Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

brak mocy po czyszczeniu EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Wczoraj wyczyściłem EGR w moim 1.5 101 KM bo wywalało błąd. Faktycznie, syf był ,ale jak na moje to nie taki straszny. Czyściłem go benzyną, zgodnie z zaleceniami. Wszystko złożyłem tak jak był (w sumie to nie da się inaczej). Autko bardzo słabo ciągnie do ok. 2.200 obr/min. Potem wyraźnie turbina pomaga. Nie wiem co się dzieje, wcześniej megi pracowała normalnie. Czy samochód przestawił się w jakiś tryb awaryjny, czy odłączyć klemy? Może benzyna to nie był najlepszy pomysł? A może poprostu "musi się ułożyć"? Proszę o pomocy, bo za tydzień wyjazd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem po czyszczeniu egr. Po uruchomieniu chodził jak traktor. Dokładnie nie pamiętam bo to było ponad dwa lata temu, ale chyba wypiąłem wtyczkę od egr i ponownie wpiąłem i pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tego, co "chodzi".

EGR składa się z części mechanicznej i elektrycznej przy czym czyścisz tylko część mechaniczną, bez jej demontażu.

nie powinno się tego grzybka wyciągać (tak, jakby go otwierać) bo z nim współpracuje krokowiec

nie da się w 1,5 sprawdzić czy jest OK czy nie. nawet komp komunikatu nie podaje, tylko podczas jazdy można wyczuć.

ja swój zaślepiłem. pisałem o tym na forum.

 

i304547_egr-1-5-czyszczenie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :mrgreen:

 

Ja podczas czyszczenia sprawdzałem, czy chodzi zawór, tk. otwierałem go mechanicznie i czyściłem. Myślisz, że to dlatego teraz nie działa? Jestem tak wkurzony, że szaleństwo mnie ogarnia. W przypadku zaślepienia czy nie będzie mi wywalać błąd? Nie chciał bym za bardzo tego robić, bo skoro fabryka to stworzyła... Co w takim przypadku? Odłączyć klemy? Kupić nowy zawór?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie mogłeś coś uszkodzić, ale tego nie można wykluczyć. posprawdzaj najpierw elektrykę.

po zaślepieniu nie wywala żadnego błędu, auto jest mocniejsze i mniej pali.

samo urządzenie nie jest silnikowi potrzebne, bo to wymysł ekonierobów, co się ekologami nazywają.

zeby dowiedzieć się aktualny stan zaworu trzeba by podmienić zawór na sprawny, ale może wyjmij go z powrotem i pooglądaj. może coś się zacięło.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jeszcze raz go zdemontuję i sprawdzę, może jakiś syf sie dostał i się nie domyka. Co masz na myśli "posprawdzaj elektrykę"? Tam jest tylko 1 kostka. Doczytałem gdzieś, że po czyszczeniu trzeba zrobić reset ustawień na fabryczne CLIPem. Czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jeszcze raz go zdemontuję i sprawdzę, może jakiś syf sie dostał i się nie domyka. Co masz na myśli "posprawdzaj elektrykę"? Tam jest tylko 1 kostka.

może trzeba ja mocniej dopchnąć, psiknąć kontaktem

 

Doczytałem gdzieś, że po czyszczeniu trzeba zrobić reset ustawień na fabryczne CLIPem. Czy to prawda?
nie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu wyczyściłem EGR. Podczas czyszczenia (ropą i WD40) otwierałem, żeby dobrze wyczyścić każdą krawędź.

Po złożeniu i odpaleniu auta kontrolka dalej się paliła i zaczął dymić (nigdy wcześniej nie dymiła).

Odłączyłem akumulator na ok 15 min + i -.

Podłączyłem, odpalam i dalej bez zmian.

