Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zgasł w trakcie jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

vilde, Generalnie w dieslu akumulator jest potrzebny do grzania świec żarowych, i zasilania komputera sterującego pracą silnika. W starszych dieslach zasilał tylko świece i elektrozaworek paliwa. Do samego zapłonu jest niepotrzebny. Lampka imo w czasie jazdy powinna być zgaszona. Prawdopodobnie jakiś błąd imo zablokował prace kompa a tym samym silnika. (sprawdz połaczenie aku z instalacją: klemy, kabel do masy, masa pomiędzy karoserią i silnikiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czy załączający się wiatrak chłodnicy może powodować gaśnięcie silnika w przypadku zużytego akumulatora (lub zepsutego alternatora)?

I ciągle nie wiem dlaczego przy nagrzanym silniku pali się lampka immo <ok>

 

[ Dodano: 2008-05-11, 15:11 ]

Zmierzyłem miernikiem napięcia na akumulatorze:

wyłączony: 12,52

zapłon: 10,11

na jałowym bez obciążenia: 14,28

na jałowym z obciążeniem: 14,02

włączona pompa płyny chłodniczego: 13,90

włączony wiatrak chłodnicy: 13,60

 

Ogólnie na rozgrzanym silniku pokazuje od 13,60 do 14,15 w zależności od tego co jest włączone. Wydaje się być ok, ale jak tylko się rozgrzał to co jakiś czas zaczął przygasać. Na jałowym obroty skakały z 900 do 400. Żadnych spadków napięcia wtedy nie było :(

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

hejka , u mnei bylo podobnie oczywiscie ja mam zwyklego benzyniaka ,a le tez na poczatku szarpal wczasie jazdy , potem gasl , stawalem odpapal bez problemu i dalej jazda az w koncu zgasl i juz nie odpilil - przyczyna pasek rozrzadu przeskoczyl o 2 zabki :-/ wymienilem pasek napinacz , ustawienia koszt naprawy 200 stowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator nie ma wpłwyu na zgaśnięcie silnika. Przecież w trakcie pracy silnika instalacja samochodu jest zasilana z alternatora, a nie z aku. Który wtedy jest ładowany. Więc nawet jakby w trakcie pracy odłączyć aku to silnik będzie dalej pracował, ale może źle się to skończyć dla stabilizatora łądowania i diód w alternatorze.

Aku jest potrzebny tylko do rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko jednak po odłączeniu akumulatora auto zgaśnie chociaż nie jestem pewny i nigdy nie próbowałem. tylko auta z prądnicą sobie dawały chyba tak radę. Jednego jestem pewien że w maluchach z prądnicą jak się połączyło ze sobą klemy to można było odpalać z pychu i normalnie jeździć bez aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mim byłym poldolocie, czasami w trakcie jazdy włączał się alarm, czasami nie działały kierunkowskazy, czasami były problemy z zapaleniem, Słaby lub rozładowany akumulator.

Byłem w ASO (auto było na gwarancji). Dopiero jak mi zgasł na skrzyżowaniu okazało się, że klema (+) była luźna i wyszło to dopiero jak spadła :-?.

Po jej założeniu i odpowiednim dokręceniu auto bez problemu zapaliło i pojechałem dalej.

Od tego momentu zawsze sprawdzam, czy klemy są odpowiednio przykręcone. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodach ze sprawnym układem ładowania, przy pracującym silniku odłączenie akumulatora nie powinno powodować zgaśnięcia silnika, ponieważ zasilanie urządzeń elektrycznych przejmuje alternator, chyba że jest przeciążony i niedobór prądu trzebaby uzupełnić z akumulatora. W silnikach gdzie były prądnice i regulatory napięcia były przekażnikowe mogło dochodzić do zgaśnięcia silnika na wolnych obrotach po odłączeniu akumulatora, bo napięcie dawane przez prądnice na wolnych obrotach mogło być niższe niż na akumulatorze i wtedy regulator napięcia odłączał prądnicę od instalacji, żeby akumulator nie pracował na prądnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

chyba sie wyjaśniło... przyczyną gaśnięcia był prawdopodobnie zasyfiony filtr paliwa. Niestety elektryk nie miał pojęcia dlaczego pali sie lampka od immo, ale póki co jeździ bez problemu, więc niech sie pali jak ma ochote....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

Dzisiaj rano auto podczas jazdy nagle zgasło i nie mogę teraz nic z nim zrobić. Zero reakcji nie mogę go nawet zamknąć pilotem. Czy to wszystko może być z winy akumulatora?

 

Po podłączeniu do akumulatora z drugiego auta wszystko wróciło do normy.

Dodam tylko, że samochód stoi na dworze i dzisiaj konkretnie go przysypało śniegiem - tak że zawiało trochę do środka (na aku też).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

No właśnie auto potrafi mi zgasnąć podczas jazdy a nawet odetnie prąd jak stoi??? Sprawdzałem wiele rzeczy i dalej nic. 2 tyg ok i znowu lipa i tak w kółko!!!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!