadki;

Klimatyzacja manualna, A/C włączone bieg nawiewu 0-rowy ciśnienie 4,5bara moc sprężarki 300w obroty 700. Przełanczam na 1-bieg nawiewu słychać załączenie sprężarki ciśnienie 10bar moc100w 800obrotów chłodzi, 2,3,4bieg nawiewu rozłancza spręrzarkę i parametry jak przy biegu 0. Wgląda na to że nawiewy pracują prawidłowo tylko klima niedostaje sygnału że zmieniono bieg nawiewu na wyższy. Czy to może być panel sterowania czyli opornica? Proszę o pomoc.

Edytowane przez koni30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!