Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

co zrobić po śmierci FAP


skoq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ;)

 

W mojej Meganie II 1,9 dci zapchał się śmiertelnie filtr FAP. Z uwagi na to że do pracy mam jedynie 5 km nie udało jej się skutecznie go doczyszczać i umarł. Czyszczenie super specyfikami i innymi wynalazkami nie przyniosło żadnych pozytywnych skótków skutków więc chciałem zapytać o rozwiązanie mojego problemu.

 

Z tego co się orientuję można :

 

- kupić nowy FAP za 4250 zł

- kupić używany za 1000 zł ( nigdy nie wiadomo w jakim stanie)

- założyć emulator

- wgrać oprogramowanie bez filtru FAP

 

Czy ktoś z Was miał już podobny problem i mógł by mi pomuc pomóc?

Z góry dziekuję,

pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rozwiązaniem będzie pozbycie FAP zarówno fizycznie, jak i zmieniając soft. Kupując używany ryzykujesz, że dostaniesz gorszy niż masz. Gdzieś na forum pisało o czyszczeniu FAP myjką ciśnieniową, ale nie wiem, czy to skuteczny sposób. Poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie już niestety w gre nie wchodzi, bo niewiele elementów orginalnych z filtra mi pozostało w puszce.. wszystko się tam zapiekło i trzeba było to usunąć. Zatem soft albo emulator. Pytanie tylko czy to działa i gdzie ewentualnie w okolicach Krakowa można by to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim aucie (Zafira B - diesel) wyciąłem dpfa (odpowiednik fapa). Wszystko trwało może 1h. Pełen profesjonalizm - wycięcie filtra i wspawanie nowego bez wkładu. Wszystko mieli już przyszykowane. Czujniki pozostały, ale soft został podmieniony na nowy i auto jeździło bez najmniejszego problemu. Tylko, że ja robiłem to w Poznaniu. Filia firmy jest także w Wałbrzychu. Ja osobiście polecam wycięcie go i podmianę softu. Kupisz nowy, a za chwilę znowu bedziesz miał problemy. Sam napisałeś, że jeździsz na krótkich dystansach. Używany to wyrzucenie kasy w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nim zakupiłem sceniola drugiego też interesowałem się tym tematem, profilaktycznie. Wiekszość 1,5dCi z tego rocznika miało FAP-a.

w Rydułtowach taka wycinka z podmianą softu, kosztowała wówczas 1500zł. (zgranie, przeróbka i ponowne wgranie, przy tym robiono i zachowywano kopię bezpieczeństwa oryginału)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nieoficjalnego źródła się dowiedziałem, że jeżeli do Fapa dochodzą przewody ciśnieniowe/podciśnieniowe, to nalezy je zacisnąć, FAP wymienić na prostą rurę, a filtr można wyłączyć clipem. Podobno koszt takiej operacji samemu to ok 100zł (bo trzeba rurę dorobić). Jeżeli to prawda, to można trochę zaoszczędzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

jak wyżej napisałem, samemu :blink:

Jak zrobiłeś już porządek z EGR-em to wypal go teraz clipem, jak raz nie pomoże, to jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!