Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane CC benzyna czy diesel?


megicc

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, niestety jest daleko. Tu nie ma nic godnego uwagi.

Kierownica powinna być szara a została obszyta (podobno taka fantazja poprzedniego niemieckiego właściciela).

Hmm? Trudno wyczuć jak to w rzeczywistości wygląda.

Mnie trochę zniechęca to, ze właściciel ma go od roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mieliście doświadczenia związane ze sprowadzanym autem?

Potrzebuję Waszej pomocy. Nie wiem jaka jest procedura sprowadzania takich aut i boję się aby nie kupić tzw. "lewego auta".

Kilka faktów, abyście znali sytuację - auto jest sprowadzone z FRANCJI, w Polsce sprzedaje je dealer, stoi niezarejestrowane (bez blach). Auto jest po wszystkich opłatach (tzw. przygotowane do rejestracji) więc chodzi mi raczej o radę dotyczącą formalności- na co uważać, aby nie zapłacić np. za kradzione auto, czy tym podobne??????

 

Mam kilka pytań;

- z kim de facto zawieram umowe z polskiem dealerem czy francuskim właścicielem auta?? (jaki dowód własności powinien mi okazać dealer?)

- czy oprócz faktury spisuje się również umowę kupna-sprzedaży?

- czy gdzieś odnajdę wzór francuskich dokumentów dotyczących auta?

-jakie dokumenty powinnam otrzymać od sprzedawcy-dealera?

Help! Bardzo proszę... Jeśli znacie się na tym to prośba o porady -a może wiecie gdzie te wszystkie wątpliwości mogę wyjaśnić?

 

Ps. brak blach to też kłopot ze sprawdzeniem auta w niezależnym serwisi:( jak to zorganizować? (tylko nie piszcie, że laweta, che che bo w ten sposób przehulam pieniądze na auto zanim trafię coś porządnego :D )

Z góry dziękuję za rady i wszelkie informacje, które będą pomocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- z kim de facto zawieram umowe z polskiem dealerem czy francuskim właścicielem auta?? (jaki dowód własności powinien mi okazać dealer?)

Tylko i wyłącznie z dealerem, powinna być faktura VAT marża, ewentualnie umowa kupna sprzedaży.

- czy oprócz faktury spisuje się również umowę kupna-sprzedaży?

Tylko jedno z tego.

- czy gdzieś odnajdę wzór francuskich dokumentów dotyczacych auta?

http://www.transport.gov.pl/2-483e638f7fe28.htm

-jakie dokumenty powinnam otrzymać od sprzedawcy-dealera?

Dowód zakupu (faktura lub umowa), dokumenty francuskie, tłumaczenie, opłata akcyzy i recyklingowa.

Warto z dowodem podjechać do tłumacza, żeby zerknął, czy auto czasem nie zostało skasowane z przeznaczeniem na części.

Bez blach to tylko laweta.

Poszukaj, czy w warszawie nie ma firm rejestrujących auta, to wyjaśnia wszelkie wątpliwości.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że wystawienie faktury nie wyklucza podpisanie normalnej zwykłej umowy K-S.

Faktura VAT nie jest umową, a dokumentem fisklanym. Umowa w tym wypadku zawarta ustnie może być także potwierdzona w formie pisemnej.

Przy okazji zakup samochodu tak jak i paczki zapałek w kiosku może być ustna (kodeks cywilny nie przewiduej dla samochodów formy specjalnej) - hahahah widzicie minę biurwy w urzędzie komunikacyjnym jak przychodzicie przerejestrować auto kupione na umowę ustną???? Chyba nie do przejścia. Choć gdzieś na forum emigrantów w UK czytałem jak ktoś przywiózł auto z Anglii do Polski kupione na umowę ustną. Z tego co pamiętam wiele miał ceregieli, wszędzie musiał pisac wyjaśnienia itp - zrobił to chyba tylko z nudów. Ale przerejestrował.

I pamiętam chyba audycję Janusza Wiessa, który własnie o to pytał i wszędzie go biurwy zbywały - dopiero w jakimś wydziela ministerstwa potwierdzili, że może, ale lepiej mieć papierową umowę.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak właśnie kupowałem ale jeszcze na ważnych francuskich blachach, które przy rejestracji oddałem w wydziale komunikacji. Auto na te numerki miało jeszcze 30 dni ważne ubezpieczenie wiec dojazdy do serwisu na kontrolę przed zakupem jak i powrót po zakupie do domu, był całkowicie legalny.

Od sprzedającego musisz uzyskać dotychczasowe oryginalne dokumenty auta, "Certificat d'immatriculation"

Skoro to diler to także:

-Zaświadczenie o jego numerze identyfikacyjnym REGON.

-Potwierdzenie zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT UE.

