Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

bagażnik dachowy do megane grandtour III


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zbliżają się wakacje i choć grandtour ma spory bagażnik, to czasem pojemności bagażowej brakuje...

Przymierzam się do zakupu bagażnika dachowego. Interesuje mnie wszystko w tym temacie, czyli belki wraz z mocowaniem (baza) i kufer (box) plus ew. użyteczne bajery. Ponoć z grandtourem jest problem, bo opadający dach sprawia, że box jest zadarty do góry. Można to wyeliminować? No i interesuje mnie CISZA, a więc żadne gwizdy czy szumy powietrza. Pojemność ok 400l. Thule jest najbardziej oczywistym wyborem, ale nie chciałbym się ograniczać do jednej firmy, poza tym w ramach jednej firmy są różne modele. Cena też gra oczywiście rolę. Jakieś doświadczenia?

Z góry dzięki, pozdrav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i interesuje mnie CISZA, a więc żadne gwizdy czy szumy powietrza. Pojemność ok 400l. Thule jest najbardziej oczywistym wyborem, ale nie chciałbym się ograniczać do jednej firmy, poza tym w ramach jednej firmy są różne modele. Cena też gra oczywiście rolę. Jakieś doświadczenia?

Z góry dzięki, pozdrav

 

Mam wrażenie że domagasz się cudu bo nie ma szans żeby bagażnik dachowy nie hałasował. Jak bardzo by nie był opływowy to między boxem a dachem wytworzy się dysza, same belki nawet jeżeli sa zaokrąglone też stawiają konkretny opór powietrzu co wiąże sie z hałasem. Dodatkowo z doświadczenia z boxami różnej produkcji na tym samym samochodzie-na moim grandzie testowałem InterPack Carver 8.2 oraz pozyczonego Thule i nie chcę być niemiły ale hałas był podobny więc nie do końca jestem przekonany że warto wydać kilkaset złotych więcej żeby uzyć takiego sprzętu raz-dwa razy w roku, ale każdy niech liczy po swojemu (chodzi mi ze to moje zdanie). Głównym sprawcą hałasu są tak czy tak belki, z wieloletnich doświadczeń: najbardziej hałasuja te o przekroju prostoktnym, firmowe Renault jakie miałem do Scenika I hałasowały podobnie jak Automaxi Silverline jakie mam do Scenika II (Silverline hałasuje podobnie w Focusie II z którym mam styczność i z boxem też się nim kilka razy przejechałem).

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że domagasz się cudu bo nie ma szans żeby bagażnik dachowy nie hałasował.

 

 

Nie krzycz, przecież pisałem, że chcę CISZY!!

To oczywiste, że bagażnik będzie słychać, takie są prawa fizyki. Pisząc o ciszy miałem na myśli jak najcichsze rozwiązanie, myślałem, że mnie zrozumiecie.

 

Przed napisaniem postu przeszukałem to forum i nie znalazłem odpowiedzi dot. doświadczeń z bagażnikiem do grandtoura III, dlatego też powstał ten wątek. Uprzejmie proszę o trzymanie się tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimę pożyczałem box Interpacka naprawdę duży bo miał około 480 litrów. 60cm czeroki i 180 albo 190 długi.

Trochę hałasował przy prędkości do 80km/h, powyżej byłó znośnie.

Belki były jakieś zwykłe "noname'y"

Widziałem na mieście bardzo łądne belki do GT (jeszcze nie wiem co to za firma) aluminiowe srebrne. Mocowane tak, że niec nie wystaje poza obrys relingów na boki i są bardzo płaskie. Wydaje mi się, że spokojnie może z nimi jeździć nawet na stałe. Tylko nie wiem co za firma.

A w ASO faktycznie jest jakieś promo i za chyba 2500 masz kufer + belki + odtwarzacz dvd dla dzieciaków montowany na zagłówki Philipsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzucę swoje trzy grosze (mam htb) - wg mnie głównym sprawcą hałasu podczas jazdy są belki - jazda z założonym box'em i z samymi belkami jest praktycznie tak samo hałaśliwa. Mam oryginlne belki alu Renault - do Thule musiałbym dołozyć drugie tyle (kupiłem jej jak była jakaś promocja i dałem coś około 300PLN). Jeździłem z 3 różnymi boxami: pierwszy (jeszcze z megane II) to stary (kilku letni) Thule (chyba atlantis albo ocean) zero problemów (mocowanie U), potem przez kilka dni miałem pożyczony od znajomych jakiś Sportac - oddałem go zanim wyjechałem na narty - kiepska jakość tworzywa, mała jadowność. Dodatkowo był zrobiony z takiego cienkiego materiału że każdy przejazd przez dziury lub torowisko wiązał się ze słuchaniem niemiosiernie trzeszczącego/wyginającego się boxa. Po tym przykrym doswiadczeniu zakupiłem Thule Dynamic i uważam że był to dobry wybór. Jakość, łatwośc montażu, pojemność, dwustronne otwieranie no i wygląd <piwko> Ładuje do niego 4 pary nart, 4 pary butów, 4 pary kijków, 2 kaski i 2 kurtki/spodnie narciarskie (w workach próżniowych). Problemem może być dla niektórych kształt podłogi bagażnika - 70% wózków dziecięcych nie zmieścisz niestety. Jego zaletą jest również fakt iż podłoga która przszkadza przy wózku chowa w sobie belki - eliminując część hałasu jakie wytwarzają podczas jazdy.

Edytowane przez athlon64x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się poczułeś urażony napisany większą czcionką zdaniem to sorry, ale sam domagałeś się CISZY (napisane jak u Ciebie) bez gwizdów i świstów, więc nie wiem jakie masz doświadczenia z wożeniem czegokolwiek na dachu pragnąłem uswiadomić Ciebie że takie warunki to tylko w Erze... Dziękuję za uwagę, powodzenia w poszukiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jestem kompletnym laikiem w temacie bagażników dachowych, więc proszę się nie denerwować :)

Otóż mam pytanie czy mocowania do relingów są uniwersalne czy też każdy uchwyt pasuje do każdego relinga? Np czy bagażnik montowany do Passata do relingów będzie pasował do Megane III Grandtour też mocowany do relingów.

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!