Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy


matek8821

Rekomendowane odpowiedzi

do Optima:

Ja mam scenica IphII z elektroniczną przepustnicą . Możesz mi wskazać jakiegoś manuala jak to rozebrać?. Zakładałem już wątek , ale zerooo odpowiedzi.Przeszukałem forum ( nie tylko to ) ale jakoś mało w temacie tej przepustnicy.Nie chciałbym czegoś spaprać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SII też jest elektroniczna. Odłączyłem z jednej strony gumową rurę o średnicy ok. 12cm (połączenie przepustnicy z filtrem powierza). Odłaczyłem wtyczki z przepustnicy. Odkręciłem 3 śruby. I juz była na zewnątrz. Do środka gardzieli psikałem środkiem do czyszczenia. Nic więcej jej nie rozkręcałem. Potem czynności odwrotne wraz z zastosowaniem nowej uszczelki na styku przepustnica - kolektor dolotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pytanie z innej beczki jak rzecz która ma przeżyć auto jest do wymiany?

Kup pożądane oringi poskładaj to na pastę monterską np. opon i w tedy zobacz efekty.

 

Kompletnie nic to nie dało nie ma żadnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam. pisałem w innym temacie. mój problem sie sam rozwiązał, padła mi nie dawno cewka zapłonowa, wymieniłem i po problemie. dodam że najlepsze są beru, a orginalne to lepiej nie kupować bo szybko sie palą (sagem). ja akurat miałem ostatnią cewke firmy sagem i właśnie ona sie spaliła. a wcześniej musiała mieć takie przebicie. dodam że nawet na kompie nic nie pokazywało że cewka jest uszkodzona. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś może ma jakiś pomysł? Ja wyjąłem przepustnice i ją wyczyścilem przy okazji wyciągania i czyszczenia tego elementu:

thumb_hosting_zdjec_1357491095__przepustnica_1a.jpg

 

Niestety od razu po tym zabiegu obroty biegu jalowego podniosly sie podczas jazdy na luzie do 1100/1200 obr/min- w momencie kiedy zatrzymam się i postoję służszą chwilę to obroty spadną do prawidlowych 800/700 obr/min. Czytając kolejne tematy uznałem że napewno wymienić muszę uszczelke pomiedzy przepustnicą a kolektorem dolotowym-co uczyniłem. Jednak rezultatów jakby brak. Wiec odłaczylem akumulator i po 30 minutach podłaczylem go spowrotem, odpaliłem silnik i pozwoliłem mu popracowac z 15 minut. Jednak rezultatów brak. Przy okazji rozbierania i czyszczenia przepustnicy zauważyłem że jest ona jakby częściowo otwarta-tzn widać światło z drugiej strony co zaznaczylem na zdjęciu.

thumb_hosting_zdjec_1357491150__przepustnica_10a.jpg

Czy wobec tego macie pomysł co można jeszcze w tej sytuacji zrobić? Czy powinienem sie udać na jakieś przyuczenie przepustnicy? Czy to prawidłowe ze przepustnica jest lekko uczylona w momencie kiedy wyjąłem ją z auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szpary między ruchomą w kształcie koła "blachą" a obudową - to tak ma być. Jest coś takiego jak przyuczenie przepustnicy.

Jak pisałem kilka postów wyżej - jak pamiętam mi chyba zajęło ponad tydzień zanim podwyższone obroty ustabilizowały się na odpowiednim poziomie.

Z każdym dniem były coraz niżej.

Od tego czasu nie mam problemó z wolnymi obrotami a zbliżamy się do roku od czyszcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mój skrót myślowy - pisząc: "Jest coś takiego jak przyuczenie przepustnicy." miałem na myśli usługę w ASO czy kogoś z CLIPem.

Ja najpierw też o tym myślałem, bo mnie wkurzały te podwyższone obroty i wycie samochodu na wolnych. Ale zanim się zdążyłem dobrze zastanowić jak znaleźć czas by podjechać do ASO - minął tydzień i wszystko się samo naprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No włąsnie to moje pytanie-czy jak podjade do kogos z clipem to czy właczy magiczny program "przyuczanie przepustnicy" który spowoduje że obroty się obniżą czy nie? Tak czy inaczej pojeźdzę z tydzien i dam znac...

 

Dodano: 24 sty 2013 - 21:29

Bylem dzisiaj u kolesia który pracuje w ASO. Nijako po znajomosci (za 100zl) zrobil mi przyuczenie przepustnicy. Przy okazji po usuwał jakies stare bledy i oproznil jakis zbiornik oparów paliwa. Problem wysokich obrotów podczas jazdy na biegu jałowym (1200obr/min) ustał. Teraz jak wrzuce luz podczas jazdy to mam jakies 900obr/min. Po zatrzymaniu 800obr/min.

Generalnie samo przyuczenie przepustnicy polega na jej kilkukrotnym skrajnym wychyleniu w kazdą stronę. Do zrobienia w renualt podobno tylko Clipem.

Jedna prosba do was...ktos moze powiedziec jakie ma obroty podczas "jazdy na luzie" i podczas "postoju na luzie" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Po wyczyszczeniu przepustnicy, też mam problem z wysokimi obrotami. Jednak po przejechaniu około 40 km zauważyłem, że obroty powoli się stabilizują. Mam nadzieje, że przepustnica się po jakimś czasie sama przyuczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie po jakimś czasie padła cewka, i problem sie sam rozwiązał. najlepsze są beru, i można wymieniać pojedynczo. przynajmniej ja tak wymieniałem i autko jeżdzi do dziś bez problemów. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam wszystkie ceweczki Beru. Po czyszczeniu przepustnicy przejechałem już ponad 100 km i obroty znacznie się poprawiły. Obecnie na biegu jałowym trzyma około 1 tys. obrotów, które po chwili na postoju spadają do wartości około 750. Sporadycznie na postoju wskoczą maks. do 1100 obr/min, ale po chwili spadają do 750. Mam nadzieję, że niedługo wszystko wróci do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!