Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II po FL z 1.5 dci 105 KM - idiotyzm, czy raczej sensowna okazja?


seksi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Z racji, iż mój obecny pojazd na dobrą sprawę należy do ojca i nie zawsze mam okazję się nim poruszać, planuję zakup Renault Megane II Sedan po faceliftingu z 2006 roku (rok modelowy i pierwsza rejestracja 2007). Auto posiada jednak silnik 1.5 dCi 105 KM, a ja naczytałem się o nich niezbyt pochlebnych opinii. Wiem jednak, że na przełomie lat 2006/7 przeszedł on gruntowną modernizację, w celu wyeliminowania kłopotów.

 

Pytania:

- jakie są szanse, że w danym pojeździe znajduje się nowsza wersja silnika? czy w tym wypadku wymagany jest dogłębny przegląd?

- czy problemy z silnikiem sprzed modernizacji są naprawdę aż tak duże? będę robił ok. 9000-10000 km rocznie (wyjazdy w zasadzie tylko na uczelnię, 3x w tygodniu - 40 km ode mnie w jedną stronę),

- auto pochodzi z polskiego salonu, drugi właściciel (pierwszym był salon - auto demo) i jest w max. opcji wyposażenia; 90 000 nalotu, nigdy nie był uderzony czy zarysowany, facet w zasadzie sam jeździł - wycieraczka jest trochę wytarta tylko po stronie kierowcy, pasażer przedni ma niemal nową, tył - w zasadzie nie różni się od fabrycznie nowych egzemplarzy - tam w zasadzie nikt nie jeździł, tak więc auto jest praktycznie nowe; do końca serwisowane w ASO - sprawdziłem jego historię - czy 23 000 to wygórowana cena?

- czy w wersji 105-konnej wzrost mocy jest znaczący w stosunku do 85?

 

Pozdrawiam serdecznie!

 

EDIT: Znalazłem jeszcze 2 Meganki, można prosić o ocenę? Jedna to diesel z podobnym przebiegiem (3000 wyższym), kilka setek tańsza i również I rej. 2007 rok. Druga w benzynie.

http://otomoto.pl/renault-megane-rok-modelowy-2007-C23916396.html

http://allegro.pl/renault-megane-salon-pl-1wl-1-616v-niski-przebieg-i2267947082.html

Edytowane przez seksi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

1. FL = silnik po modyfikacjach,

2. 2006 rok = silnik po modyfikacjach.

 

Generalnie jeśli to co piszesz jest prawdą to powinno być auto "bezpieczne" (czytaj minimalna szansa na "wdepnięcie"). Co do samej ceny to ci nie powiem, bo nie jestem na bieżąco. Ja kupując swoje płaciłem ponad tzw. cenę średnią, ale do dziś mam święty spokój i nie "bujam" się po serwisach.

 

Co do różnicy 85, a 105km to jest ona naprawdę zauważalna, szczególnie jak wybierzesz się w trasę. Do tego spalanie w wersji 105KM potrafi być podobno niższe (piszę podobno, bo wiem tylko z opini znajomych które takie wersje ujeżdżają).

 

Zastanów się tylko czy przy twoich przebiegach potrzebny ci jest diesel. Znacznie łatwiej znaleść świerzą benzynę z małym przebiegiem.

 

Pozdrawiam

 

Michał

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę powiedzieć tyle jeżeli masz pewne autko do kupienia to bym brał jeździłem Meganką 2 fl 1,5 dci przez pewien okres i muszę powiedzieć ze spalanie bardzo niskie miał w porównaniu z moim 1,9 , nie był to niestety demon szybkości zawsze można zczipować i będzie trochę więcej mocy .Jak również tak jak kolega wyżej pisze pokusić się o benzynkę w razie jakiś awarii serwis takiego silnika jest o wiele tańszy .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za opinie!

Właśnie, problem w tym, że na Dolnym Śląsku i w opolskim (a za autem nie chcę za bardzo jeździć - najeździłem się już trochę i mam dość) trudno utrafić benzynę z przebiegiem poniżej 100 000 w tych pieniądzach. Ta, którą podałem, jest już nieaktualna. Ponadto dziwnie odstaje jej maska z jednej strony, a auto było z boku lakierowane (co prawda na ASO). Chyba, że możecie coś polecić.

 

Fajnie jakby auto było z Polski. Widziałem już tyle półtorarocznych "bezwypadkowców" z Francji z przebiegiem rzędu 10 000 za 80% ceny, że mam dość.

Edytowane przez seksi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena wysoka, ale widocznie pewne auto. Ja jestem bardzo zadowolony z auta jak i silnika, a przejechałem nim już 132kkm. Jednak dla tak małych przebiegów nie wiem czy jest sens kupować diesla.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hatchback (<piwko>) jeszcze, też szukałem, chociaż bardziej podoba mi się sedan - bez skutku. Kombiaka odrzucam, bo po co mam wozić powietrze jak ja to mówię - autem będę jeździł sam, ewentualnie z dziewczyną.

 

@kataryniarz

Jaka cena byłaby wg Ciebie okazyjna za taki egzemplarz z Polski jak podane w pierwszym poście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jestem w zasadzie zdecydowany na to Megane. Ostatnie pytanie - które byście wybrali? Oba auta obejrzałem, wizualnie i pod względem technicznym (pobieżnie) są w stanie idealnym, jak z fabryki. Ta grafitowa nie posiada climatronica, tylko manualną klimatyzację, ale jest nowsza i sprzedaje ją jakiś starszy pan, co może mieć przełożenie na poziom wyeksploatowania - cena oczywiście do negocjacji. No i silnik - słabszy (macie jakieś doświadczenia z nim w stosunku do wersji o 20 KM mocniejszej?), ale podobno tańszy w naprawie, bo bez koła dwumasowego. Ponadto - mam ją prawie pod domem, po drugą musiałbym pojechać ze 150-200km.

http://otomoto.pl/renault-megane-C23812026.html

http://otomoto.pl/renault-megane-rok-modelowy-2007-C23916396.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!