Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Propozycja nowego działu w dziale mechanika


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zaproponować utworzenie nowego działu w dziale mechanika, poświęconemu szczególnym aspektom samochodów z otwieranym dachem, materiałowym oraz sztywnym. Jak wiadomo silniki, układ napędowy, kierowniczy, zawieszenie, elektryka itd. są dla każdej wersji nadwoziowej podobne do siebie lub wręcz identyczne i tutaj nie widzę potrzeby rozgraniczania. Jednakże otwierany dach pociąga za sobą dość znaczne modyfikacje nadwozia i wnętrza. Do tego dochodzi masa skomplikowanej mechaniki, elektryki, hydrauliki, kwestia regulacji poszczególnych elementów nadwozia. Ktoś, kto nie miał z takim samochodem nigdy do czynienia raczej nie pomoże i pewnie nawet nie jest takimi tematami zainteresowany, a często giną one wśród masy innych dyskusji. Zatem proponuję utworzenie nowego, wspólnego działu do dyskusji na tematy mechaniczne związane tylko ze szczególnymi cechami kabrioletów. Oczywiście temat typu "Jak wymienić filtr paliwa w MII CC 1,9 dCi" nie ma tam prawa racji bytu, bo pomimo iż dotyczy CC, to jest to taka sama robota jak w każdej innej Megane z tym silnikiem. Natomiast "Jak ustawić pochylenie szyb bocznych w MII CC bo przedostaje się do środka woda" to problem, który jest obcy każdej innej wersji nadwoziowej. A co Wy o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zauważyłeś główne różnice są w nadwoziu, więc ja bym proponował, jeśli taka będzie potrzeba użytkowników i zgoda Admina, by do działu Mechanika > Nadwozie, podwozie, wnętrze.. dodać to co proponujesz.

Rzecz jasna będzie tam i tak trochę zamętu bo z tym rozwiązaniem dachu, jest powiązana i hydraulika i elektryka, które to mają swoje oddzielne podfora, no i oczywiście 3 grupy rocznikowe.

To jednak moim zdaniem można rozwiązać zakładając w sumie 9 tematów głównych i w nich te zagadnienia odpowiednio poruszać.

Inna sprawa to ilość takich aut na forum. Przypuszczam, że dział będzie miał powodzenie takie jak ten o CB, a może nawet mniejsze.

Z tej też przyczyny nie tworzyłbym takich oddzielnych grup również w Elektryce.

Inna opcja:

Nowe dodatkowe topiki pod nazwą Cabrio (by się odróżniały) zarówno w Mechanice- ogólne,

oraz Elektryce- ogólne i tam już bez podziału zamieszczać tematy o wszystkich grupach modelowych bez dodatkowych, szczegółowych podziałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, może być w nadwoziu. W sumie to bez znaczenia, bo i tak będzie to dział interdyscyplinarny i tego się nie uniknie. Tworzyć w każdym dziale osobno nie ma sensu, bo jak słusznie zauważyłeś, nie będzie to najpopularniejszy dział na forum. Chodzi tylko o zebranie w jednym miejscu spraw, które dotyczą tylko i wyłącznie odmian Cabrio. Tutaj można zrobić już prefiksy Megane I Cabrio, Megane II CC, Megane III CC. Ewentualnie jeszcze z podziałem na phI/phII, chociaż to chyba nie miało żadnego wpływu na mechanizm dachu. Umieszczenie tam tematów nawet związanych z elektryką nie byłoby dużym błędem, gdyż dotyczyłyby w pierwszej kolejności nadwozia (mechanizmu dachu), a dopiero później elektryki czy hydrauliki. Podobnie jest z oświetleniem, które też przecież jest jak najbardziej elektryczne, a mimo to ma osobny dział. Co więcej - nawet naprawa elektryki dachu, mimo iż temat typowo elektryczny, raczej nie zainteresuje nikogo kto ma inną odmianę nadwoziową, i też taka osoba raczej nie będzie potrafiła pomóc, więc odizolowanie tematu również wskazane.

A co sądzą o tym inni właściciele tych samochodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jaki jest problem w utworzeniu nowego działu? Nie rozumiem. Ja właśnie zakupiłem cabrio, i teraz męczę się z przeszukiwaniem kilkunastu stron w wyszukiwarce. Jak ma być porządek, to ma być, nie widzę problemu w utworzeniu nowego działu. Kilka kliknięc dla administratora/moderatora i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!