Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bardzo duże zużycie oleju 1,9 dCi


Rms

Rekomendowane odpowiedzi

Opaski przy intercooler`ze nie zdejmowałem, jak dla mnie za trudny dostęp. W końcówce rury wydechowej jest czarna sadza (jak mąka tylko czarna), brak natomiast tłustego nalotu. Ta sadza sprawia wrażenie suchego pyłu.

Byłem w dwóch warsztatach specjalizujących się w Renault. Tak na szybko jedni mówią, że może jakieś nieszczelności lub turbina a drudzy w pierwszej kolejności postawili na pierścienie tłokowe (może pozapiekane / popękane itp.) i proponują zacząć od czyszczenia odmy, coolera i płukania silnika preparatem, który ma mieć coś wspólnego z pierścieniami (płukanie czy coś w tym rodzaju, dokładnie nie pamiętam), raczej nie wspominali o zdejmowaniu głowicy. Potem mechanik jeszcze zdjął na pracującym silniku pokrywkę od odmy (przy korku wlewu i bagnecie), z której wypryskiwał dość intensywnie olej. Mówił, że to nie dobrze. Co to może oznaczać?

W obu warsztatach odległe terminy jeśli chodzi o wstawienie auta.

Podjadę dziś jeszcze do znajomego, ma warsztat, co prawda nie specjalizuje się w Renault ale powiedział, że popatrzy.

To tyle na tą chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem termin w warsztacie specjalizującym się w Renault. Muszę odczekać prawie tydzień.

W międzyczasie byłem u innego znajomego mechanika, po odkręceniu korka wlewu oleju (ten razem z bagnetem) na pracującym silniku z tego miejsca dość mocno pod ciśnieniem leci dym i nieznacznie pryska olej. Czy może to świadczyć o pierścieniach lub innej poważnej usterce silnika 1.9 dCi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto spalało od trzech miesięcy olej, co miesiąc dolewałem 1 litr oleju przy przebiegu 2000 km. Interkuler był w oleju, żadnych wycieków na silniku, ciśnienie w cylindrach właściwe,w warsztacie powiedziano mi że zanik oleju to wina niesprawnej turbiny, wymieniłem turbinę (wstawiłem po regeneracji), średnie spalanie poprawiło się i dynamika samochodu, jednak po pięciu dniach padła panewka na korbowodzie I,(prawdopodobnie silnik wydobywał z siebie wyższą moc, dobrą moc) po wyjęci wału, okazało się że przewód odmy był zapchany, po rozkręceniu na panewkach widać ślady (plamy, zacierania)braku smarowania, był dobry poziom oleju. Nie mam pojęcia czemu panewka chwyciła i obróciła się w korbowodzie? Z czytanych informacji na forum, nie tylko ja mam takie zdarzenie. Morze to wada silnika? Jestem w trakcie składania silnika czekam na pierwszy rozruch i jazdę.

Jan

Edytowane przez meganecoupe02
poprawiłem błędy ortograficzne, żeby mozna było przeczytać posta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś ze znajomym mechanikiem zdjęliśmy odmę. Dolny wąż idący od odmy do odpowietrznika silnika był całkowicie zapchany!!! Rurka wychodząca z silnika przy odpowietrzeniu także!!! Po przeczyszczeniu ich przejechałem 100 km, oleju na bagnecie nie ubyło!!! :mrgreen:

Zaczął wyciekać dość intensywnie olej z rury idącej z intercoolera do kolektora ssącego, dokładnie w miejscu łączenia odcinka plastikowego z metalowym jakby spod obejmy, na górze silnika (łatwy dostęp, gruba rura na prawo od korka wlewu oleju). Silnik zachlapany. mimo to poziom na bagnecie się nie obniżył :D

Czy to może być olej, który gromadził się wcześniej w innych przewodach poza normalnym obiegiem oleju? Tylko dlaczego zaczął się wydobywać w takich ilościach dopiero po udrożnieniu odpowietrznika i rurki idącej do odmy?

Planuję jutro zrobić dłuższą trasę (ok. 300 km) aby sprawdzić czy olej na bagnecie będzie się utrzymywał bez ubytków. Jeśli z poziomem oleju będzie ok. to rozumiem, że przyczyną była niedrożność odpowietrznika silnika. Oby na tym się skończyło. Jeśli tak to po weekendzie czyszczę intercooler :D

Napiszę potem co i jak.