Wyjechałem przepalić i po ok 10 min ruszając ze skrzyżowania - ostro tak do 3,5-4tyś obrotów kręcąc na 3 albo 4 biegu kontrolka zgasła i auto zaczęło palić tak jak kiedyś. Przejechałem ok 800km, ani razu się nie zmuliła i kontrolka też zgaszona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ropa - rozumiem, ale po kiego grzyba WD40???

wszyscy myślicie, że WD40 to jest super hiper mega najlepszy wynalazek do wszystkiego. a tym czasem można nim zawiasy posmarować. ale i od takich czynności są lepsze preparaty!!

 

piszesz kontrolka dalej się paliła tzn. że już wcześniej się paliła i trzeba wpierw sprawdzić CLIPem, o co kaman. to nie jest kartagiński EOBD, który po odłączeniu aku się resetuje

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy myślicie, że WD40 to jest super hiper mega najlepszy wynalazek do wszystkiego. a tym czasem można nim zawiasy posmarować. ale i od takich czynności są lepsze preparaty!!

 

Podczas czyszczenia zauważyłem, że psikając wd40 osad sam schodzi, a ropą + szczoteczką dużo trudniej. Wlałem ropę> namoczyłem kilka minut> potem szczoteczka> wd40> i na koniec sucha szmatka.

 

piszesz kontrolka dalej się paliła tzn. że już wcześniej się paliła i trzeba wpierw sprawdzić CLIPem, o co kaman. to nie jest kartagiński EOBD, który po odłączeniu aku się resetuje

 

Chciałem zaoszczędzić na czasie i wszystkiego nie opisywać ale widzę, że się nie da.

 

ok miesiąca, dwóch temu zapaliła mi się kontrolka silnika i oczywiście service. Zero oznak w spalaniu w dynamice, więc pomyślałem może lamba albo coś, nie miałem czasu się tym zająć więc jeździłem ok 3tyś km. Na początku zeszłego tygodnia przy powrocie z pracy podczas wyprzedzania auto muliło, coś w rodzaju przyduszenia. Podjechałem na kompa, uszkodzony EGR A lub 1, nie pamiętam. Błędu nie udało się skasować, usłyszałem, że jest uszkodzony i pomoże tylko wymiana, bo inaczej na chwilę błąd by znikał, a tu nic.

 

Resztę opisałem wcześniej. Na kompie nie wiem czy błąd jeszcze wisi, ale na desce rozdzielczej żadnej kontrolki, oprócz świateł:mrgreen:

Edytowane przez ewert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas czyszczenia zauważyłem, że psikając wd40 osad sam schodzi, a ropą + szczoteczką dużo trudniej. Wlałem ropę> namoczyłem kilka minut> potem szczoteczka> wd40> i na koniec sucha szmatka.

WD40 jest tłusty, więc nie da się z nim mieć suchej powierzchni.

 

te wskazania z CLIPa miałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wskazania z CLIPa miałeś?

tak

 

WD40 jest tłusty, więc nie da się z nim mieć suchej powierzchni.

A kto powiedział, że zależało mi na mega suchej powierzchni. Wyczytałem, że może czasami się zacinać układ i smarowanie może pomóc.

Mechanik mówił, że układ na 100% do wymiany, więc nie miałem niczego do stracenia.

Używałem WD-40 i ostatecznie pomogło. Jak będzie dalej, dam znać ale na razie jestem zadowolony i nie żałuje swojego wyboru.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany! Aż wstyd sie przyznać co było przyczyną. Doświadczony zabawą z LPG w poprzednim aucie postanowiłem poszukać tzw. lewego powietrza, bo przy LPG zawsze były podobne objawy. W eureka! Okazało się, że przykręcając zawór zrobilem to w kolejności: podkładka, plastik trzymający kabelek, zawór, blaszka. Oczywiście zauważyłem, że zawór nie dochodzi do uszczelki, bo przeszkadza plastik. Zamieniłem kolejność jak powinna być i autko śmiga super. Pozdrawiam i dziekuję za wszystkie porady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!