Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] wymiana filtra p.pylkowego kabiny w MII


Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 miesięcy temu...

Powiedzcie mi dobrzy ludzie, czy jak sam będę wymieniał filtr, a do jakiegoś serwisu klimatyzacji pojadę na czyszczenie/odkażanie/odgrzybianie/dezynfekcję, itp, to domyślam się, że wpierw muszę filtr zmienić, a potem resztę zrobić?

Odnośnie interwału wymiany: ostatnio wymieniałem ten filtr w ASO jakieś 15 miesięcy temu, a od pewnego czasu już czuć niemiły zapach po uruchomieniu klimy. Czy to z powodu za długiego eksploatowania filtra? Z podziękowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

POTWIERDZAM filtr przeciwpyłkowy jest tak skonstruowany czyli po nadcinany ze można go wymieniać bez jakiekolwiek demontażu schowka! zajmuje to 2 minuty , należny powoli wysuwać i zginać w dół filtr i wyjdzie i tak samo można włożyć. :mrgreen: :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Następnym razem też wypróbuję sposób bez demontażu schowka, aczkolwiek gdy robiłem to po raz pierwszy w ten weekend to poszło całkiem nieźle, godzinka czasu razem z odkurzaniem i wszystko pięknie gładko poszło. Już o wiele trudniej się napociłem i poobijałem se rękę podczas wymiany przedniej prawej postojówki :)

A co do nawiewu to poprawa nastąpiła ale liczyłem na coś więcej, bo moja Vectra całkiem inaczej i dużo lepiej dmucha.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dzisiaj udało mi się z powodzeniem (przynajmniej mam taką nadzieję :) ) wymienić filtr powietrza i filtr p. pyłkowy w mojej Megance. Zastosowałem metodę z "łamaniem" - świetna sprawa, 20min roboty. I tak się teraz zastanawiam. Może to głupie pytanie, ale czy takie łamanie filtra nie powoduje, że jest on w jakiś sposób mnie wydajny, lub skraca to jego żywotność? Zastanawiam się, bo tym razem, w związku z tym, że wymieniałem filtr p.p. pierwszy raz, postanowiłem kupić coś w miarę nie drogiego. Następnym razem może "szarpnę się" na Filtrona węglowego, tylko zastanawiam się, czy wtedy nie lepiej rozmontować schowek, żeby filtr wsadzić w całości.

 

Przy okazji poglądowo załączę miniaturki starych filtrów :)

filtry1of3.jpg filtry2of3.jpg filtry3of3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze demontuję schowek i wymieniam filtr tak jak to być zrobione powinno. Przy tej okazji usuwam wszelkie zanieczyszczenia z komory filtra (liście i inny syf) oraz pianką czyszczę komorę filtra, parownik i kanały. Osobiście uważam, że dopiero te wszystkie czynności dają pożądany efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało mi się z powodzeniem (przynajmniej mam taką nadzieję :) ) wymienić filtr powietrza i filtr p. pyłkowy w mojej Megance. Zastosowałem metodę z "łamaniem" - świetna sprawa, 20min roboty. I tak się teraz zastanawiam. Może to głupie pytanie, ale czy takie łamanie filtra nie powoduje, że jest on w jakiś sposób mnie wydajny, lub skraca to jego żywotność?

 

Wyjęcie starego przez połamania nie jest złe, ale włożenie nowego już tak. A dlaczego już odpowiadam. Jak się połamie filtr już dokładnie nie dolega do prowadnicy i większy syf leci na parownik (kawałki liści, owady itp itd). Także nie jesteśmy wstanie usunąć przy tej metodzie wszystkiego syfu jaki zebrał się przed filtrem. Osobiście myślę, że wynik 20 minut na wymianę poprzez łamanie jest trochę za duży, bo mi wymiana z odkręceniem schowka i wyczyszczeniem miejsca w który wkładamy filtr i ponownym skręceniem wszystkiego zajmuje 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście myślę, że wynik 20 minut na wymianę poprzez łamanie jest trochę za duży

 

Możliwe, możliwe, ja jednak obchodziłem się z wszystkim jak z dzieckiem - pierwsza wymiana. Następnym razem spróbuję jednak rozkręcić schowek. Tylko pytanie czy warto czekać? Z jednej strony wydaje mi się, że łamania nie były na tyle duże, żeby filtr jakoś specjalnie odstawał od prowadnicy, z drugiej nie wiem jakie mogą być konsekwencje dostania się syfu do parownika (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, jestem tu nowy, więc będę się streszczał. Chcę podziękować za porady, wczoraj wymieniałem filtr przeciwpyłkowy w mojej MII. Dzięki Wam wymiana filtra z zastosowaniem metody z wyjmowaniem schowka trwała 15 minut + 5 minut odkurzania. Sprawa jest bardzo prosta, nawet jak dla mnie :) pozdrawiam

Edytowane przez loliks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, ja również postanowiłem sam wymienić filtr kabinowy. Dokonałem zakupu wybrałem filtr węglowy. Zastanawiałem się nad metodą instalacji nowego filtra i wybrałem metodę z demontażem schowka. Uznałem że połamany filtr może nie do końca zdać egzamin z uwagi na mniejszą szczelność. Jest to banalnie proste trzeba tylko do tego podejść z cierpliwością. Całość trwało ok 30min łącznie z czyszczeniem schowka <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Powiedzcie mi dobrzy ludzie, czy jak sam będę wymieniał filtr, a do jakiegoś serwisu klimatyzacji pojadę na czyszczenie/odkażanie/odgrzybianie/dezynfekcję, itp, to domyślam się, że wpierw muszę filtr zmienić, a potem resztę zrobić?

Odnośnie interwału wymiany: ostatnio wymieniałem ten filtr w ASO jakieś 15 miesięcy temu, a od pewnego czasu już czuć niemiły zapach po uruchomieniu klimy. Czy to z powodu za długiego eksploatowania filtra? Z podziękowaniem.

Zasugerowałem się tym postem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!