Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

co zrobić po śmierci FAP


skoq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ;)

 

W mojej Meganie II 1,9 dci zapchał się śmiertelnie filtr FAP. Z uwagi na to że do pracy mam jedynie 5 km nie udało jej się skutecznie go doczyszczać i umarł. Czyszczenie super specyfikami i innymi wynalazkami nie przyniosło żadnych pozytywnych skótków skutków więc chciałem zapytać o rozwiązanie mojego problemu.

 

Z tego co się orientuję można :

 

- kupić nowy FAP za 4250 zł

- kupić używany za 1000 zł ( nigdy nie wiadomo w jakim stanie)

- założyć emulator

- wgrać oprogramowanie bez filtru FAP

 

Czy ktoś z Was miał już podobny problem i mógł by mi pomuc pomóc?

Z góry dziekuję,

pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rozwiązaniem będzie pozbycie FAP zarówno fizycznie, jak i zmieniając soft. Kupując używany ryzykujesz, że dostaniesz gorszy niż masz. Gdzieś na forum pisało o czyszczeniu FAP myjką ciśnieniową, ale nie wiem, czy to skuteczny sposób. Poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie już niestety w gre nie wchodzi, bo niewiele elementów orginalnych z filtra mi pozostało w puszce.. wszystko się tam zapiekło i trzeba było to usunąć. Zatem soft albo emulator. Pytanie tylko czy to działa i gdzie ewentualnie w okolicach Krakowa można by to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim aucie (Zafira B - diesel) wyciąłem dpfa (odpowiednik fapa). Wszystko trwało może 1h. Pełen profesjonalizm - wycięcie filtra i wspawanie nowego bez wkładu. Wszystko mieli już przyszykowane. Czujniki pozostały, ale soft został podmieniony na nowy i auto jeździło bez najmniejszego problemu. Tylko, że ja robiłem to w Poznaniu. Filia firmy jest także w Wałbrzychu. Ja osobiście polecam wycięcie go i podmianę softu. Kupisz nowy, a za chwilę znowu bedziesz miał problemy. Sam napisałeś, że jeździsz na krótkich dystansach. Używany to wyrzucenie kasy w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nim zakupiłem sceniola drugiego też interesowałem się tym tematem, profilaktycznie. Wiekszość 1,5dCi z tego rocznika miało FAP-a.

w Rydułtowach taka wycinka z podmianą softu, kosztowała wówczas 1500zł. (zgranie, przeróbka i ponowne wgranie, przy tym robiono i zachowywano kopię bezpieczeństwa oryginału)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nieoficjalnego źródła się dowiedziałem, że jeżeli do Fapa dochodzą przewody ciśnieniowe/podciśnieniowe, to nalezy je zacisnąć, FAP wymienić na prostą rurę, a filtr można wyłączyć clipem. Podobno koszt takiej operacji samemu to ok 100zł (bo trzeba rurę dorobić). Jeżeli to prawda, to można trochę zaoszczędzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

jak wyżej napisałem, samemu :blink:

Jak zrobiłeś już porządek z EGR-em to wypal go teraz clipem, jak raz nie pomoże, to jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!