Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bardzo duże zużycie oleju 1,9 dCi


Rms

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

auto mam od niecalych dwoch miesiecy (Scenic PhI 2004 1,9 dCi). Jestem na kilka dni w Niemczech po pierwszej dlugiej trasie. Po zrobieniu ok. 730 km ubylo ok. 1,2 litra oleju (dolalem 1 litr bo tylko tyle wzialem profilaktycznie na dolewki). Przed wyjazdem w ASO chcialem sprawdzic jaki jest olej i ustalono, ze na 90% 5W40. W ASO powiedziano mi, ze moge wziasc na dolewke do 1 litra 10W40 i tylko taki mialem wiec na autostradzie dolalem. Auto ma pewny przebieg 153000 km, nie zauwazylem zeby kopcil, silnik pracuje rowno. To moje pierwsze Renault.

Prosze o Wasze opinie co robic? Czy moge dolewac w drodze powrotnej olej 10W40 przy tak duzym zuzyciu jezeli moze byc wlany 5W40? Czy moze lepiej poszukac jakiego warsztatu i wymienic dla pewnosci nowy olej taki jakiego bede dolewal w trasie powrotnej (chce zostac juz na 10W40)? Skad wogole tak duze zuzycie oleju??? Czekam na Wasze opinie. Z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nawet jesli mam olej 5W40 to moge dolac drugi litr oleju 10W40 (juz jeden wlalem ale go prawie juz nie ma, brak takze wyciekow pod silnikiem) aby wrocic do Polski i nic sie nie powinno stac z silnikiem?

Co moze byc przyczyna takiego zuzycia? Czy to moze oznaczac koniec turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówiłem abyś wymienił olej przed wyjazdem. Miałbyś spokojna głowę a tak tylko kłopot. Olejów syntetycznego nie powinno się mieszać z półsyntetycznym ani tym bardziej z mineralnym. Bo łatwo pozbawić w ten sposób silnika smarowania. Można mieszać oleje w tej samej klasie np 5W40 elfa z 5W40 mobila.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda.

Oleje są ze sobą mieszalne i uzyskana mieszanina ma właściwości pośrednie między wymieszanymi olejami.

Półsytnetyki powstają właśnie w wyniku mieszania olejów bazowych mineralnych z syntetycznymi.

Spokojnie zalej najtańszy 10W40 na dojazd do domu i tutaj po wyjaśnieniu przyczyny zużycia zmienisz olej.

Poniżej wycinek ze strony Mobila, ale prawie każdy producent ma w swoich ulotkach coś takiego.

http://www.mobil1.pl/warsztaty-mobil-1/faq.aspx#5

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby dlaczego półsyntetyk jest śmiercią dla turbiny? Jeździ dużo samochodów na takim oleju i niekoniecznie mają problemy z turbiną. Jazda na syntetyku nie gwaratuje, że turbo nie wysiądzie. Po prostu mając turbo trzeba odpowiednio traktować silnik.

Turbo w dieslu jest stosowane od kilkudziesięciu lat a syntetyk od kilkunastu, wcześniej był tylko mineralny i turbiny wytrzymywały podobne przebiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancji nie ma, ale zwiększa prawdopodobieństwo wielokrotnie. Dawne "minerały" były o wiele lepsze niż nasze pożal się Boże "syntetyki" z turbo trzeba się obchodzić delikatnie rozgrzewać-chłodzić, ale i czasem dać w palnik.

W każdym razie przyglądnął bym się turbinie w tym problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za dotychczasowe opinie.

Co do turbiny to mysle, ze problem w pierwszej kolejnosci moze jej dotyczyc lecz auto ciagnie bez problemu, jest elastyczne i czuc moc. Lecz nie mialem do tej pory doswiadczenia z dCi Renault wiec moge sie mylic.

Ale jezeli to poczatki konca turbiny to czy jest jeszcze szansa na niedopuszczenie do jej dalszego uszkodzenia? Jak jechac autostrada do Polski aby w ogole dojechac do domu? (jaka predkosc, itp.) Czy moge wydluzyc jej zywotnosc? Zalezy mi na dotarciu do domu bez awarii (jade z malymi dziecmi).

Czekam na Wasze cenne porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc może być, ale olej cieknie przez uszczelnienia.

Nie przesadzaj z prędkością i obrotami, sprawdzaj co kilkaset kilometrów poziom oleju.

Pamiętaj, żeby nie lać chłodnego oleju, do gorącego silnika, odczekaj kilkanaście minut przed dolewką.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki moze byc koszt regeneracji/naprawy/wymiany turbiny?

 

Dodano: 06 lip 2012 - 21:48

Do domu dojechałem bez problemów, silnik ciągnął bez problemów (tempomat i 120 km/h). W Niemczech kupiłem na dolewki 5 litrów najtańszego oleju 5W40. Auto zużyło w trakcie wyjazdu 1 litr oleju na ok. 500 km. W sumie w ciągu kilku dni musiałem dolać 3,3 litra oleju na ok. 1700 km.

Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika widzę wyciek oleju z pod jakby plastikowego "grzybka" łączącego gumowy wąż, który biegnie w pobliże korka z bagnetem i wlewem oleju (to chyba odma, o której czytałem na forum, jeśli się mylę to poprawcie mnie bo aż tak się na tych silnikach nie znam). Według mnie wyciek nie jest aż tak duży żeby uciekało tamtędy aż tyle oleju. Załączę link z forum aby lepiej zobrazować te miejsca, w których są przecieki: http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=8345

Czy to może być wadliwy regulator, o którym pisał autor posta, z którego wkleiłem link do zdjęcia? W tych samych miejscach także u mnie rosi lub cieknie. Najwięcej spod tego u góry (pierwsza od lewej strzałka). Czytałem także na forum aby sprawdzić pod kątem oleju przewody do inter cooler`a lecz nie wiem gdzie ich szukać.... . :)

Muszę się rozejrzeć za dobrym mechanikiem. Możecie kogoś polecić z Zielonej Góry lub okolicy?

Podpowiedzcie także w jakim kierunku iść w poszukiwaniu przyczyny zużycia oleju. Czy turbinę można jakoś szybko zdiagnozować? Czy trzeba ją najpierw wymontować i rozebrać czy jest inny prostszy i szybszy sposób...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć opaskę z przewodu idącego od sprężarki do chłodnicy (opaska przy chłodnicy) i sprawdź ile tam jest oleju.

To jest za duży ubytek, żeby tyle wyleciało z tych miejsc.

Sprawdź, czy w rurze wydechowej nie masz tłustego nalotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!