Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zsuwający się pasek rorządu POMOCY!


gresfucinio

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Sprawa zakończona pomyślnie dla mnie, w piątek 1 marca, po ponad miesiącu przepychanek z Renault Polska (szkoda słów i czasu żeby opisać ich podejście) w końcu zdecydowali się na wymianę silnika na swój koszt. Żeby do tego doszło, kontaktowałem się z czasopismem MOTOR (dział interwencja) i dopiero po zapytaniu z ich strony do Renault Polska nastąpiła szybka i radykalna zmiana podejścia importera. Najwyraźniej przestraszyli się kolejnego artykułu o silniku 1.5dCi.

Jako ciekawostkę mogę podać, że w trakcie całej sprawy okazało się że ten konkretny egzemplarz był opatrzony w systemie serwisowym żółtą adnotacją przy silniku i podczas przeglądu gwarancyjnego dokonano jakichś poprawek przy pompie CR. Najwyraźniej nie pomogło.

Teraz pozostaje mieć nadzieję że ten nowy silnik jest bez wad ukrytych i taka przykra niespodzianka się nie przydarzy.

A korzystając z okazji, wszystkim polecam lekturę tygodnika Motor :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było tego w żadnym wydaniu (chyba że przegapiłem), kontaktowałem się telefonicznie + przesłałem dokładny opis tego co się wydarzyło drogą mailową z panem red. Zienkiewiczem. On wystosował zapytanie do Renault Polska, i nagle z miejsca okazało się że będzie nowy silnik a do tego dołożyli jeszcze pierwszą wymianę oleju gratis. Wcześniej, przez 3 tygodnie nie można było uzyskać żadnej konkretnej odpowiedzi, wysyłano 2 rzeczoznawców do serwisu po czym nagle ich wizyty odwoływano, itp.

Jednak potęga prasy robi swoje :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

podzielę się moim przypadkiem z rozrządem:

gwarancja na samochód skończyła się w grudniu 2012 przy przebiegu 120tkm.

W maju 2013 -przebieg 146tkm podczas jazdy silnik zaczął głośno pracować, stracił moc i po wciśnięciu sprzęgła zgasł. Nie wyświetlił się żaden komunikat. Próba uruchomienia silnika spowodowała informację na komp. - "sprawdź układ zasilania paliwem". Dalej -> laweta -> serwis -> diagnoza: "pasek zsunął się z rolek i przeskoczył".

Wielkie ukłony w kierunku serwisu ŁYKO Kraków- zawnioskowali o wymianę silnika i decyzja przyszła pozytywna.

Udało się to dzięki temu, że auto było serwisowane w ASO i nie był jeszcze zmieniany rozrząd, a do wymiany było jeszcze 14tkm.

Silnik zamówiony, oczekuję na załatwienie sprawy.

 

Wniosek nasuwa się następujący- jeżeli ktoś zauważył zsuwający się pasek rozrządu to powinien niezwłocznie udać się do serwisu i stanowczo domagać usunięcia usterki - nawet jeżeli wymaga to wymiany silnika, bo jak się okazuje jest to jakaś wada producenta.

 

Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczów

 

Witam ponownie.

Mam pytanie w szczególności do Zerg i czymegane, oraz do wszystkich forumowiczów, którzy mieli wymieniony silnik w swoich megankach:

oczekuję na wymianę silnika i potrzebuję informacji, czy taka wymiana dotyczy tylko bloku silnika, czy całego wraz z osprzętem?

Będę wdzięczny za opinie i podpowiedzi.

Edytowane przez tete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.Jestem około 3kkm od wymiany rozrządu.Dzisiaj rano na zimnym silniku było słychać równomierne ocieranie sie jakby paska rozrządu. Na ciepłym już przestało. Jutro czeka mnie chyba w warsztacie,mechanik się zarzekał,że mam niby rok gwarancji zobaczymy jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika. Zostawiłem mu wczoraj samochód i dzisiaj rano przyszedłem. Odpaliłem samochód i od razu stwierdził,że to albo pasek alternatora lub napinacz nic z rozrządu.Nie był mi wstanie co dokładnie. A ja nie chce im więcej zostawiać mojego wozu. Pewnie lepiej od razu wymienić jedno i drugie,mógłby mi ktoś podpowiedzieć jakiej firmy najlepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jako że teraz dosiadam 1,5 dCi 110 KM odwiedziłem ASO i tam podczas rozmów dowiedziałem się, że niektóre silniki 110 KM mające troszeczkę krzywo ustawioną pompę WC po jakimś czasie zrzucają pasek rozrządu. Pierwsze objawy to takie, że stuka w obudowę rozrządu. To pasek, który już trochę się zsunął. Trzeba natychmiast auto na lawetę, wyregulować pompę i wymienić rozrząd. Nie dotyczyło to wszystkich silników, ale jakiejś partii.

Ktoś potwierdzi info z ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się "zsunął" - http://megane.com.pl/topic/62924-zsuniety-rozrzad-w-renault-scenic-iii/page__p__430506#entry430506

Samochód sholowany do warsztatu, wczoraj tylko mechanik powiedział, że pasek luźny - teraz czekam na telefon... :huh: Renault Polska odpisało mi, że w celu ustalenia czy jest to wada konstrukcji musiałbym do nic dostarczyć samochód który jest teraz na warsztacie...Jakby nie mogli przesyłać kogoś od siebie (raptem 35 km)ażeby to sprawdził...Może się boją :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

 

Czekam na telefon od mechanika...Aż się boje, po tym co czytam. A swoją drogą Renault Polska na moje pytanie czy dla tego samochodu był "akcja przywoławcza" odpisał:

"Odpowiadając na Pańskie pytanie dotyczące akcji przywoławczej, uprzejmie informuję, że na Pana auto jest nałożony OTS, który wymaga zmiany ustawienia pompy wysokiego ciśnienia. Wada te nie wymaga pilnego usunięcia, a jedynie powinna zostać naprawiona przy najbliższej wizycie w Autoryzowanym Serwisie. Ocena, czy akcja przywoławcza ma związek z problemami, ktore wystąpiły w Pańskim aucie należy do pracowników serwisu."

Jakbym miał pieniądze na lawete i prawnika to bym już pewno do nich gnał... :!:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO ja bym zrobił:

1) auto do ASO - nie masz w AC lawety?

2) wystąpienie o pokrycie kosztów holowania czy jakich tam poniosłeś

Jeśli jest to wada silnika (źle ustawiona pompa) a zrobisz to gdzie indziej, to nie dostaniesz zwrotu kasy.

Dziwi mnie tylko fakt, że Ty masz 106 KM a ZTCW dotyczyło to 110 KM. No ale może 106 też się łapie, tylko mi gostek nie powiedział.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy źle ustawiona pompa mogła mieć wpływ na pasek? Nie mam już AC. Musiałbym teraz ściągać auto z warsztatu na lawete i do ASO i tam się użerać...Zobaczę co mechanik powie a potem będę myślał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest ustawiona (nie współosiowo) to pasek się będzie pomaluśku zsuwał, bo nie jest paskiem prowadzonym w rowku, który by go w miarę utrzymywał.

Ale jak pisałem wcześniej - powinny być wcześniej jakieś dźwięki szurania/stukania o obudowę rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!