Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] wymiana filtra p.pylkowego kabiny w MII


Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 miesięcy temu...

Powiedzcie mi dobrzy ludzie, czy jak sam będę wymieniał filtr, a do jakiegoś serwisu klimatyzacji pojadę na czyszczenie/odkażanie/odgrzybianie/dezynfekcję, itp, to domyślam się, że wpierw muszę filtr zmienić, a potem resztę zrobić?

Odnośnie interwału wymiany: ostatnio wymieniałem ten filtr w ASO jakieś 15 miesięcy temu, a od pewnego czasu już czuć niemiły zapach po uruchomieniu klimy. Czy to z powodu za długiego eksploatowania filtra? Z podziękowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

POTWIERDZAM filtr przeciwpyłkowy jest tak skonstruowany czyli po nadcinany ze można go wymieniać bez jakiekolwiek demontażu schowka! zajmuje to 2 minuty , należny powoli wysuwać i zginać w dół filtr i wyjdzie i tak samo można włożyć. :mrgreen: :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Następnym razem też wypróbuję sposób bez demontażu schowka, aczkolwiek gdy robiłem to po raz pierwszy w ten weekend to poszło całkiem nieźle, godzinka czasu razem z odkurzaniem i wszystko pięknie gładko poszło. Już o wiele trudniej się napociłem i poobijałem se rękę podczas wymiany przedniej prawej postojówki :)

A co do nawiewu to poprawa nastąpiła ale liczyłem na coś więcej, bo moja Vectra całkiem inaczej i dużo lepiej dmucha.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dzisiaj udało mi się z powodzeniem (przynajmniej mam taką nadzieję :) ) wymienić filtr powietrza i filtr p. pyłkowy w mojej Megance. Zastosowałem metodę z "łamaniem" - świetna sprawa, 20min roboty. I tak się teraz zastanawiam. Może to głupie pytanie, ale czy takie łamanie filtra nie powoduje, że jest on w jakiś sposób mnie wydajny, lub skraca to jego żywotność? Zastanawiam się, bo tym razem, w związku z tym, że wymieniałem filtr p.p. pierwszy raz, postanowiłem kupić coś w miarę nie drogiego. Następnym razem może "szarpnę się" na Filtrona węglowego, tylko zastanawiam się, czy wtedy nie lepiej rozmontować schowek, żeby filtr wsadzić w całości.

 

Przy okazji poglądowo załączę miniaturki starych filtrów :)

filtry1of3.jpg filtry2of3.jpg filtry3of3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze demontuję schowek i wymieniam filtr tak jak to być zrobione powinno. Przy tej okazji usuwam wszelkie zanieczyszczenia z komory filtra (liście i inny syf) oraz pianką czyszczę komorę filtra, parownik i kanały. Osobiście uważam, że dopiero te wszystkie czynności dają pożądany efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało mi się z powodzeniem (przynajmniej mam taką nadzieję :) ) wymienić filtr powietrza i filtr p. pyłkowy w mojej Megance. Zastosowałem metodę z "łamaniem" - świetna sprawa, 20min roboty. I tak się teraz zastanawiam. Może to głupie pytanie, ale czy takie łamanie filtra nie powoduje, że jest on w jakiś sposób mnie wydajny, lub skraca to jego żywotność?

 

Wyjęcie starego przez połamania nie jest złe, ale włożenie nowego już tak. A dlaczego już odpowiadam. Jak się połamie filtr już dokładnie nie dolega do prowadnicy i większy syf leci na parownik (kawałki liści, owady itp itd). Także nie jesteśmy wstanie usunąć przy tej metodzie wszystkiego syfu jaki zebrał się przed filtrem. Osobiście myślę, że wynik 20 minut na wymianę poprzez łamanie jest trochę za duży, bo mi wymiana z odkręceniem schowka i wyczyszczeniem miejsca w który wkładamy filtr i ponownym skręceniem wszystkiego zajmuje 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście myślę, że wynik 20 minut na wymianę poprzez łamanie jest trochę za duży

 

Możliwe, możliwe, ja jednak obchodziłem się z wszystkim jak z dzieckiem - pierwsza wymiana. Następnym razem spróbuję jednak rozkręcić schowek. Tylko pytanie czy warto czekać? Z jednej strony wydaje mi się, że łamania nie były na tyle duże, żeby filtr jakoś specjalnie odstawał od prowadnicy, z drugiej nie wiem jakie mogą być konsekwencje dostania się syfu do parownika (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, jestem tu nowy, więc będę się streszczał. Chcę podziękować za porady, wczoraj wymieniałem filtr przeciwpyłkowy w mojej MII. Dzięki Wam wymiana filtra z zastosowaniem metody z wyjmowaniem schowka trwała 15 minut + 5 minut odkurzania. Sprawa jest bardzo prosta, nawet jak dla mnie :) pozdrawiam

Edytowane przez loliks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, ja również postanowiłem sam wymienić filtr kabinowy. Dokonałem zakupu wybrałem filtr węglowy. Zastanawiałem się nad metodą instalacji nowego filtra i wybrałem metodę z demontażem schowka. Uznałem że połamany filtr może nie do końca zdać egzamin z uwagi na mniejszą szczelność. Jest to banalnie proste trzeba tylko do tego podejść z cierpliwością. Całość trwało ok 30min łącznie z czyszczeniem schowka <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Powiedzcie mi dobrzy ludzie, czy jak sam będę wymieniał filtr, a do jakiegoś serwisu klimatyzacji pojadę na czyszczenie/odkażanie/odgrzybianie/dezynfekcję, itp, to domyślam się, że wpierw muszę filtr zmienić, a potem resztę zrobić?

Odnośnie interwału wymiany: ostatnio wymieniałem ten filtr w ASO jakieś 15 miesięcy temu, a od pewnego czasu już czuć niemiły zapach po uruchomieniu klimy. Czy to z powodu za długiego eksploatowania filtra? Z podziękowaniem.

Zasugerowałem się tym postem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!