Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem niedawno Megane 2, i podczas dłuższej trasy zauważyłem że we wnętrzu zrobiło się strasznie ciepło (dodam że działa regulacja nawiewu jak włącze żeby leciało zimne powietrze to leci zimne , jak ciepłe to leci ciepłe, a temp silnika również wydaje sie byc ok 3 kreska od dołu na wskaźniku), zatrzymałem auto i zaczałem szukać o co kaman. Szukając metodą dotykową okazało się że nagrzała się konsola centralna i w sumie większość deski od dołu. Z pomoca forum i książki serwisowej doszukałem się że to całe ciepło idzie chyba od nagrzewnicy (jej okolice były wręcz gorące), miałem wczesniej Astre 2 i tam nie było takiego dogrzewania. A moje pytanie jest następujące, czy to norma w megankach, że nagrzewnica działa tak intensywnie nonstop, czy też nie powinna mieć takiej temp jak nie ogrzewa sie wnętrza auta? W zimie to może i dobre by było ale w lato troche marnie to wypada bo trzeba klime w sumie właczać żeby komfortowo podróżować na dłuzszych dystansach.

 

Pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica jest włączona w układ chłodzenia silnika i cały czas grzeje. Nie ma tam żadnego zaworu w układzie chłodzenia. A ogrzewanie jest realizowane przez odpowiednie kierowanie powietrza, przy pomocy klapek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale czy nagrzewnica powinna tak sama z siebie bez udzialu nawiewu (i chęci kierowcy) nagrzewać kabinę? Czy jest to jakas wpadka konstruktora? A może powinna ona być jakoś izolowana, zeby nie rozpraszać tak bez sensu ciepła, a u mnie czegoś brakuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie sądzę bo bawiłem sie i wszystko działa jak należy (no może jest luz na pokrętle regulacji temp, ale nie widze problemów w działaniu), a problem stanowi chyba jednak sama nagrzewnica, gdyż jak juz wspomniałem cieple powietrze emitowane jest z dołu konsoli centralnej gdzie sie ona znajduje przez co nagrzewa cały dół deski rozdzielczej i kabine.

 

Dodano: 13 cze 2012 - 20:08

No dobra poszukałem i znalazłem że nagrzewnica powinna mieć jakiś zawór, który blokuje dopływ cieczy jak jest ustawiony nawiew na max zimny lub jak jest klima włączona, i teraz pytanie: Czy wie ktos gdzie może się on znajdować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego zaworu - płyn cały czas przepływa przez nagrzewnicę.Tak jest we wszystkich współczesnych samochodach Astrach też.Wszyscy posiadacze Renówek tak mają i nie narzekają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no astry G miałem już dwie i tam faktycznie nie było na co narzekać, a skoro renówki są tak technologicznie do przodu to fakt niepotrzebnego grzania nagrzewnicy w lato nawet podczas używania klimy jest dosyć niedopracowanym elementem, no ale mniejsza podjade do mechanika i niech on się wypowie

Edytowane przez tom607
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w lato

poprawna forma gramatyczna - w lecie

używania klimy jest dosyć niedopracowanym elementem

Kolega ma chyba niejakie problemy ze zrozumieniem tekstu czytanego? Proponuję przeczytać jeszcze raz.

Tak jest we wszystkich współczesnych samochodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje koledze wyciągnąć schowek i zobaczyć jak pracują klapki, bo podejrzewam uszkodzony jest mechanizm i cały czas powietrze leci przez nagrzewnicę. I stąd te kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam uszkodzony jest mechanizm i cały czas powietrze leci przez nagrzewnicę. I stąd te kłopoty.

Toć napisałem w moim poście, ale kolega upierał się, że ma uszkodzony zawór przy nagrzewnicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!