Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Półsyntetyk na syntetyk


Arzago

Rekomendowane odpowiedzi

To ja zapytam trochę w drugą stronę...

Mam przebiegu 235tys., silnik 1.6 16V benzyna+gaz, zawsze był lany ELF 5W40 ale teraz mechanik zalecił mi zmianę na 10W40... Zmieniać? Czy zostawić 5W40 tak jak do tej pory??? Który olej będzie lepszy dla mojego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... a co rozumiesz przez "wszystko ok". Właśnie wymieniałem rozrząd z pompą wody i KZFR... podobno od spodu widać już jakieś lekkie przecieki oleju, napewno też mam do wymiany uszczelkę pod miską olejową ale to raczej nie ma nic do tego :) a pozatym chyba wszystko ok...

Czyli jeszcze zostać na 5W40 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

Podepnę się pod temat żeby nie dublować.

Kupiłem meganke z 2003r. 2.0 16V , auto ma 193000.Od samego początku serwisowania był zalewany ELF 10w40 czyli przez 12 lat. I tu moje pytanie czy dalej lać 10w40 czy przejść na 5w40 oczywiście po wcześniejszej płukance. Olej na jaki chce zmienić to VALVOLINE lub MOTUL.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z Motulem, to tylko dobry PR, popatrz sobie na karty charakterystyk.

Jak był stosowany Elf 10W40, to ma on wysoką liczbę TBN, więc silnik w środku powinien być czysty.

Syntetyk mu krzywdy nie zrobi, nie potrzeba robić żadnych płukanek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Chyba wybiorę coś z VALVOLINE , ale płukanke chyba jednak zrobie bo w sumie przechodzę z"gorszego" na "lepszy" tzn 10 na 5

 

Który z tych byłby lepszy VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 gdzie TBN=7,5 czy VALVOLINE SYNPOWER gdzie TBN =10,3

Edytowane przez model_1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto może wiedzieć co tam jest.

Ja bym dał sobie spokój z płukanką z prostego powodu.

Elf 10W40 ma liczbę TBN powyżej 10 (min. środki myjące), więc może zostawić w silniku mniej syfu niż niektóre syntetyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam te herezje i oczom nie wierzę. Generalnie zasada jest jedna-> nigdy nie wracaj do rzadszego oleju, bo zawsze będzie ubywało ( w najlepszym wypadku). Gdy nieznacznie ubywa oleju zalewamy o klasę gęstszy. Syntetyk-> pół syntetyk -> mineralny. Natomiast nie idziemy w górę. Rzadki olej ma większe zdolności do odrywania nagaru, który osadza się w kanałach olejowych i je blokuje. Szroty są wypełnione silnikami kierowców, którzy nie stosowali się do tej zasady. Po za tym olej silnikowy, to nie olej przekładniowy ( 75W-90) by obawiać się zimowego odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy nieznacznie ubywa oleju zalewamy o klasę gęstszy. Syntetyk-> pół syntetyk -> mineralny. Natomiast nie idziemy w górę.

Męczymy dzięki temu silnik gorszym olejem.

Widzę, że wyznajesz zasadę mechaników, co to chcą lać minerala po przekroczeniu 100 tyś km.

Koledze zaczęło ubywać oleju, więc poszedł za radą mechanika i przeszedł na gęstszy, bo tak trzeba.

Niestety nawet mineral nie dał sobie rady z ubytkiem, bo olej ładnie wyciekał simmeringiem na wale korbowym.

Jeszcze kilka lat temu tata miał Mazdę 626, która od nowości jeździła na mineralu (rocznik 1980) i po 20 latach została zalana syntetykiem.

Po pierwszych 3 tyś km olej był zlany i z silnika ściekała praktycznie smoła, następne zlanie było już trochę lepsze.

W późniejszym okresie silnik się wyciszył, zaczął mniej palić i miał przyjemniejszy dźwięk dla ucha, oleju więcej nie palił.

Przejście było z oleju Orlen i podobne 15W40 na Mobil 1 5W50.

Kto powiedział, że olej syntetyczny musi być gęstszy od półsyntetycznego i mineralnego.

To wcale nie prawda i można to potwierdzić przeglądając karty charakterystyki różnych olejów.

Krzywda się teoretycznie może stać jak silnik jest już na wykończeniu i jeździł na olejach o niskich właściwościach myjących.

Wtedy faktycznie może się coś rozszczelnić, ale zazwyczaj są to wycieki na zewnątrz silnika.

Wspomniany wyżej Elf 10W40 ma dobre właściwości myjące i utrzymuje silnik w czystości.

Kiedyś kolega zalał wyżej wymienionego Elfa w zamian za jakiś wynalazek co to stosował.

Po spuszczeniu Elfa z silnika wypłynęła smoła, a stary jaki wlewał, taki zlewał.

Efekt tego był taki, że już po drugiej wymianie oleju przestały pukać popychacze zaworowe.

W powyższym przypadku mamy sprawę uproszczoną.

Silnik cały czas jeździ na oleju z dużą ilością środków myjących, więc za bardzo nie ma co się w nim odkładać.

Olej tu wszystko wymyje i zaabsorbuje.

W tym więc wypadku nie ma ryzyka, ze z silnikiem coś się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!