Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 1,6 z LPG


PiotrWawa

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem pewny czy prefiks nad tytulem właściwy

 

Mam propozycję... i zastanawiam się czy skorzystać...

Mogę kupić Scenic II z LPG (III generacja - holenderska) silnik 1,6 111KM

Rok produkcji - 2006

przebieg... 130000km

Sprowadzony z zagranicy.

Szczerze... podoba mi się (dobrze wyposażony), pewne źrodło (raz już skorzystałem - jestem zadowolony)... ale:

Francuz (wiadomo - opinia "F")

Renault (po Peugeocie i Citroenie...mam uwagi <piwko>)

Przebieg - wydaje sie duży - czy nie?

Czy ktoś może zachwiać - bądź wesprzeć moją decyzję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok 2006 - jeżeli przed wrześniem to będzie phI. phII to bodaj od września.

Przebieg - niewiele ponad 20000 rocznie. Jak dla mnie prawdopodobny, ale oczywiście do sprawdzenia.

Co do reszty to nie wypowiadam się bo nie mam takiego samochod (chcę kupić i ciągle szukam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mnie zapewniają.... silnik stworzony do instalacji gazowej (może nie specjalnie - ale podobno idealnie pasuje)

Więc myślę, myślę, myślę.... i .... w końcu napisałem tutaj.

Pomyślałem: "Albo mi napiszą - można brać, albo nie ruszaj bo to awaryjne autko"

Edytowane przez PiotrWawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zobacz, co to za instalacja i znajdź kogoś, kto ewentualnie ją będzię serwisował i sprawdź koszt częsci zamiennych instalacji bo później się okaże, że cały przód instalacji będzię do wymiany. Generalnie mało jest szpeców od holenderskich instalacji, szczególnie III generacji. Następna sprawa, dziwne jest że ktoś do tak młodego autka pakuje 3 generację zamiast sekwencji. W Twoim wypadku szukałbym, czegoś bez gazu i sam zagazował. Będziesz wiedział na czym stoisz i będziesz miał pewność, że wszystko z lpg jest ok. Co do samego autka, poczytaj forum, jest bardzo dużo o wadach i zaletach. Ja mam Scenica II i na razie nie żałuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat miałem złe przygody z samochodem z holenderskim gazem-okazało sie ze przebieg był dużo większy, części trudnodostępne, mało warsztatów gazowych które mogłyby to zrobić. Oryginalnie z fabryki Sceniki II 1.6 16V wychodziły z instalacją gazową, jaką akurat to nie wiem. Tyle że były to wersje Authentique lub co najwyżej Alize czyli podstawowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi <piwko>

Super - że jest ktoś - kto może pomóc ...

Co do tej instalacji :)

No meczę się trochę :)

Bo źródło jest dla mnie pewne, jeszcze mnie nigdy nie oszukano, a już korzystałem.

I właśnie tam mnie zapewniają ... że jest zepsute), i jest punktem głównym w zakupie (chociaż nie tylko).

Do tej pory byłem wrogiem gazu, silnik powinien chodzić na tym - do czego go stworzono - jak twierdziłem.

 

Dodano: 16 maj 2012 - 18:00

KUPUJĘ GO :)

Cena dobra

@sylwekdm - masz rację, to moje niedoinformowanie... to jest sekwencja V generacja.

Boję się trochę o elektronikę, bo "napchany" bajerami... ale wszystko chodzi tip top.

Zamiast koła zapasowego... zestaw naprawczy :), tu chyba gorzej.

Jasna tapicerka :P, to też minus...

Ale pozostałe jest oki.

Serwisowany w ASO - wszystko do sprawdzenia i sprawdzone... zresztą znam osobę od której kupuję.

Jeszcze raz wszystkim dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasnej tapicerki az tak bardzo się nie bój :) Od stycznia 2007 mam krótkiego Scenica IIphII z jasną tapicerką. Używany codziennie do przewozów brzdąca (córka ma teraz już 6,5 roku) i mimo kilku przygód nie jest źle, tapicerka była prana po raz pierwszy rok temu i nie dlatego że była masakrycznie brudna tylko żeby ją odświeżyć w momencie pojawienia się drugiego szkraba. Wielkiej różnicy między przed a po nie zauważyłem (wyszukaj moje samochody w dziale "Nasze auta" i obejrzyj). Drugiego mam 1,5 roku, jest z 2007 r. i też z jasnym wnetrzem (łącznie z kierownicą), zniszczeń nie było widać, inna rzecz że staram się czystymi rękami, butami i ubraniem z samochodu korzystać. Ogólnie moim zdaniem tapicerka jest wytrzymała. Koniec OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

No cóż, jeździł świetnie... dwie trasy do Chorwacji przejechał - i to aż po Dubrovnik.

Ani razu nie zawiódł, no może raz - jak zakrztusił się gazem na granicy z Węgrami - ale po 20 minutach mu przeszło - na zmiennej jeździe benzyna/gaz wypluł z siebie truciznę (bo to pewnie gaz tankowany w Chorwacji mu zaszkodził) i potem szedł ładnie równo i spokojnie. Wygodny - pewny i stabilny w eksploatacji... Ale sprzedany :(

Trochę żal, jednak kupiłem nowszego Scenica III z silnikiem TCE 130. Zobaczymy co ten potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!