 

Dodano: 17 lip 2012 - 22:09

Problem rozwiązany. Przyczyną znikania oleju był zatkany dolny przewód od odmy i wchodzący do niego odpowietrznik z silnika. Przejechałem po przeczyszczeniu ok. 500 km i oleju na bagnecie nie ubyło :) a wcześniej znikał 1 litr na 500 km.

Wczoraj jeszcze wyczyściliśmy / przepłukaliśmy intercooler rozcieńczalnikiem uniwersalnym i ekstrakcyjnym. Mam nadzieję, że na tym koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu sprawdziłbym czy z owej odmy nie dmucha za mocno. Jeśli tak, to może być znak do remontu silnka. Zatkany odpływ oleju w odmie służy do usuwania z niej jego nadmiaru. A jeśli jest zatkany, wyrzucany olej z silnika dostaje się górnym wężęm odmy do turbiny a ta go zaciąga. Tylko teraz pytanie, dlaczego odma wyrzuca z niego takie ilości? Wiadomo, że śladowe ilości oleju są tam zawsze.

Więc jeśli dotychczas ubywało go 1 litr na 500 km to teraz zastanów się czy to silnik ma już takie przedmuchy, czy turbina wcina olej. Bo dla mnie nawet przy zatkanym odpływie odmy nie powinno było znikać tyle oleju. Obserwuj stan oleju, 500 km to za mało, żeby stwierdzić, że wszystko jest ok.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wracam do tematu, (może także to info się komuś przydać kto miał podobne objawy).

Od udrożnienia odpowietrzenia silnika, o którym pisałem 17 lipca zrobiłem ponad 5300 km, w tym ostatnie 3000 km w 7 osób i w wielu odcinkach w mocno górzystym terenie. Silnik zużył 0,5 litra oleju na 5300 km tak więc zużycie oleju obecnie wynosi ok. 100 ml na 1000 km. Czy to już norma w tym silniku???

Wcześniej olej znikał w ilościach ok. 1 litra na 500 km. Tak więc dzięki Bogu udało się uniknąć kosztów związanych z turbiną lub remontem silnika :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to nie jest normalne, żeby silnik połykał średnio 1 litr oleju na 10 tysięcy kilometrów.

Może to świadczyć np. o nadmiernym zużyciu turbiny, lub samego silnika.

 

Miałem auto z tym silnikiem i nie ubywało mi nic między wymianami, wymieniałem olej właśnie co 10 tysięcy kilometrów.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież nawet producent dopuszcza zużycie oleju silnikowego w ilości do 0,5 litra na 1000 km, o czym pisze w instrukcji obsługi do tego auta. Mam świadomość, że przebieg ma tu też znaczenie.

A jak jest u innych użytkowników 1,9 dCi? Dolewacie cokolwiek oleju między wymianami czy nic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma silnika ,który by nie brał oleju pytanie jest tylko takie -czy starcza oleju między wymianmi czy nie.

Przecież wiadomo nie od dziś ,że jak nalejemy oleju na max to do wymiany powinno starczyć ,ale wtedy mamy min,lub troszę powyżej . A dolewając 1 litr oleju przy przebegu między wymianami 10-15tys km to jest żadne zużycie i szkoda cokolwiek robić aby zmniejszyć zuzycie oleju do 0,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę obecnie na syntetyku. Może przy tym przebiegu (ok. 160000 km) przejść już na półsyntetyk? Może to spowoduje, że to zużycie oleju się zmniejszy? (Irex pisze, że jeździ własnie na półsyntetyku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nalejemy oleju na max to do wymiany powinno starczyć ,ale wtedy mamy min,lub troszę powyżej

U mnie przy przebiegu 144kkm oleju ubywa minimalnie, przed każdą wymianą co 20kkm nie mam minimum tylko prawie maksimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój 1.9 dCi nie bierze oleju, na bagnecie od wymiany do wymiany jest tyle samo, a przebieg mam 280 tys i jeżdżę oczywiście na Elfie 5w40. Rms wydaje mi się że twoje zużycie oleju nie jest w cale takie duże. 100 ml na 1000 km myślę że jest akceptowalne, a jeżeli denerwuje Cię to, to zajmij się turbiną bo to pewnie ona łyka ten olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!