Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W pierwszym poście piszesz, że komputer nie wykrył błędu. Tak jest przy spalonym bezpieczniku gdyż moduł elektroniczny układu wspomagania nie ma zasilania i nie może wygenerować błędu. Są dwa bezpieczniki: 70A - pod modułem zabezpieczeń i połączeń i 5A - w module zabezpieczen i połączeń w komorze silnika. Jażeli oba są sprawne to sprawdź czy jest zasilany moduł wspomagania kierownicy. Są tam dwie wtyczki. Jedna dwupinowa i druga ośmiopinowa. Sprawdź czy jest napięcie 12V na pinie nr.1 wtyku 2-pinowego, przewód czerwony i 12V pin 8 wtyk 8-pinowy. Musisz zdjąć osłony pod kierownicą by dostać się do wtyczek przy wspomaganiu kierownicy.

Oczywiście wcześniej włącz zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

xx

Kupę lat minęło ale problemy z megankami wciąż te same :) Aniewa, u mnie problem jest taki że błąd wywaliło,  wspomagania nie ma. Dostałem się do bezpieczników dla pewności- 70A ok, 5 A też ok. Zmierzyłem więc wtyki. Na 2 pinowej na pracującym silniku 14V, na 8 pinowej na 8 pinie niespełna 2-,25 V. Czy jesteś w stanie podpowiedzieć co dalej? w czym tkwi problem?

pozdrawiam i proszę o pomoc!

Łukasz

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin numer 8 ma zasilanie bezpośrednio z bezpiecznika  o amperażu 5 A umiejscowionego w skrzynce UPC. Na tym bezpieczniku ma być  napięcie pokładowe po włączeniu zapłonu. Do sprawdzenia przejście od bezpiecznika do pinu numer 8 modułu wspomagania kierownicy ewentualnie podanie na pin 8 napięcia bezpośrednio z akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje. A co Twoim zdaniem może być przyczyną takiego niskiego napięcia? Gdyby kabel był rąbnięty to prąd nie dochodziłby wcale... czy może być tak że powodem niskiego prądu może być słaby aku? Mój ma w stanie spoczynku 11,8- mam megankę prawie 3 lata i go nie zmieniałem. zauważyłem też problem z blokadą kierownicy- od jakiegoś czasu się po prostu nie blokuje po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika, wyjęciu karty i otwarciu drzwi kierowcy. Czy ta blokada może być przyczyną problemów ze STEERING FAULT"  i brakiem wspomagania? Jest jakaś zależność miedzy sygnałem z blokady kierownicy a napięciem na pinie sterowania wspomaganiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!