Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skradziono Megankę


RobQ

Rekomendowane odpowiedzi

A kolega słyszał, żeby ubezpieczalnia wypłaciła taką kwotę żeby można było za nią kupić takie samo auto?

 

Zdecydowanie tak - jak masz w miare dobre ubezpieczenie to kradzież pojazdu w pierwszym roku od zakupu = wypłata całej kwoty z fvat a potem to już zależy od wariantu ubezpieczenia - jak szukałeś jak najniższej kwoty do zaopłaty to już sam udział własny może bardzo boleć nie wspominając juz o utracie wartości pojazdu...

Edytowane przez athlon64x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Tak kiedyś sprawdzałem ile jest warte moje auto. Przy ubezpieczaniu wycena auta jest zawyżona. W przypadku szkody, wycena wartości auta jest zaniżona. W moim przypadku było to równe 2000zł. To co napisałeś powyżej może dotyczy parumiesięcznego auta, jak auto ma więcej niż rok to mocno wątpię, że uzyskasz z odszkodowania więcej niż 80% wartości. Ubezpieczalnia zawsze znajdzie jakieś ale, np. to, że napisałeś przy zawieraniu umowy, że auto będzie garażowane, a stało pod blokiem, na niestrzeżonym parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ubezpieczaniu wycena auta jest zawyżona. W przypadku szkody, wycena wartości auta jest zaniżona.

Takie praktyki są prawnie zabronione. TU celowo i świadomie łamią prawo, ponieważ klient (w większości przypadków) nie jest tego świadomy. Świadomy klient skieruje sprawę do sądu, nieświadomy zadowoli się tym, co jemu dadzą. TU mają to wkalkulowane w ryzyko i jeżeli im by się to nie opłacało, zaniechali by takich praktyk. Dopóki kara finansowa jest mniejsza niż zysk, taki proceder będzie kwitł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o nie do końca się z Tobą zgodzę, że wypłacą max 80% bo ... Są przecież polisy z opcją stałej wartości w trakcie jej trwania, czyli masz tą samą wartość auta przez cały rok, oczywiście jest cała masa opcji obniżających wysokość składki a co za tym idzie wartość polisy (udział własny itp, itd). W przypadku nowych aut można zawrzeć polisy gwarantujące utrzymanie wartości fakturowej samochodu przez 3 lata (np. Warta) lub 5 lat (PZU).

A tak na marginesie wydaje mi się, że dyskusja zaczyna dotyczyć zupełnie innej sprawy niż w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja koledze szczerze współczuję. Utrata własności na pewno nie jest miłym i przyjemnym doświadczeniem. Zwłaszcza, że jak znam życie, trzeba będzie jeszcze prowadzić batalię z TU o odszkodowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TU celowo i świadomie łamią prawo

Spokojnie. Umowa AC jest umową dobrowolną i po prostu trzeba czytać warunki, zanim się je podpisze i na nie zgodzi. Firm ubezpieczeniowych jest na tyle dużo, że jest w czym wybierać. Powszechny jest błąd myślenia, że suma ubezpieczenia jest tożsama z rzeczywistą wartością samochodu. Tak może być, ale wcale nie musi, a generalnie są to dwa różne pojęcia. Obecnie wszystkie firmy stosują Eurotax lub Infoekspert do wyceny wartości auta zarówno przed zawarciem umowy jak i w przypadku poźniejszej szkody. Jak się poda wszystkie istotne czynnki wpływające na wartość (na plus i na minus) to wycena początkowa stanowiąca sumę ubezpieczenia będzie zgodna z rzeczywistością i nie będzie potem rozczarowań. Trzeba też mieć przykrą świadomość, że obecnie z upływem czasu wartość auta spada (czasem dużo), a nie rośnie. Firmy ubezpieczeniowe też to wiedzą i wcale nie upierają się, żeby ubezpieczać samochód na dokładnie tę kwotę, która wychodzi z początkowego wyliczenia. Klient ma możliwość korekty. A jeżeli ktoś korzysta wyłącznie z usług swojego niby "zaufanego" pośrednika, który "wartość" ustala na podstawie jakichś bliżej nieokreślonych notowań gazetowych i winduje ją do niebotycznych granic, bo ma z tego prowizję, a on bezkrytycznie przyjmuje to, choć wie jaka jest obecnie sytuacja na rynku to niech ma potem pretensje do siebie. Prosta zasada, którą trzeba się kierować to: "po co przepłacać"? Po co płacić wysokie składki od kwot, które nie odpowiadają wartości samochodu lub wiedząc, że wartość ta stale maleje? Wystarczy odrobina rozsądku i zimnej kalkulacji ile jest warte auto na początku okresu ubezpieczenia, a ile będzie warte po roku. Poza szczególnymi warunkami i przypadkami (które można dodatkowo wynegocjować) odszkodowanie ma odpowiadać wartości rzeczywistej auta w dniu kradzieży, bo taka jest generalna zasada odszkodowań - tak było i tak będzie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki klient płaci wysokie składki, jest klientem. W momencie, kiedy z tych wysokich składek należy wypłacić odszkodowanie, klient staje się wrogiem.