Ja otrzymałem kopie oryginałów, wcześniej w jego urzędzie potwierdzone

(na tej podstawie Ty jesteś zwolniony z opłaty skarbowej)

Skoro auto opłacone to:

-kwit opłaty recyklingowej

-oryginał Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju od nabytego wewnątrzwspólnotowo samochodu osobowego, niezarejestrowanego wcześniej na terytoriom kraju. (oryginalna nazwa)

( oczywiście mowa o tych dokumentach jeśli jeszcze tego nie wycofano, bo były takie pogłoski a te papiery mam z przed 2 lat)

No i na koniec:

-oryginał faktury VAT, która jest umową nabycia auta.

Tu zwracam uwagę, byś nie zgodziła się na wpisanie niższej kwoty niż tą, którą płacisz.

W przypadku problemów i ewentualnej sprawy w sądzie nie odzyskasz tego co zaplaciłaś, a jak wyjdzie na jaw zaniżenie kwoty, to jeszcze jesteś uczestnikiem przestępstwa.

To zdaje się wszystkie papiery jakie są potrzebne.

Skoro to Twoje upatrzone nie posiada tablic to możesz wykupić czasowe i na tej podstawie auto na kilka dni ubezpieczyć by móc się nim poruszać. No chyba, że diler taki ekwilibrysta i załatwi to na wariata, przepinając z innego auta, bo i takie sposoby widziałem.

To zresztą jego brocha, by umożliwić próbną jazdę przed zakupem, a nawet dojazd do ASO na kontrolę przedzakupową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę,żeby moje posty nie robiły wrażenia przemądrzania, ale:

Skoro to diler to także:

-Zaświadczenie o jego numerze identyfikacyjnym REGON.

po co mu zawracać tyłek, gdy od ponad roku baza danych Regon jest dostępna w necie:

www.stat.gov.pl/Regon

i każdy zainteresowany może sobie wydrukować.

Na marginesie: Regon to jeszcze ujdzie - ale prowadzący dłużej działalność gospodarczą pamiętają zapewne coś takiego jak wpisy do ewidencji działalności gopodarczej. One też od ponad roku nie istnieją w tej formie do jakiej przez ...naście lat się przyzwyczailiśmy. Dziś ani urząd miasta ani GUS - nie wydaje zaświadczeń w formie papierowej - każdy drukuje sobie sam z netu (lub jak nie ma dostępu do neta/kompa - może poprosić o druk w urzędzie)

Tzw. wpisy do EDG są dostępne tutaj

www.firma.gov.pl

I znów schody - jak natrafisz na jakąś tępą biurwę w banku/leasingu z klapkami na oczach do starych czasów to albo w ogóle Cię spuści na drzewo jak jej powiesz, żeby sama sobie druknęła wpis, ale jak to już jakimś cudem przejdziesz to potem masz problem bo wpisy aktualne nie maja numerów i co ona biedaczka ma wpisać do systemu jak ten chce od niej numer???? A wiadomo system rządzi i bez numeru nie przepuści dalej. :D

Ile się od klientów nasłuchałem takich opowiastek. Ci co mają dłużej działalność mają jeszcze stare archiwalne druki to mają łatwiej. Na szczęście sytuacja się dzień za dniem coraz bardziej normuje - ale na początku..... był koszamr ehhh.

-Potwierdzenie zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT UE.

VAT-UE - potwierdzisz tutaj:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

Polecam korzystać z tych serwisów ma się pewność aktualnych danych niz operać się na jakiś dokumentach REGON/EDG np. z roku 2002.

Ja otrzymałem kopie oryginałów, wcześniej w jego urzędzie potwierdzone

(na tej podstawie Ty jesteś zwolniony z opłaty skarbowej)

Opłaty skarbowej (2%) nie płaci się wtedy gdy transakcja ta podlega przez sprzedającego opodatkowaniu VAT, a nie od tego czy ktoś jest w Regonie czy ma VAT-UE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima- a to co przed zakończeniem posta napisałem w nawiasie to przeczytałeś???

( oczywiście mowa o tych dokumentach jeśli jeszcze tego nie wycofano, bo były takie pogłoski a te papiery mam z przed 2 lat)

Wówczas musiały być, auto zostało zarejestrowane bez zbędnych pytań, zająknięć i dodatkowego biegania. 2 choćby i zbędne kartki więcej, nie ważą wiele w teczce, a ile mniej stresu jak są na miejscu..

Te Panie bardziej wolą ksero obsługiwać, jak w necie danych firm szukać, nawet na wskazanych stronach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę się wytłumaczyć późną porą pisania posta. Normalnie o tej porze to już na drugi bok się przewracam, a wczoraj nocka w robocie by na dzisiaj przygotować wniosek o upadłość dla klinta. Cóż, nie tylko SkyClub upada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!