Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwizd powyżej 2tys obrotów


olej897

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem ze swoją Meganką od wczoraj. Gdy przyspieszam i przekraczam 2 tys obrotów wydobywa się gwizd jakbym miał gwizdek pod maską, po 2.5 tys obrotów gwizd ustępuje. Gwizdu nie ma gdy stoję w miejscu i przygazuje go do obrotów.

Poradzicie coś? Boje się że czeka mnie jakiś wydatek a mam ją dopiero 3 tyg. (Nie jest jeżdżona "na wariata")

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina Ci się kończy... koszt regeneracji z robocizną 1000-1500zł, gwarancja do roku. Jedź do mechanika i lepiej sprawdź-zregeneruj turbo bo jak strzeli to nawet w najgorszym wypadku naprawa wyniesie 4tyś zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy w ASO!! jedź do dobrego mechanika, wymontuje turbo, pewnie odda turbo do regeneracji a takich zakładów jest coraz wiecej (padnięte turbo pojawia się coraz częściej) i zamontuje spowrotem. Najczęsciej zakłądy regenerujące zabierają uszkodzone turbo(oceniają stopień uszkodzenia- ile $ itp) a dają od ręki nowe-zregenerowane turbo. Dodatkowo wymiana oleju i możesz zjezdzić następne 150tyś przy normalnym obchodzeniu sie z turbem. Jak jezdzić i szanować turbo opisane jest na form - szukaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to ostatnio spotkało. Jednak jak miałem do wyboru: regenerację turbiny za 1600 zł. lub zakup nowej za 1800 zł. na gwarancji Renault, to wybrałem to drugie. Starą mogę jeszcze sprzedać. Turbina to w sumie prosta rzecz, ale wymagająca precyzji rzędu mikrometrów. Młotkiem i śrubokrętem tego się nie naprawi. Do tego dochodzi prawidłowe ustawienie łopatek zmiennej geometrii. Na pewno jest to wszystko wykonalne, ale wymaga specjalistycznego sprzętu. W aucie firmowym mamy turbinę po regeneracji, po roku już lekko gwiżdże. Ja wolę trochę dopłacić, ale mieć pewność co mam. Więc jak możesz też kupić coś okazyjnie to rozważ tą możliwość. Ja znalazłem na Allegro - ASO Rosiak i Syn ze Szczecina się oferował. Jak regenerować to w sprawdzonym warsztacie, staraj się uzyskać 2 lata gwarancji bez limitu km (jak ktoś wie co robi, to da Ci tyle).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo, tzn. po regeneracji turbina gwiżdże. I wydaje mi się, że "to tak jest". czemu tak sądze? Jak regenerują turbo to otwierają je, wyrzucają środek i wkładają nowy. Ale obudowa zostaje. Nie uda się jej złożyć idealnie tak jak była złożona w fabryce. Nawet przez minimalne dziurki, odstępy czy jakby to nazwać przelatuje powietrze pod sporym jednak ciśnieniem. A to daje odgłos gwizdu... U mnie jak wspomniałem turbo gwiżdże, ale oleju nie zaciąga, moc jest, cała reszta też ok ( a sprawdzam to dosyć często) i się nie przejmuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jestem umówiony na sprawdzenie pod komputerem, elektroniką i czy nie ma przedmuchów gdzieś. Myślicie że może to coś może mieć wspólnego?

Im więcej kilometrów zrobię tym bardziej będzie się psuć turbina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też delikatnie gwiżdże, w dTi też gwizdało a wiem, że turbina była OK. Jak na moje każda turbinka troche pogwizduje...

Ogólnie w najbliższym czasie wybiore się na hamownie, to mi powiedzą jak wygląda kondycja mojego silniczka <piwko>

Edytowane przez brudijr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo uciekam do warsztatu. Mam nadzieje, że zrobią to na miejscu.

Ps. Zauważyłem że z przewodu (jak się stoi przodem do silnika to po prawej stronie jest łącznik plastykowy z (silnikiem?) do którego wchodzą 3 przewody)ucieka troche oleju, na polbruku miałem 2 krople.

 

Dodano: 27 kwi 2012 - 11:56

A więc wróciłem. Sprawdzili go... Turbina ok, silnik ok, przewody od turbiny całe. Przepuszcza coś od rury wydechowej? jakieś łącze.. Nowa część 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!