Kiedyś, jak jeszcze oglądałem TV (chyba w Turbo kamerze) był reportaż. Koleś ubezpieczył auto z opcją o nie utracie wartości. Policzona została jemu wartość auta od której opłacał składki. Przez bodajże 3 lata opłacał, wszystko było OK. Ale jak auto spłonęło, nagle się okazało, że pracownik źle policzył wartość auta (zawyżył) i chcieli jemu oddać kwotę pomniejszoną o różnicę w wartości, bez rekompensaty za zawyżone składki. Oczywiście składki płacił od wartości zawyżonej. Sprawę skierował do sądu. Nie wiem, jak sprawa się skończyła, ale każdy prawnik i radca prawny, przyznawał rację ubezpieczającemu. I jednoznacznie wskazywali, że ubezpieczyciel (PZU) łamie prawo i robi to świadomie. Tak więc dopóki strumień pieniędzy płynie, wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z was wie czy możliwe jest namierzenie auta z fabrycznym Tom Tomem na pokładzie ?

 

Napisze sama teorię:

A więc tak. Od około 2011 roku są montowane w Megane III urządzenia TomTom z seri Live. Z nastałe wbudowaną kartą SIM (karta ma na pewno swój numer)- potrzebną do łączenia się z Internetem i wymiany danych o natężeniu ruch. A węcc aby móc te dane zbierać muszą wiedzieć jaka karta SIM gdzie się znajduje np. czy jedzie, czy stoi w korku.

Jeśli korzystałeś z aktualizacji map, wiec musiałeś założyć konto w TomTom i wtedy numer seryjny nawigacji został przypisany do Twojego konta.

 

A więc teraz jeśli to wszystko zbierzemy do kupy- wychodzi jedna myśli. Przy współpracy firmy Renault , TomTom i Policji dało by się zlokalizować tą Nawigację jeśli ktokolwiek by ją użył. Czy w kradzionym samochodzie lub po zakupie na rynku wtórnym. Wystarczy że dana karta SIM spróbuje się dobić do sieci wtedy wystarczy zobaczyć gdzie próbuje się dobyć do sieci GSM i później tylko lokalizacja i po sprawie.

Znając jednak nasze i świtowe realia dostaniemy takie odpowiedzi:

TomTom- nie ma takiej możliwości, bo by wybuchł skandal że namierzają swoich użytkowników.

Renault woli abyś zakupił nowe autko.

Policja robi swoje, ale bez śladów nić nie zdziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczowo lub nie - dumny jestem z dyskusji, która rozpętała się wiadomy temat.

Czytam z uwagą i rady przyswajam do późniejszego wykorzystania.

 

Dziękuję Kolegom i pozdrawiam.

Edytowane przez RobQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się kolego @Pawle. TMC to już stara technologia. Poczytaj o urządzeniach TomTom z serii Live to dowiesz się kilku nowych rzeczy. TMC działa w jedną stronę do użytkownika a dzięki karcie SIM i połączeniu z Internetem mamy komunikacje w obydwie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor wątku zadał pytanie dotyczące nawi, więc mu udziałem odpowiedzi.

 

Carminat TomTom z Live nie był montowany we wszystkich autach nawet po 2011 roku.

Nie we wszystkich, ale jeśli RobQ zadał pytanie się o taką możliwośc to pewnie nawiacje ma. Ale jaką to on sam powinien już wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!