Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

a to przepraszam :)

Dodam na marginesie, że właśnie opornica jest tylko i wyłącznie w manualach. W climatronikach mamy przeważnie moduły elektroniczne PWM - zwane potocznie (choć całkowicie błędnie) też opornicą - choć nic z prymitywnymi opornikami nie mają wspólnego. W manualu pokrętłem przełącza się przez ile rezystorów (oporników - stąd nazwa opornica) ma być zasilany silnik dmuchawy. Im więcej rezystorów po drodze tym niższe napięcie na silniku dmuchawy=mniejsze obroty. Jest to zbudowane na zasadzie drabinki oporników. Po każdym oporniku jest wyprowadzenia na pokrętło. Maksymalne obroty (najwyższy bieg) - napięcie 12V jest puszczone bezpośrednio na silnik z pominięciem opornicy - stąd łatwo zdiagnozować jej awarię - gdy działa tylko max nawiew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyłącznie w manualach

Niestety nie tylko, również występuje elektroniczny moduł nadmuchu. Taka nazwa jest bardziej odpowiednia. :)

W Megane I i Scenic I wszystko zależy od panelu sterowania wentylacją kabiny, występowały, chyba 3lub 4 różne.

Nie wiem czemu tak jest ale jest. Cały czas się zastanawiam co konstruktorzy mieli na celu ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że nie ma innych rozwiązań. Nie napisałem, że w manualach jest tylko opornica, ale na odwrót: że opornica (typowa) może być tylko w manualu, tzn. nie stosuje się opornicy w nawiewach sterowanych elektronicznie. W manualach mogą też być inne rozwiązania, ale opornica jest najbardziej prymitywna i występuje tylo w manualach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, i co jakieś postępy z awarią....? mam to samo dokładnie, wymieniłem rezystor termiczny i jest bez zmian, myślę czy nie wymienić całej opornicy

witam, ma ktos jakies sugestie na temat braku klimy na 2,3,4 stopniu wentylatora?????? /wymieniony bezpiecznik termiczny, 2 razy sprawdzony/ a ostatnio tez brak działania wentylaora na 1 biegu.

reasumijąc: wentylator działa od 2-4, klima załącza sie tylko na 1, na wyższych stopnich się rozłacza

 

Dodano: 26 cze 2012 - 09:37

witam, ma ktos jakies sugestie na temat braku klimy na 2,3,4 stopniu wentylatora?????? /wymieniony bezpiecznik termiczny, 2 razy sprawdzony/ a ostatnio tez brak działania wentylaora na 1 biegu.

reasumijąc: wentylator działa od 2-4, klima załącza sie tylko na 1, na wyższych stopnich się rozłacza

 

 

Po wymianie opornicy, klima i nawiew działa jak nowy....

 

To już lekka przesada żeby cytować samego siebie :) ;)

Kolego poczytaj sobie Regulamin.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ponownie przepraszam że nieodpowiedziałem w miarę wcześnie. Drugie dziecko w drodze. Ale do rzeczy mankamentem manualnej klimy jest opornica. Podjechałem do właściwego fachowca a ten zdiagnozował że to właśnie opornica i razem z wymianą skwitował mnie na 100zł. Tylko że sam rozebrałem mu dostęp i potem sam złorzyłem wszystko do kupy. Wynikało że opornica kosztowałe 70 zł a robocizna 30zł. Moim skromnym zdaniem przy manualach i przy takich objawach jak podawałem na początku zaczynajmy od opornicy ale to tylko moja sugestja. Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za czas odpisywania objecuję poprawę.

Edytowane przez koni30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!