Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zsuwający się pasek rorządu POMOCY!


gresfucinio

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Sprawa zakończona pomyślnie dla mnie, w piątek 1 marca, po ponad miesiącu przepychanek z Renault Polska (szkoda słów i czasu żeby opisać ich podejście) w końcu zdecydowali się na wymianę silnika na swój koszt. Żeby do tego doszło, kontaktowałem się z czasopismem MOTOR (dział interwencja) i dopiero po zapytaniu z ich strony do Renault Polska nastąpiła szybka i radykalna zmiana podejścia importera. Najwyraźniej przestraszyli się kolejnego artykułu o silniku 1.5dCi.

Jako ciekawostkę mogę podać, że w trakcie całej sprawy okazało się że ten konkretny egzemplarz był opatrzony w systemie serwisowym żółtą adnotacją przy silniku i podczas przeglądu gwarancyjnego dokonano jakichś poprawek przy pompie CR. Najwyraźniej nie pomogło.

Teraz pozostaje mieć nadzieję że ten nowy silnik jest bez wad ukrytych i taka przykra niespodzianka się nie przydarzy.

A korzystając z okazji, wszystkim polecam lekturę tygodnika Motor :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było tego w żadnym wydaniu (chyba że przegapiłem), kontaktowałem się telefonicznie + przesłałem dokładny opis tego co się wydarzyło drogą mailową z panem red. Zienkiewiczem. On wystosował zapytanie do Renault Polska, i nagle z miejsca okazało się że będzie nowy silnik a do tego dołożyli jeszcze pierwszą wymianę oleju gratis. Wcześniej, przez 3 tygodnie nie można było uzyskać żadnej konkretnej odpowiedzi, wysyłano 2 rzeczoznawców do serwisu po czym nagle ich wizyty odwoływano, itp.

Jednak potęga prasy robi swoje :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

podzielę się moim przypadkiem z rozrządem:

gwarancja na samochód skończyła się w grudniu 2012 przy przebiegu 120tkm.

W maju 2013 -przebieg 146tkm podczas jazdy silnik zaczął głośno pracować, stracił moc i po wciśnięciu sprzęgła zgasł. Nie wyświetlił się żaden komunikat. Próba uruchomienia silnika spowodowała informację na komp. - "sprawdź układ zasilania paliwem". Dalej -> laweta -> serwis -> diagnoza: "pasek zsunął się z rolek i przeskoczył".

Wielkie ukłony w kierunku serwisu ŁYKO Kraków- zawnioskowali o wymianę silnika i decyzja przyszła pozytywna.

Udało się to dzięki temu, że auto było serwisowane w ASO i nie był jeszcze zmieniany rozrząd, a do wymiany było jeszcze 14tkm.

Silnik zamówiony, oczekuję na załatwienie sprawy.

 

Wniosek nasuwa się następujący- jeżeli ktoś zauważył zsuwający się pasek rozrządu to powinien niezwłocznie udać się do serwisu i stanowczo domagać usunięcia usterki - nawet jeżeli wymaga to wymiany silnika, bo jak się okazuje jest to jakaś wada producenta.

 

Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów

 

Witam ponownie.

Mam pytanie w szczególności do Zerg i czymegane, oraz do wszystkich forumowiczów, którzy mieli wymieniony silnik w swoich megankach:

oczekuję na wymianę silnika i potrzebuję informacji, czy taka wymiana dotyczy tylko bloku silnika, czy całego wraz z osprzętem?

Będę wdzięczny za opinie i podpowiedzi.

Edytowane przez tete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.Jestem około 3kkm od wymiany rozrządu.Dzisiaj rano na zimnym silniku było słychać równomierne ocieranie sie jakby paska rozrządu. Na ciepłym już przestało. Jutro czeka mnie chyba w warsztacie,mechanik się zarzekał,że mam niby rok gwarancji zobaczymy jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika. Zostawiłem mu wczoraj samochód i dzisiaj rano przyszedłem. Odpaliłem samochód i od razu stwierdził,że to albo pasek alternatora lub napinacz nic z rozrządu.Nie był mi wstanie co dokładnie. A ja nie chce im więcej zostawiać mojego wozu. Pewnie lepiej od razu wymienić jedno i drugie,mógłby mi ktoś podpowiedzieć jakiej firmy najlepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jako że teraz dosiadam 1,5 dCi 110 KM odwiedziłem ASO i tam podczas rozmów dowiedziałem się, że niektóre silniki 110 KM mające troszeczkę krzywo ustawioną pompę WC po jakimś czasie zrzucają pasek rozrządu. Pierwsze objawy to takie, że stuka w obudowę rozrządu. To pasek, który już trochę się zsunął. Trzeba natychmiast auto na lawetę, wyregulować pompę i wymienić rozrząd. Nie dotyczyło to wszystkich silników, ale jakiejś partii.

Ktoś potwierdzi info z ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się "zsunął" - http://megane.com.pl/topic/62924-zsuniety-rozrzad-w-renault-scenic-iii/page__p__430506#entry430506

Samochód sholowany do warsztatu, wczoraj tylko mechanik powiedział, że pasek luźny - teraz czekam na telefon... :huh: Renault Polska odpisało mi, że w celu ustalenia czy jest to wada konstrukcji musiałbym do nic dostarczyć samochód który jest teraz na warsztacie...Jakby nie mogli przesyłać kogoś od siebie (raptem 35 km)ażeby to sprawdził...Może się boją :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

 

Czekam na telefon od mechanika...Aż się boje, po tym co czytam. A swoją drogą Renault Polska na moje pytanie czy dla tego samochodu był "akcja przywoławcza" odpisał:

"Odpowiadając na Pańskie pytanie dotyczące akcji przywoławczej, uprzejmie informuję, że na Pana auto jest nałożony OTS, który wymaga zmiany ustawienia pompy wysokiego ciśnienia. Wada te nie wymaga pilnego usunięcia, a jedynie powinna zostać naprawiona przy najbliższej wizycie w Autoryzowanym Serwisie. Ocena, czy akcja przywoławcza ma związek z problemami, ktore wystąpiły w Pańskim aucie należy do pracowników serwisu."

Jakbym miał pieniądze na lawete i prawnika to bym już pewno do nich gnał... :!:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO ja bym zrobił:

1) auto do ASO - nie masz w AC lawety?

2) wystąpienie o pokrycie kosztów holowania czy jakich tam poniosłeś

Jeśli jest to wada silnika (źle ustawiona pompa) a zrobisz to gdzie indziej, to nie dostaniesz zwrotu kasy.

Dziwi mnie tylko fakt, że Ty masz 106 KM a ZTCW dotyczyło to 110 KM. No ale może 106 też się łapie, tylko mi gostek nie powiedział.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy źle ustawiona pompa mogła mieć wpływ na pasek? Nie mam już AC. Musiałbym teraz ściągać auto z warsztatu na lawete i do ASO i tam się użerać...Zobaczę co mechanik powie a potem będę myślał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest ustawiona (nie współosiowo) to pasek się będzie pomaluśku zsuwał, bo nie jest paskiem prowadzonym w rowku, który by go w miarę utrzymywał.

Ale jak pisałem wcześniej - powinny być wcześniej jakieś dźwięki szurania/stukania o obudowę rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!