Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprężarka chodzi ale brak nawiewu zimnego powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Piszę ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania oraz nie znalazłem takiego przypadku na forum. Otóż nie działała mi klimatyzacja więc pojechałem nabili mi niby wszystko ładnie pięknie szczelne itd. Mówili, że poprawili wtyczkę dochodzącą do sprężarki bo nie łączyła. Po jakiś 2 tygodniach klima znów przestała chłodzić. Wziąłem się więc sam za naprawę i tak. Sprężarka się nie chciała załączyć. Połączenie ze sprężarką łączy wszystko sprawdziłem i poprawiłem. Odpiąłem wtyczkę od czujnika ciśnienia klimatyzacji i podpiąłem pod nią rezystory zgodnie z tym co ktoś pisał na forum. Sprężarka się załączyła ale w kabinie nie ma nadal zimnego powietrza. Czujnik temperatury w lusterku jak sprawdzić? Chociaż wydaje mi się że jest dobry bo gdy ustawie na 27 stopni grzeje. Doradźcie mi co jeszcze mogę sprawdzić i w czym może być jeszcze wina.

 

Sprawa się trochę wyjaśniła nie było czynnika a majster który wcześnie uzupełniał dobił w sumie 800g czynnika i uciekał przez czujnik ciśnienia. Zobaczymy co powiedzą jak wróci z warsztatu.

Edytowane przez Piteryn1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po podłączeniu rezystorów sprężarka działa to sprawdzimy czy - jeżeli będzie wiało zimnym to uszkodzony czujnik.Jeżeli nie będzie wiało zimnym to brak czynnika.Rezystory podłącza się aby sprawdzić co może być przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Podpowiedzcie mi co robić. "Fachowcy" w warsztacie powiedzieli, że trzeba wymienić osuszacz i że jakaś drobna dziurka na rurce jest którą załatają. Przy czym nabicie klimy czynnikiem podobno za free ponieważ reklamowaliśmy usługę. Za to wszystko cena około 430 zł. Patrzyłem nowiutki osuszacz 160zł na alledrogo. Czy ma sens kupować np używany i jak wygląda montaż takiego osuszacza? Proszę o porade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz jeśli już, to kupuje się tylko i wyłącznie nowy.

Teoretycznie powinno się go wymieniać przy całkowitym rozszczelnieniu klimy.

Przy tej cenie, to nabicie raczej jest wliczone w tę usługę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten osuszacz można wymienić samemu? On jest jakoś przyspawany do aluminiowych rurek czy przykręcany i uszczelniany za pomocą uszczelek? A i jeszcze jedno pytanie bo w warsztacie powiedzieli w co średnio wierze, że jeśli byłaby nieszczelność wywołana przez osuszacz to urządzenie do nabijania klimy nie wykryje tego??

Edytowane przez Piteryn1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz można wymienić samemu, jest skręcany na uszczelkach.

Jeżeli jest dziura, to się wykryje za pomocą UV, tak samo jak uszkodzenie na rurce.

Jakiś dziwne teorie tam tworzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie czytam ze czujnik znajduje się w lusterku-a gdzie jest czujnik temperatury w megane II 2005 r 1.5dci klimatronic? proszę o odpowiedź.Może ktoś wie gdzie znaleźć szczegółowy schemat elektryczny klimatronika-sterowanie sprzęglem ,przez presostat,czujniki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witajcie

 

mam taki sam problem, swierzo świeżo nabita klima ciśnienie w układzie jest a z nawiewu leci cieple powietrze, piewsza myśl to elektrozawor który powiniem odcinac dopływ goracej cieczy do nagrzewnicy ( gorace rurki nad pedalem gazu ),

 

tu jest moje pytanie czy coś takiego jest wogóle w megane II czy jest to rozwiazane inaczej?

 

drugi mój pomysł to zawór ciśnieniowy, czy znajduje się on gdzieś na scianie grodziowej czy mam zle informacje?

 

trzecie pytanie: jakie jest prawidłowe ciśnienie nabicia? przeczytalem wyzej że nie moze być zbyt wysokie, a chlopak który nabijał mi uklad czynnikiem dos duzo wpompował

 

edit: 550g i 150 ml oleju tak?

 

jesli to ma znaczenie wymienialem przed nabiciem sprezarke ( padło łozysko :D ) chłodnice - skraplacz oraz osuszacz

 

 

 

 

Witam ponownie. Podpowiedzcie mi co robić. "Fachowcy" w warsztacie powiedzieli, że trzeba wymienić osuszacz i że jakaś drobna dziurka na rurce jest którą załatają. Przy czym nabicie klimy czynnikiem podobno za free ponieważ reklamowaliśmy usługę. Za to wszystko cena około 430 zł. Patrzyłem nowiutki osuszacz 160zł na alledrogo. Czy ma sens kupować np używany i jak wygląda montaż takiego osuszacza? Proszę o porade.

 

nabicie jest w cenie tylko nie bedzie uwzglednione na rachunku, jesli mechanik faktycznie wziołby na klate czesc kosztów na siebie płaciłbyś 200 zł

 

ja kupowalem osuszacz przed nabiciem

 

NFR kosztował 160 zł

Kager 100 zł

 

mechanik zapłaci za taki osuszacz w hurcie 100-150 zl, moze nawet mniej, a znając zycie weźmie najtańszy

 

( zawodowo zajmuje się sprzedażą części stąd mam dostep do najlepszych cen :D i znam podejscie wiekszości mechaników )

 

 

sorry ze w pierszym poście zadaje tyle pytań

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Renufki mają otwarty układ ogrzewania, czyli ciecz chłodząca stale przepływa sobie przez nagrzewnicę, nie ma żadnego zaworu odcinającego czy regulującego przepływ cieczy, stąd gorace rurki przy pedale.

2) Czynnika zależy od modelu i silnika, oleju powinno się dodac tyle ile zostało odciągniete z czynnikiem, automat do nabijania klimy to załatwia

3) Ciśnienia w układzie nie podaje się, ale jest on do spawdzenia za pomocą CLIP-a, ważna jest ilośc czynnika w układzie tyle oleju wpompowuje się w przypadku wymiany sprężarki o ile dobrze pamiętam. Polecam Download znajdziesz serwisówki dotyczace klimatyzacji, poczytaj sobie.

4) Zacznij od nabicia odpowiedniej ilości czynnika i oleju, jak nie zaskoczy do sprawdzenia czujnik ciśnienia.

5) Polecam :D na ten temat jest napisane baarrddzzoo dużo. A ten wątek nie bardzo pasuje do Twojego problemu.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5) Polecam :D na ten temat jest napisane baarrddzzoo dużo. A ten wątek nie bardzo pasuje do Twojego problemu.

 

tytuł tego tematu idealnie okresla mój problem, sprezarka załącza się, wytwarza odpowiednie ciśnienie, zostało to sprawdzone, ilość czynnika jest idealna, rórka na której jest zawór jest zimna ale znawiewu ciagle leci ciepłe powietrze

 

konkretnej odpowiedzi w temacie brak jak dla mnie...

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :)

 

dzięki za pomoc "miszczu" :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Na tym forum obowiązują pewne zasady spisane w formie regulaminu i zalecam ich przestrzeganie.

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!