Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Do oceny -ciekawe co znajdziecie?


lge

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy:

Brak plastikowej osłony w kształcie trójkąta na prawym ramieniu wycieraczki - na alegro/ASO są po 150pln - może ugrać obniżenie ceny :)

Brak folii ochronnej na porgu przed tylnim prawym kołem. Po drugiej stronie jest. Najczęściej po malowaniu juz tego nie naklejają. Daję sobie głowe obciąć, że prawytył był robiony. Ponad to brak napisu RENAULT na klapie - ale podobno nie zawsze jest.

Ale w mojej ocenie najgorsze w tym egzemplarzu to jest chyba to, że to totalny golas. Jeszcze na żywo takiego nie widziałem - w szczególności z korbkami :) z tyłu.

Francuskie auto kupuje się m.in. po to, że za nieduże pieniądze mają bogate wyposażenie. Brak hamulca elektrycznego, tempomatu, schowka środkowego, automatycznej klimatyzacji, Handsfree (!), czujnika zmierzchu/deszczu, lusterka fotochromatycznego, ESP itd.

Nie..... taki egzemplarz nie byłby dla mnie.

 

Drugi:

Nic szczególnego negatywnego nie można napisać poza znów tym, że to golasek totalny, pierwszy miał jeszcze alumy ten nie.

Jeszcze bym w pierwszym dopytał co to za instalacja LPG - z opisu wnioskuję, że z taką przyjechał z zagranjicy - więc aby nie było problemu z serwisem jak będzie jakaś dziwna.

Ogólnie - jak często się tu kiedyś wypowiadałem, zawsze muszę dopisać swoje 3 grosze co do wyposażenia, a raczej jego braku. Rozumiem kupować nowy w salonie to pomiędzy pełną opcją a golasem i z 20-30 tysięcy może być róznicy. Ale przy używanym? 2-3? Oszczędzić dwa trzy by się potem męczyć? To nie dla mnie, ale nie odmawiam innym swoich wyborów. Ja wolę "starszy" (choć wiek nie ma takiego znaczenia jak stan) lepiej wyposazony niż nowszy golas. Nie przywiązuję jak 99,9999999% Polaków wagi do rocznika/przebiegu - a stanu i wyposażenia.

Edytowane przez Optima
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy:

 

to co pisał Optima, ale jeżeli chodzi o wyposażenie to ma ESP a przynajmniej włącznik i skórzana kierownicę a w tej kompletacji tych rzeczy nie powinno być. Zastanawia mnie czemu ma lakierowane na kolor nadwozia wszystkie listwy, chyba nie powinny takie być ale upierać się nie będę. Zastanawia mnie dźwignia zmiany biegów, nie ma opaski do wstecznego a to sugeruje skrzynię pięciobiegową a zdaje się że powinna być szóstka (sprawdziłem w folderze reklamowym i pięciobiegowe skrzynie były w wersjach 1.4 16V oraz 1.5 dCi 85 KM). Fabryczne instalacje były tylko w wersjach z 1.6 16V i wyposażeniu Authentique/Alize. Nie widać żadnego przełącznika który mógłby służyć do przełączania typu paliwa, chyba że ma go w miejscu wyłacznika ESP.

 

Drugi:

 

wygląda OK, ale tez najbardziej podstawowa wersja, być krajowy i mieć rzeczywisty przebieg. Uszkodzenie pokazane na zdjęciu to standardowa szkoda parkingowa, ja na swoim mam kilka podobnych sztuk (wkurzajace ale nie wpływa na pracę silnika). Moim zdaniem warto się nim zainteresować jeżeli ma historię, jednak porozglądaj się czy nie znajdziesz jakiegoś lepiej wyposażonego. Jeżeli nie to obejrzyj ten drugi, do mnie akurat przemawia bardziej. I porównaj dźwignie zmainy biegów w obydwu, powinno być tak jak w drugim.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy - przycisk ESP widziałem, ale w opisie nic o ESP nie ma i tak napisałem

Ma też jakiś dziwny pstryczek w miejscu gdzie normalnie jest włącznik tempomatu (po lewej stronie na obudowie kolumny kierownicy) - może tym się włącza fabryczne LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1: mało zdjęć, te które są pozostawiają wiele do życzenia... brak przebiegu.

2: Brak zaślepki w przednim zderzaku w miejscu gdzie wkręca się oczko do holowania, hak może mówić o stanie sprzęgła, wpadnięta lampeczka oświetlenia tablicy, brudny fotel kierowcy poprzedni właściciel fleja? albo auto na firmę. Nie do końca pasujący przedni zderzak. Zestaw bluetooth co może świadczyć ze auto jeździło w firmie.

3. Zmęczony fotel kierowcy i sama kierownica czyli większy przebieg. Przetarty zderzak na tyle.

 

Tylko tyle mi się w oczy rzuciło niech ktoś jeszcze się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy:

 

oryginalnie francuski van zwany u nich societe, czyli dwa fotele i przestrzeń bagażowa, dlatego czarne na maksa szyby, kolor (standardowy "societkowy") i jakbyś na zywo dokładnie obejrzał przednie blotniki to będą ślady po naklejkach okreslających DMC, wymiary zajmowane na drodze itp. Zadnych zdjęć drugiego rzedu siedzeń a zagłówki z tyłu oryginalne nie są, powinny być chiwane w oparcie. Ja bym go odpuscił, szczególnie że przebieg bedzie miał raczej ogromny. Inny kolor zaślepki ucha holowniczego w tylnym zderzaku, ale to już raczej drobiazg. Wyplakowany i tyle.

