Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwizd powyżej 2tys obrotów


olej897

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem ze swoją Meganką od wczoraj. Gdy przyspieszam i przekraczam 2 tys obrotów wydobywa się gwizd jakbym miał gwizdek pod maską, po 2.5 tys obrotów gwizd ustępuje. Gwizdu nie ma gdy stoję w miejscu i przygazuje go do obrotów.

Poradzicie coś? Boje się że czeka mnie jakiś wydatek a mam ją dopiero 3 tyg. (Nie jest jeżdżona "na wariata")

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina Ci się kończy... koszt regeneracji z robocizną 1000-1500zł, gwarancja do roku. Jedź do mechanika i lepiej sprawdź-zregeneruj turbo bo jak strzeli to nawet w najgorszym wypadku naprawa wyniesie 4tyś zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy w ASO!! jedź do dobrego mechanika, wymontuje turbo, pewnie odda turbo do regeneracji a takich zakładów jest coraz wiecej (padnięte turbo pojawia się coraz częściej) i zamontuje spowrotem. Najczęsciej zakłądy regenerujące zabierają uszkodzone turbo(oceniają stopień uszkodzenia- ile $ itp) a dają od ręki nowe-zregenerowane turbo. Dodatkowo wymiana oleju i możesz zjezdzić następne 150tyś przy normalnym obchodzeniu sie z turbem. Jak jezdzić i szanować turbo opisane jest na form - szukaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to ostatnio spotkało. Jednak jak miałem do wyboru: regenerację turbiny za 1600 zł. lub zakup nowej za 1800 zł. na gwarancji Renault, to wybrałem to drugie. Starą mogę jeszcze sprzedać. Turbina to w sumie prosta rzecz, ale wymagająca precyzji rzędu mikrometrów. Młotkiem i śrubokrętem tego się nie naprawi. Do tego dochodzi prawidłowe ustawienie łopatek zmiennej geometrii. Na pewno jest to wszystko wykonalne, ale wymaga specjalistycznego sprzętu. W aucie firmowym mamy turbinę po regeneracji, po roku już lekko gwiżdże. Ja wolę trochę dopłacić, ale mieć pewność co mam. Więc jak możesz też kupić coś okazyjnie to rozważ tą możliwość. Ja znalazłem na Allegro - ASO Rosiak i Syn ze Szczecina się oferował. Jak regenerować to w sprawdzonym warsztacie, staraj się uzyskać 2 lata gwarancji bez limitu km (jak ktoś wie co robi, to da Ci tyle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo, tzn. po regeneracji turbina gwiżdże. I wydaje mi się, że "to tak jest". czemu tak sądze? Jak regenerują turbo to otwierają je, wyrzucają środek i wkładają nowy. Ale obudowa zostaje. Nie uda się jej złożyć idealnie tak jak była złożona w fabryce. Nawet przez minimalne dziurki, odstępy czy jakby to nazwać przelatuje powietrze pod sporym jednak ciśnieniem. A to daje odgłos gwizdu... U mnie jak wspomniałem turbo gwiżdże, ale oleju nie zaciąga, moc jest, cała reszta też ok ( a sprawdzam to dosyć często) i się nie przejmuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jestem umówiony na sprawdzenie pod komputerem, elektroniką i czy nie ma przedmuchów gdzieś. Myślicie że może to coś może mieć wspólnego?

Im więcej kilometrów zrobię tym bardziej będzie się psuć turbina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też delikatnie gwiżdże, w dTi też gwizdało a wiem, że turbina była OK. Jak na moje każda turbinka troche pogwizduje...

Ogólnie w najbliższym czasie wybiore się na hamownie, to mi powiedzą jak wygląda kondycja mojego silniczka <piwko>

Edytowane przez brudijr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo uciekam do warsztatu. Mam nadzieje, że zrobią to na miejscu.

Ps. Zauważyłem że z przewodu (jak się stoi przodem do silnika to po prawej stronie jest łącznik plastykowy z (silnikiem?) do którego wchodzą 3 przewody)ucieka troche oleju, na polbruku miałem 2 krople.

 

Dodano: 27 kwi 2012 - 11:56

A więc wróciłem. Sprawdzili go... Turbina ok, silnik ok, przewody od turbiny całe. Przepuszcza coś od rury wydechowej? jakieś łącze.. Nowa część 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!