Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, jak to jest że wg producenta w Scenicu jest ona potrzeban a w Megane już nie;)

Pewnie po Megane doszli do wniosku, że jednak z tą drobną sprężynką będzie lepiej działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem podobnie z tym ,że czasem ocierało, czasem hamulec słabo hamował a czasem nie bylo go wcale.Założenie sprężynek nic nie dało(ocieranie).Po rozebraniu zacisku wszystko stało się jasne.Jest on tak zrobiony , że przy wkręcaniu tłoczka należy lekko go wciskać jeżeli się nie wkręca to należy kręcić nim do skutku lekko wciskając NIGDY nie naciskać " z całej siły" Połaczenie samego tłoka z elementem znajdującym się na gwintowanym pręcie (oś dzwigni ręcznego) w momęcie wkręcania jest realizowana wyłącznie za pomocą tarcia , zaś by element ten na pręcie z gwintem mógł sie swobodnie kręcić , pomiędzy tłoczkiem a nim właśnie zastosowano łożysko oporowe (kulkowe).Łożysko "pracuje wylącznie w chwili zadziałania ciśnienia płynu podczas hamowania".Gdy przyłożymy zbyt dużo siły przy wkręcaniu odkształcają sie bieżnie owego łożyska doprowadzając do nieprawidlowego działania mechanizmu.W samym tłoczku jest jeszcze element uszczelniony oringiem .Musi on swobodnie się poruszać w gnieżdzie tłoczka (tworzy coś w rodzaju poduszki powietrznej) tzn. Odpowiedzialny jest za "odepchnięcie "tloczka w trakcie normalnej pracy hamulca od elementu na gwintowany pręcie by ten mógł się swobodnie obracać i "coś w rodzaju pneumatycznego sprzęgiełka podczas wkręcania z jednoczesny wciskaniem".U mnie pomimo że zacisk nigdy nie był rozbierany ten element z oringiem był calkowicie zardzewiały, jego gniazdo w samym tłoczku też,dodam iż całość jest zanużona w płynie bez dostępu powietrza(teoretycznie).Owa rdza plus trudności z wkręceniem tłoczka spowodowały powyższe klopoty.Po wymianie tłoczka jak i elementu z oringiem znajdującym się w tłoczku oraz wyżej opisanym łożyskiem problemy minęły. ;) Sprężynki jednak zostawiłem tak dla spokoju ;) Dobre sprężynki (nierdzewne ) można dostać w sklepach z art. motocyklowymi służą do połączenia tłumika z rurą.Ps. Jeżeli ktoś jest zainteresowany moge wstawić zdjęcia rozebranego zacisku (tylnego) z opisem współpracujących części.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw proszę zdjęcia, jestem bardzo ciekawy jak ten mechanizm "wpychano-wkręcany" wygląda w praktyce.

 

Znalazłem wątek o regeneracji zacisku podobnie zbudowanego (tzn. wkręcanego) na forum VW, czy tak samo można dostać się do wnętrza zacisku w naszych Meganach? Można poprostu wykręcić tłok z tej gwintowanej śruby bez ryzyka wycieku płynu, jakiegoś rozszczelnienia?

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=341477

Edytowane przez [email protected]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można poprostu wykręcić tłok z tej gwintowanej śruby bez ryzyka wycieku płynu, jakiegoś rozszczelnienia?

A jak chcesz tego dokonać skoro wyciągając tłoczek rozszczelniasz cylinderek??

po to właśnie tam są oringi by to było szczelne.

Jest sposób by utracić jak najmniej płynu, jednak i tak musisz mieć płyn na dolewkę i po poskładaniu odpowietrzać hamulce.

Sposobem tym jest mocne ściśniecie przewodu gumowego przed cylinderkiem. Można tego dokonać nawet małym ściskiem stolarskim, małym imadełkiem modelarskim, albo kluczem francuskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ehh ten ręczny... Po woli zaczynam dochodzić do wniosku ze po udanej M1 ph1 przesiadłem sie w potwora M2 ... U mnie z kolei problem ze reczny z lewej strony nie odbija jak zaciągnąłem kiedys to musialem sie kłaść pod auto zeby wcisnac z tyłu ten zacisk dopiero odpuscilł... W weekend wymiana tarcz i klocków spróbuje przesmarować może coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skonczone !! tarcze wymienione, reczny rozruszany i hula swietnie wytestowany.. O dziwo jedna tarcza była o wiele mniej zużyta niż druga (czyżby ktoś wymieniał jedną ?). Jestem zadowolony nastepna robota to wahacze i drążek kierowniczy :D

ps u mnie z recznym był też problem, że ten pancerz miedzy zaciskami dodatkowo był rozwalony i stawiał opór.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zgodnie z obietnicą.Dla wyjaśnieina tłoczek hamulca nazwałem w objaśnieniu TŁOK ,zaś element który wchodzi do tłoka hamulcowego TŁOCZEK.

Pierwsze ,drugie,trzecie zdjęcie części krok po kroku.

post-37975-0-84824100-1342721833_thumb.jpg

post-37975-0-15996400-1342721855_thumb.jpg

post-37975-0-56243400-1342721878_thumb.jpg

Zdjęcie nr. 7 zardzewiała końcówka tłoczka (ocieranie klocków kłopoty z ham. nożnym mała skuteczność głębiej wpada pedał).

post-37975-0-69288700-1342721916_thumb.jpg

Zdjęcie nr.10 otwór w tłoku w którym pracuje końcówka tłoczka objawy jak wyżej (widoczna rdza).

post-37975-0-23877500-1342722032_thumb.jpg

Zdjęcie nr.6i8 bieżnia łożyska uszkodzona na skutek zbyt silnego wciskania tłoka podczas wkręcania (przycinanie tłoka w zacisku brak hamulców na danym kole poprawa po lekkim obróceniu tłoka)

post-37975-0-22756600-1342721939_thumb.jpg

post-37975-0-59115000-1342721960_thumb.jpg

Zdjęcie nr.9 dla ciekawych jak wygląda połączenie osi dzwigni ręcznego z tłoczkiem tłoka.

post-37975-0-23374200-1342721983_thumb.jpg

Zdjęcie nr.11 tłoczek z łożyskiem i podkładkami do montażu w tłoku ,na koniec pierścień zabezpieczający(brak na zdjęciu).

Uwaga przy składaniu zespołu tłoczek tłok : składamy przy powierzchniach lekko przesmarowanych płynem hamulcowym .Nie wypełniać otworu zdjęcie nr.10 płynem.

Miłej zabawy. :D

post-37975-0-51214100-1342722085_thumb.jpg

post-37975-0-63279200-1342722005_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Tutaj znajdziecie oryginalne sprężynki do tylnych zacisków (ocynkowane-nie korodują). Sam kupiłem i jestem zadowolony. Trochę drogie ale dużo tańsze i lepsze od tych z ASO za 150zł.

 

Linku nie moge dodać także wpiszcie na OLX "Zacisk tylny Sprężynka hamulca ręcznego Renault Megane II, Scenic" powinno wyskoczyć.

Edytowane przez przemek833
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...

Ja kupywałem jakiś czas temu na OLX , wystarczy wpisać " megane ii sprężynki" wtedy za komplet z przesyłka dałem koło 40zł a niestety teraz za komplet liczą 50 zł, za sztukę 38zł, plus ewentualna cena przesyłki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!