 

Drugi:

 

3 karty? Ciekawostka... raczej oryginalnie tyle nie było :) Potwierdzam opinie Merkaby.

 

Trzeci:

 

już był oglądany w innym wątku. Skłaniam sie ze to 2007 r. produkcji a rejestracja w 2008. To akurat nic złego, ale opis może wwprowadzac w błąd. Goła wersja.

 

Ogólna informacja o hakach:

 

Hak nie zawsze musi oznaczać zahetane auto. Może być podobnie jak w moim przypadku gdzie założyłem hak żeby na jedną imprezę w roku nie męczyć wnętrza. Jeżdżę raz na rok na targi (w Warszawie i tutaj tez mieszkam), czyli jednego dnia jadę z Powsina na Wolę i wracam czyli jakieś 40-45 km i kilka dni później robię taka samą trasę zwijając stoisko, na przyczepie jadą 3 skrzynie z planszami, wszystko waży jakieś 100-120 kg. Oprócz tego miałem okazję raz poza tym przejechać się z przyczepą (przewożąc znajomemu zakupiona meblościankę z Ikei). Hak założyłem w takim celu i ewentualnie pod bagażnik rowerowy (którego jeszcze nie kupiłem :) ) bo pchanie rowerów na dach Scenika juz mi zbrzydło. Zatem sugeruję nie odrzucać od razu samochodu z hakiem jeżeli reszta jest ok, wydaje mi się że należy obejrzeć główkę haka i gniazdo-jak będą nosiły ślady intensywnego użytkowania wtedy można sie zastanawiać. W moim przypadku hak jest odkręcany i zazwyczaj mam go zdjętego, ale na zimę zakładam i używam jako ostrogę bojową bo mimo czujników parkowania i kamery z tyłu wjechanie zderzakiem w zaspę zmrożonego lodu może spowodować niezłe spękania zderzaka (miałem takie ślady w poprzednim samochodzie). Koniec offtopu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy i drugi - już koledzy napisali.

Natomiast trzeci... tu kupującego w opisie tego totalnego golasa poniosła nieźle fantazja:

A więc nie ma on:

- Automatyczna klimatyzacja

- 8x Airbag w tym w szczególności nie ma : poduszka na kolana kierowcy

- VDC - czyli "po polsku" ESP

- HBA - to nawet nie wiem co to jest

- El. szyby - ale tylko przód :)

- Kontrola trakcji - czyli ESP (a może ma? do końca nie widać ale wątpie w takim total golasie)

- Dzielona tylna kanapa - w scenicach II nie było kanap :)

- Centralny zamek + pilot w kluczyku - j.w. w SII nie było kluczyków

- Autoalarm

- Duzy szyberdach - panorama - ehhhh aż szkoda komentować

- Hak holowniczy

- Podłokietnik - nieoryginalny badziew

Opis jakby innego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bytm jechał oglądać :) Na moje oko nie ma się do czego przyczepić, silnik taki jak powinien być, rozrząd na łańcuchu, możliwe że ma FAPa. Cena rozsądna, ma ksenony itp, wersja dosyć bogata. Dokładane czujniki parkowania z przodu, tylne raczej oryginalne, do minusów można zaliczyc btrak tempomatu, ale najsensowniejszy z ostatnio linkowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi (i za scalenie wątków przez moderatora :-> )

Tak ten ostatni niexle wyposażony, tylko pojawia się kolejny dylemat:

-Ten z 2007 Scenic II za 38000 brutto

-Czy z 2009 Scenic III (poleasingowy) za 41000 brutto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ten z 2009 ma całą historię i podobnie sie prezentuje to warto sie przyjrzeć, porównaj jednak wyposażenie itp i pamiętaj: Scenic III z 2009 r. może (ale nie musi) cierpieć na choroby wieku dziecięcego a tego z 2007 masz prawie najlepiej wyposażona wersję no i poliftowego, czyli w teorii większość problemów zlikwidowana... Nie jestem tylko pewien czy SIII nie znajdziesz tylko z 1,9dci bo zdaje mi sie że w 2009 w Polsce w ofercie nie było 2.0dci, sam musisz rozważyć co lepsze...

 

Dla uzupełnienia, jak odstawiłem jeden z samochodów do serwisu jako zastępczy wydano mi Scenika II 1.4 TCE w wersji Expression chyba. Pojeździłem tym dwa dni i powiem szczerze ze lepiej się czuję w moim SIIphII i to nawet w wersji Expression (taki jest żony, mmój to Privilage)... Może to kwestia przyzywczajenia, ale troche drobiazgów w III wydaje mi sie uwstecznieniem: twardszy i mniej przyjemny w dotyku plastik deski rozdzielczej, mniej przyjemny materiał obiciowy na fotelach, więcej plastiku na boczkach drzwi (twardego), mniej schowków (w SII bardzo sobie chwalę schowki w drzwiach-zamykane w podłokietniku, w SIII chyba w zadnej wersji ich nie ma), rozmieszczenie przełączników, usytuowanie dźwigni zmiany biegów.... Zalety też miał, oczywiście, ale sam bym sie zastanawiał. Gdybym zmieniając swojego SIphII miał do wyboru w porównywalnej cenie SII i SIII nie mając wcześniejszych doświadczeń z SIIphII pewnie bez mrugnięcia okiem wybrałbym SIII. Ale to moje zdanie...

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic III z 2009 r. może (ale nie musi) cierpieć na choroby wieku dziecięcego

A kilka takich chorób lub nawet epidemii jak bąble pod lakierem kilumiesięcznych aut jest na forum opisanych, warto zaglądnąć w tematy techniczne, zarówno elektryka/ mechanika jak i nadwozie, dla scenioli jak i meganek III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!