Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak odpowiedzi sensora


Rekomendowane odpowiedzi

Jednego z ostatnich poranków chciałem otworzyć auto. Niestety samochód nie zareagował na żadną z kart. Otwarłem więc drzwi kluczykiem awaryjnym, uruchamiając alarm, który przestał wyć po włożeniu karty do otworu i naciśnięciu START. Z tego co sprawdziłem:

1. Akumulator jest OK (nowy) - opala.

2. Obie karty czyta gdy znajdują się w otworze ale nie czyta ich na żadna odległość. Generalnie ich nie widzi poza otworem.

3. Baterie kart nowe.

4. Pilot nie zamyka i nie otwiera auta. Nie działa też HANDSET FREE ,czyli tak jakby padł sensor lub jego obwód.

5. Poza tym auto pracuje normalnie (Start/Stop)

 

Miałem kiedyś coś podobnego w starej lagunie. Okazało się że przez otwór antenowy dostała się woda która zalała sensor. Wystarczyło otworzyć klapkę koło lusterka, wylać wodę i osuszyć płytkę. Niestety w Scenicu nie widać gdzie jest przyczyna.

Czy ktoś miał podobne doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w ASO. Oto diagnoza serwisu Renault:

1. Obie karty wszystko OK

2. Czytnik kart OK

3. Nie dziala tylko komunikacja pomiedzy autem a kartami. Przyczyna wg ASO lezy po stronie auta tylko nie wiadomo o co chodzi.

 

Wyglada na to ze gdzies jest przerwany obwod. Tylko nie wiadomo gdzie. Chca wymienic caly komputer sterujacy kartami, choc na mój rozum najpierw należaloby sprawdzić połączenia (kable, łączenia itp.). W ostatnim czasie miałem wymieniane kostki do potencjometrów wentylacji manualnej, przy której ciągneli kable pod kokpitem. Może to jest przyczyną... Czy ktos wie cos na ten temat?

 

Dodano: 20 lip 2012 - 02:31

Właśnie mnie coś jeszcze oświeciło. Awarie poprzedziła bezpośrednio wizyta montera przedniej szyby, który wykonywał gwarancyjne poprawki jej mocowania.

W lewym górnym rogu (od strony kierowcy) odchodziła uszczelka (pod nią było widać kable idące wzdłuż słupka). Monter cos tam majstrował wpychajac ja różnymi narzędziami i na koniec zaapliwokał kleje. Czy jest możliwe ze to on uszkodził którąś z wiązek lub przewodów elektrycznych prowadzących do anten?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ASO sprawdzili jeszcze raz auto. Wynik: spalony UCH, choć wszystko poza wyżej wymienionymi usterkami jest OK.

Koszt 2 tysiace za nowy chyba ze zechcę regenerować stary za 800 zlotych ale to potrwa tydzień. Czy jest ktoś na Dolnym Śląsku lub Opolszczyźnie kto może to zrobić od ręki?

 

Dodano: 29 lip 2012 - 14:37

Ciąg dalszy usterki: W autoryzowanym serwisie Renault w Długołęce zrobiono "profesjonalną" ekspertyzę za jedyne 160 złotych po której przedstawiono mi kosztorys naprawy wyceniony na 1870 złotych. Według Renault wymienić należy UCH itp itd gdyż jak wykazała ekspertyza zastał on częściowo spalony a jest to proces postępujący. Zalecono mi naprawę gdyż niebawem mogą się wyłączać kolejne obwody elektryczne (a więc znikną światła itp). Naprawy odmówiłem by po kilku kolejnych dniach stał się cud a więc rzecz niemożliwa. Zadziałało coś co według Renault było spalone. Usterka zniknęła. Gdy auto było lewymi kołami na krawężniku wszystko było OK, kiedy zjechałem z krawężnika znowu nie działało by po wjechaniu na krawężnik znowu wrócić do porządku. Wygląda na to że to jakieś styki a Renault w Długołęce chciał mnie naciągnąć na prawie 2 tysiące złotych na wymianę sprawnych części. Ekspertyzę i kosztorys mam na piśmie a więc wychodzi na to że Nawrot ( Renault) w Długołęce chciał wyłudzić ode mnie pieniądze w wysokości 1870 złotych. Czy mogę się domagać zwrotu za nienależycie wykonaną ekspertyzę za którą zapłaciłem 160 złote?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety masz rację. Marne szanse. Najlepsze jest to że oni się nadal upierają że to UCH, pomimo że auto się samo naprawiło (mam to nagrane na filmiku jako dowód). Mam wrażenie że oni dokładnie wiedzą o usterkach elektroniki tak jakby były one programowalne. Wygląda na to że stare piętnastoletnie(!) auto mojej żony (Citroen) sprawia dużo mniej kłopotów niż Renault Scenic. Jaki z tego morał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!