Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak odpowiedzi sensora


Rekomendowane odpowiedzi

Jednego z ostatnich poranków chciałem otworzyć auto. Niestety samochód nie zareagował na żadną z kart. Otwarłem więc drzwi kluczykiem awaryjnym, uruchamiając alarm, który przestał wyć po włożeniu karty do otworu i naciśnięciu START. Z tego co sprawdziłem:

1. Akumulator jest OK (nowy) - opala.

2. Obie karty czyta gdy znajdują się w otworze ale nie czyta ich na żadna odległość. Generalnie ich nie widzi poza otworem.

3. Baterie kart nowe.

4. Pilot nie zamyka i nie otwiera auta. Nie działa też HANDSET FREE ,czyli tak jakby padł sensor lub jego obwód.

5. Poza tym auto pracuje normalnie (Start/Stop)

 

Miałem kiedyś coś podobnego w starej lagunie. Okazało się że przez otwór antenowy dostała się woda która zalała sensor. Wystarczyło otworzyć klapkę koło lusterka, wylać wodę i osuszyć płytkę. Niestety w Scenicu nie widać gdzie jest przyczyna.

Czy ktoś miał podobne doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w ASO. Oto diagnoza serwisu Renault:

1. Obie karty wszystko OK

2. Czytnik kart OK

3. Nie dziala tylko komunikacja pomiedzy autem a kartami. Przyczyna wg ASO lezy po stronie auta tylko nie wiadomo o co chodzi.

 

Wyglada na to ze gdzies jest przerwany obwod. Tylko nie wiadomo gdzie. Chca wymienic caly komputer sterujacy kartami, choc na mój rozum najpierw należaloby sprawdzić połączenia (kable, łączenia itp.). W ostatnim czasie miałem wymieniane kostki do potencjometrów wentylacji manualnej, przy której ciągneli kable pod kokpitem. Może to jest przyczyną... Czy ktos wie cos na ten temat?

 

Dodano: 20 lip 2012 - 02:31

Właśnie mnie coś jeszcze oświeciło. Awarie poprzedziła bezpośrednio wizyta montera przedniej szyby, który wykonywał gwarancyjne poprawki jej mocowania.

W lewym górnym rogu (od strony kierowcy) odchodziła uszczelka (pod nią było widać kable idące wzdłuż słupka). Monter cos tam majstrował wpychajac ja różnymi narzędziami i na koniec zaapliwokał kleje. Czy jest możliwe ze to on uszkodził którąś z wiązek lub przewodów elektrycznych prowadzących do anten?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ASO sprawdzili jeszcze raz auto. Wynik: spalony UCH, choć wszystko poza wyżej wymienionymi usterkami jest OK.

Koszt 2 tysiace za nowy chyba ze zechcę regenerować stary za 800 zlotych ale to potrwa tydzień. Czy jest ktoś na Dolnym Śląsku lub Opolszczyźnie kto może to zrobić od ręki?

 

Dodano: 29 lip 2012 - 14:37

Ciąg dalszy usterki: W autoryzowanym serwisie Renault w Długołęce zrobiono "profesjonalną" ekspertyzę za jedyne 160 złotych po której przedstawiono mi kosztorys naprawy wyceniony na 1870 złotych. Według Renault wymienić należy UCH itp itd gdyż jak wykazała ekspertyza zastał on częściowo spalony a jest to proces postępujący. Zalecono mi naprawę gdyż niebawem mogą się wyłączać kolejne obwody elektryczne (a więc znikną światła itp). Naprawy odmówiłem by po kilku kolejnych dniach stał się cud a więc rzecz niemożliwa. Zadziałało coś co według Renault było spalone. Usterka zniknęła. Gdy auto było lewymi kołami na krawężniku wszystko było OK, kiedy zjechałem z krawężnika znowu nie działało by po wjechaniu na krawężnik znowu wrócić do porządku. Wygląda na to że to jakieś styki a Renault w Długołęce chciał mnie naciągnąć na prawie 2 tysiące złotych na wymianę sprawnych części. Ekspertyzę i kosztorys mam na piśmie a więc wychodzi na to że Nawrot ( Renault) w Długołęce chciał wyłudzić ode mnie pieniądze w wysokości 1870 złotych. Czy mogę się domagać zwrotu za nienależycie wykonaną ekspertyzę za którą zapłaciłem 160 złote?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety masz rację. Marne szanse. Najlepsze jest to że oni się nadal upierają że to UCH, pomimo że auto się samo naprawiło (mam to nagrane na filmiku jako dowód). Mam wrażenie że oni dokładnie wiedzą o usterkach elektroniki tak jakby były one programowalne. Wygląda na to że stare piętnastoletnie(!) auto mojej żony (Citroen) sprawia dużo mniej kłopotów niż Renault Scenic. Jaki z tego morał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!